Bukefalos 28 år!

Stickningstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Modig_Korn

Trådstartare
Någon bukare som stickar? :D Lärde mig nu på påsklovet. Är fortfarande i en träningsfas men det går bättre och bättre. Emellertid har jag inga riktiga stickor :angel: utan sitter och stickar med två kinesiska ätpinnar :D
 
Sv: Stickningstråd!

Jag stickar, men har inte komit så jättelångt än, håller på att få "rätsida på de aviga":D. men jag har lyckats få till en mössa än så länge, ska se om jag kan lyckas fota den här idag!
 
Sv: Stickningstråd!

Jag stickar och har gjort det periodvis i många år. För en tid sedan började jag på en bomullströja, har gjort bakstycket och precis börjat på framstycket. Jag tycker att det är kul och avkopplande att sticka.
 
Sv: Stickningstråd!

Jag älskar att sticka, önskar att jag hade tid att göra det mer. För mig är stickning avkoppling, så jag vill helst hålla det så enkelt som möjligt så att jag kan sticka utan att tänka. Många långa halsdukar har det blivit. :D Så fort jag får råd ska jag köpa mer garn och påbörja nästa. :)
 
Sv: Stickningstråd!

Jag stickar. Började i höstas. Oftast utan recept.

Se själva hur bra det blir:

PICT0051.jpg
 
Sv: Stickningstråd!

Jag har lång resväg till jobbet och åker buss och då kopplar jag av med mitt sticke. Just nu tillverkas en hundtröja till en extremt frusen whippettik i melerat raggsockegarn i vitt, rosa och lila.

Har fått repa upp nästan hela skiten då det hade blivit åt hellskotta. Men ska ta kort på vovvan när det är klart. Får skynda mig då det är kallt som tusan ute nu.
 
Sv: Stickningstråd!

Uuuuunderbar tröja! :bow:

Jag stickar också, och virkar - broderar - pysslar med lite av varje rent allmänt (även småslöjd). Sambon kallar mig för sin lilla tant ibland, för han påstår att det bara är gamla tanter som håller på med sånt här, inkl trädgårdsintresset. :D

Jag börjar få kläm på det, men jag har ännu inte vågat mig på nåt flätmönster, trots att jag köpte hjälpstickor i höstas. :angel:
 
Sv: Stickningstråd!

Flätmönster är inte svårt om man räknar maskor hela tiden och räknar varven. Då tycker jag det är mycket svårare att få mönster med olika färger snygga. Det blir hål när jag byter färg eller så håller jag garnet för hårt bakom.
 
Sv: Stickningstråd!

Jag älskar att sticka!

Gör det på fri hand, tycker att mönster är tråkiga, och har under perioder terroriserat mina närmaste med sockor och vantar. Alla med shetländska mönster och minst tre olika färger.

Men nu tycker jag att jag har svårt att hitta bra garn trots att jag bor i Stockholmsområdet. Vill helst sticka i garn som mest består av ylle och inte slänga bort en massa besvär på akryl:(
 
Sv: Stickningstråd!

Prova att sticka flätor och känn efter hur handlaget ska vara. När jag prövar nya mönster brukar jag lägga upp en femtio maskor och sen provsticka för att kolla hur det känns och om det funkar.
 
Sv: Stickningstråd!

Jag stickade jättemycket förra vintern, tills jag fick problem med smärtor i mina armar. Fick stickförbud, o sen har jag inte kommit igång igen. Nu är jag sugen när jag tittar på min korg med garn. Har stickat flera väskor, pulsvärmare, benvärmare, halsduk, fuskpolos (som jag fodrat med fleece o gett bort :D )

Nu sitter jag o planerar att sticka en liten väska till min bärbara cd-spelare, med ett litet fack för laddade batterier på sidan. :angel: En bärrem så jag kan bära den med mig i lägenheten när jag lyssnar på mina talböcker. Ett sätt att stänga ute ljudet från grannarna :crazy:

I julklapp förra året fick jag mängder med storlekar på stickor, o en stor kasse med garn. :love:
 
Sv: Stickningstråd!

Jag tror du har en ny affärsidé där. Tänk vad många föräldrar som skulle ha nytta av sådana tröjor.
 
Sv: Stickningstråd!

Du borde pracka på mig en massa sockor, raggsockor for the win!
Det kommer annars bli prio ett att lära sig så fort jag kan det mest grundläggande i stickning. Som exempelvis hur man över hela taget maskar av eller vad det heter. Alltså avslutar :angel:
 
Sv: Stickningstråd!

Jag har kommit halvvägs på min lilla väska nu :D satt o stickade hela kvällen igår. Förra vintern kunde jag inte se på tv utan ett arbete i händerna, o nu minns jag varför. Det är ju så rackarns kul :D
 
Sv: Stickningstråd!

Först får du lära dig att lägga upp maskor och att maska av. När man stickar sockor och vantar kan det vara snyggt att på ena sidan maska av i bakre maskbågen istället för i främre som man brukar.

Jag har inte kvar några sockor och vantar hemma eftersom jag gett bort alla, men jag har kvar ett par byxor som jag stickade för en 15 år sen när jag var arbetslös. Det är såna här mönster jag stickar på mina vantar och sockor, fast med enfärgade fält emellan så att ögonen får vila lite:D

P1010021.jpg
 
Sv: Stickningstråd!

Väskan klar, vad ska jag sticka nu då?? :confused:
Kanske skulle göra ett par benvärmare till, de andra hamnade som stallkläder. Är ju så smidigt att dra på sig o sen dra över skorna en bit. Då får man inte ner spån i dojorna :angel: De är i mörk och ljus grå.. undrar om jag ska göra ett par blå?
 
Sv: Stickningstråd!

Jag stickar mycket i perioder sen många år tillbaka.Fick problem med axlar och armbågar så jag stickade inte på ett bra tag men efter att ha gått över till att mest sticka med rundstickor är det mkt bättre.Sen är det ju lite brist på tid men ett par varv minst blir det varje dag.Lycka till med stickandet .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 015
Senast: Ullmerkott
·
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 885
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 978
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp