Stigläder som ej töjer sig

men vanta, helt OT, du rider alltsa pa ridskola och tar med dig egna stiglader och stigbyglar till lektionerna? Inget fel i sig med dig, har bara aldrig sett det forut!
Men du tar väl inte med egna läder när du rider på ridskola? Bör ju vara ridskolans jobb att hitta nya så att man får en chans att rida med jämna läder.

Om du tar av dom så är det väl iofs bara att byta sida när du sätter på dom. Då gör det inget att du bara hoppar upp från vänster sida.
Jag skrev i inlägg #4 att jag har ett par Sprenger Bow Balance där det står L och R på stigbyglarna (jag har dom för mina knän behöver ledade stigbyglar) om jag ska byta sida får jag byta stigbyglarna helt på lädrena, men oavsett är det försent för det då det enda lädret har töjt sig för mycket. Därav att jag tänkte skaffa nya.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 018
Senast: giovanna
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 480
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp