Stenbumlingar

fejko

Trådstartare
Hur får man bort stora stenbumlingar. Spränger man :confused: eller kan man få bort dem med grävskopa/traktor :confused:
 
Det beror helt och hållet på hur stora stenbumlingarna är och hur rejäl traktor man har.
 
Rejäla saker. Dessutom ligger de nedgrävda en del. Kan man spränga bort dem tror du?
 
Ja men kan spränga bort dem, man kan spränga det mesta bara man vill :angel:

Men det är mycket billigare att ta bort dem med grävmaskin om de inte är för stora. Be en grävmaskinist titta på det så ser han om han klarar det eller inte.
 
Är man dessutom fusk-kemist kan man göra sina egna bomber ;)

Jag ska ta ut en grävis så får han titta på dem.
 
Det finns ju sån där "långsam sprängning" som är att man borrar i stenen och sätter i någon kemisk massa och på morgonen så har det expanderat så mycket att det spräcker stenen. Ungefär går det väl till sådär. Fråga på bygghandel eller kanske Lantmännen har det också. Lite mindre dramatiskt än dynamit :D
 

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
585
Senast: Blyger
·
Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 037
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 285
Gnägg Ni som har Garmin-klockor, är det någon som lyckats lägga till ridning som aktivitet? :confused: Google säger att det ska funka att...
Svar
14
· Visningar
1 126
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp