Bukefalos 28 år!

Stieg Trenter guidad tur?

majola

Trådstartare
Jag har precis lyssnat klart på en deckare av Stieg Trenter efter att ha haft ett långt Trenter-uppehåll (sisådär 25 år...). Precis som då drabbas jag av en lust att åka till Stockholm - hans miljöskildringar är så lockande! Nu ska jag faktiskt åka till Stockholm ganska snart och skulle otroligt gärna gå på en Trenter-vandring.

Är det någon som vet om det finns? Jag har googlat utan att hitta något tyvärr. I London var jag en gång på en Jack the Ripper-tour och det var jättekul (på ett makabert sätt alltså).
 
Jag tror inte att det finns några regelbundna, däremot brukar det vara många olika stadsvandringar under Stockholms kulturfestival i augusti.
 
Flera personer i min släkt finns med i hans böcker! Han och familjen hade en sommarstuga i skärgården under femtiotalet och faktiskt så är det så att Stieg Trenter en gång nästan körde över min mamma med sin båt och hade han gjort det hade inte jag funnits idag. Han satt 'lågt i sjön' i aktern på en öppen båt och fören var så hög att han inte såg mammas båt som hade stannat på grund av motorhaveri, men han väjde i sista sekund då han såg min mammas händer som viftade när hon ställde sig upp i sin båt när hon insåg att han gick rakt emot henne. 😱 Jag har nog läst alla hans böcker men det var väldigt längesedan jag gjorde det. Vet inte om jag har tålamod att läsa om, men vad jag vill minnas valde han ofta att beskriva starka driftiga kvinnor i sina böcker. Harry Friberg hette väl huvudpersonen va?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp