Sterelisering..

R

reykurboy

Stereliserade min katt i höstas, hon e 6 år, nu har hon blivit mindre gosig än hon var förut, vill oftast inte ligga i knä eller nått.. E det vanligt att dom blir så efter sterelisering eller??
Kan tala om att ja sparade en av kattungarna som hon fick í sommras, å den e ganska vild å de leker mycket med varann...
Den kanske tar all hennes tid nu?!
Hursomhelst så vill ja höra era synpukter...
 
Jag antar att det är kastrering du menar, för nuförtiden tror jag inte någon steriliserar honkatter.

Oftast brukar temperamentet ändras åt andra hållet, de blir mer sällskapliga och gosiga. Om hon inte har haft kattsällskap tidigare kan det vara orsaken till ändringen, hon har helt enkelt väldigt kul när hon leker, och behöver inte er på samma sätt. Se det positivt i så fall, hon mår ju bra.

Annars kan katter faktiskt bli deprimerade, något som ändrats i hennes liv på sistonne?
 
Ja det var nog kastrering, trodde att det hette stereli´sering när det gällde honkatter..
Nej, inget har ändrats..
Det enda var att hon fick en kull kattungar å vi behöll den ena, honkatt hon oxå!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 845
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Vi hade en gammal härjad hankatt som dök upp när vi flyttade till huset; han var vild, okastrerad och ärrad, bruten svans och skygg...
Svar
4
· Visningar
1 378
Senast: Asko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 951
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp