Stigbyglar med bra grepp?

Miljon

Trådstartare
Idag kom snön där jag bor, och när jag red ut en sväng märkte jag hur snön klumpade fast sig både under stövlarna och på stigbygelplattorna. Det blev gräsligt halt :cautious:
Stövlarna är ett par nästan helt nya, bra vinterstövlar med ganska ordentlig sula så dem vill jag inte byta bort. Men stigbyglarna... Har ett par breda plaststigbyglar, som jag trivs bra med resten av året (mina känsliga knän gillar den breda, lätt sviktande plattorna) men jag tycker inte om att de blir så hala vid snöväder.
Finns det några bra stigbyglar som
1) Inte blir så kalla på vintern (så helst plast eller annat material som inte blir kallt)
2) Ger bra grepp
3) Fungerar bra med knäproblem?
 
Jag har composti i plast, dock är inte plattan så bred, utan mer som "normala" stigbyglar. Jag har lite problem med knäna, men inte märkt någon jättestor skillnad med dom.
Jag älskar mina Sprenger Bow Balance, de är underbara för knäna, men tyvärr blir de väldigt kalla nu i dessa vintertider.
Har själv funderat lite på dessa, Freejumps Soft'Up, men vet inte alls hur de är.
 
Idag kom snön där jag bor, och när jag red ut en sväng märkte jag hur snön klumpade fast sig både under stövlarna och på stigbygelplattorna. Det blev gräsligt halt :cautious:
Stövlarna är ett par nästan helt nya, bra vinterstövlar med ganska ordentlig sula så dem vill jag inte byta bort. Men stigbyglarna... Har ett par breda plaststigbyglar, som jag trivs bra med resten av året (mina känsliga knän gillar den breda, lätt sviktande plattorna) men jag tycker inte om att de blir så hala vid snöväder.
Finns det några bra stigbyglar som
1) Inte blir så kalla på vintern (så helst plast eller annat material som inte blir kallt)
2) Ger bra grepp
3) Fungerar bra med knäproblem?

Jag har trästigbyglar (western) året runt och tycker att de är bäst på alla sätt och vis. Jag har ett par i metall men de har jag mest bara till tävling eftersom jag inte riktigt gillar dem. Trästigbyglarna blir inte lika kalla som de i metall och westernstigbyglar är bredare än engelska modeller och därmed enligt mig bättre och stabilare att rida med. Min är läderklädda men jag upplever dem inte som hala ändå. Ett tips är att sitta upp från en pall och skaka snön ur skosulorna när man kliver upp på pallen.
 
Jag har MH säkerhetsstigbyglar och plattor där sulorna på skona och stigbyglarna liksom fäster i varandra.
Har nåt snitsigt namn, funkar bra, men då jag inte problem med några knän.
 
Idag kom snön där jag bor, och när jag red ut en sväng märkte jag hur snön klumpade fast sig både under stövlarna och på stigbygelplattorna. Det blev gräsligt halt :cautious:
Stövlarna är ett par nästan helt nya, bra vinterstövlar med ganska ordentlig sula så dem vill jag inte byta bort. Men stigbyglarna... Har ett par breda plaststigbyglar, som jag trivs bra med resten av året (mina känsliga knän gillar den breda, lätt sviktande plattorna) men jag tycker inte om att de blir så hala vid snöväder.
Finns det några bra stigbyglar som
1) Inte blir så kalla på vintern (så helst plast eller annat material som inte blir kallt)
2) Ger bra grepp
3) Fungerar bra med knäproblem?

Jag tycker Freejump stämmer in på dina önskemål :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa nya stigbyglar till min dressyrsadel och inser att det mesta förändrats sen jag hade häst sist. Jag vill ha ett par...
Svar
9
· Visningar
4 460
Utrustning Hej, jag köpte ett par plaststigbyglar från en vanlig hästbutik i vanlig prisklass. Jag väger inte särskilt mycket men ändå knakar dem...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Muninna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp