sten i urinblåsan =(

Z

zica

Min polle var sjuk under en längre tid,droppade till slut bara från penisen så jag tillkallade veterinär, det undersökte honom 3 gånger utan att upptäcka något. Den fjärde gången när katetern skulle upp genom penis så vek den sig och skadade antagligen hästen eftersom det låg en sten ivägen i urinkanalen. Men detta förstod läkarna mycket senare. Nu har de opererat och hästens pung är stor som en fotboll! Läkarna säger mig nästan inget och jag vet inte vad jag ska ta mig till, ska det vara SÅ svullet? Och om de skadade honom under undersökningen, vad ska jag göra? Räkningen är skyhög, över försäkringen så jag är desperat nu.

Usch ni ska se honom, känner mig så maktlös, måste hjälpa honom!:(
 
Sv: sten i urinblåsan =(

hej nä du har rätt det ska ej vara så svullet.Det är inte bra att det satt en sten där för hästen kunde skada urinblåsan o då skulle det vara ganska kört.Men om vet har sakt att det inte är någon fara så är det inte det.Det är inget fel så på honom men om han inte äter nu så är detför att han inte kunnat kissa så bra o han har haft ont i magen o allt så det var därför han inte har ätit så mycket o sådant.Mer kan jag inte hjälpa dig mer.:( Skriv vad du tycker om detta råd till mig.
 
Sv: sten i urinblåsan =(

jo du kanske har rätt, blev ju bara så rädd när jag såg det och sen får man ju inget riktigt svar från vet så därför är jag orolig. Han äter bra och dricker mycket så kanske kommer det läka snart..Är bara rädd att det inte är själva stenen i urinröret som orskat denna svullnad utan att det var när de var uppe med katetern eftersom den vek sig 2 gånger och han fick väldigt ont.... Vad tror du? Hur kan svullnadenvara sååå stor..verkligen som en fotboll..:confused:

Tack att du tar dig tid:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 708
Senast: GotAsecret
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
6 883
Senast: kebabbert
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 163
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp