Bukefalos 28 år!

Sthlmsbor se hit!

L

Liten_men_tuff

Har säkert vart uppe en tråd förut , men gör en till.

Vart köper ni ert foder ? Havre , Betfor , Mineraler?
Även spån och hö?
Och vad ligger det i för priser , Hemskt tacksam för svar :D
 
Granngården samt den lokala bonden :D havrekross 2 kr/kg krossas någon timme innan jag hämtar det. Betfor samt krafft hos Granngården med bra priser :o man har väl kontakter.......
ensilage betalade jag 1.40/kg hemkört vet inte priset på halmen men inte så mkt.
 
täby stall o foder
spån från wisswood o hö från en bonde i norrtälje
höet ligger på 2 kr / kg
spånet 979 per pall lr nått ( då beställde vi 19 lr 22 tillsammans )
 
Stallet har eget hösilage men det har varit hemskt dåligt i år så vi får nog köpa in runt nyår eller nåt sånt, har fått slänga lika mkt som vi kunnat använda om inte mer. Finns lite olia men vi köper väl från Troxhammar då eller möjligen Brunsbergs. Drygt en krona kilot nästan två tror jag det blir då.

Kraftfoder hämtar jag på Granngården eller köper från Bruntebilen. Havre köper de på en granngård.

Vitaminer etc köper jag på Eko.

Halm köper de från ngn bonde vet inte vad det kostar för det ingår i stallhyran.
 
Hel havre av en bonde i närheten (1kr/kg) Betfor på TB-foder, mineraler på Granngården. Halm av en bonde norr om stockholm (1kr/kg) och hö från södra sverige (1.70/kg ink frakt)
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
361
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 560
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 363
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp