Stigläderstorlek

Harbor

Trådstartare
Hej, ska köpa nya stigläder till junior som är är ca 150 cm. Vilken storlek bör jag ta? Är 120 för smått?
 
Hm, okej. Fick ut dem på posten idag och de ser så korta ut. Men med stigbygel på så. Får testa på tjejen i morgon.
Vad ska de användas till?
Min 10 åring behöver 125 cm på hoppsadeln, då på näst sista hålet.
12 åringen har 135 cm på dressyrlädren, hål 8. Hon är runt 153 cm lång. I hoppsadeln använder hon 125 cm läder eller stl s på prestige variant med hakar.
 
Nä, det funkar inte. Får nog byta till en storlek större.
 

Bifogade filer

  • 0B825D2F-5264-4558-B690-61AF76E0BB94.jpeg
    0B825D2F-5264-4558-B690-61AF76E0BB94.jpeg
    410,4 KB · Visningar: 12
Skulle nog säga att hur lång man är inte riktigt är ett bra sätt att gå på vilka stigläder man bör köpa, snarare försöka mäta hur långa benen är ger en bättre indikation. Så gjorde jag när det var dax för nya stigläder.
 
Skulle nog säga att hur lång man är inte riktigt är ett bra sätt att gå på vilka stigläder man bör köpa, snarare försöka mäta hur långa benen är ger en bättre indikation. Så gjorde jag när det var dax för nya stigläder.
Ja, plus att man har lite olika preferens för hur långa läder man vill ha.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
313
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
306
Senast: sweep
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
192
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
379
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp