Stigläderstorlek

Harbor

Trådstartare
Hej, ska köpa nya stigläder till junior som är är ca 150 cm. Vilken storlek bör jag ta? Är 120 för smått?
 
Hm, okej. Fick ut dem på posten idag och de ser så korta ut. Men med stigbygel på så. Får testa på tjejen i morgon.
Vad ska de användas till?
Min 10 åring behöver 125 cm på hoppsadeln, då på näst sista hålet.
12 åringen har 135 cm på dressyrlädren, hål 8. Hon är runt 153 cm lång. I hoppsadeln använder hon 125 cm läder eller stl s på prestige variant med hakar.
 
Nä, det funkar inte. Får nog byta till en storlek större.
 

Bifogade filer

  • 0B825D2F-5264-4558-B690-61AF76E0BB94.jpeg
    0B825D2F-5264-4558-B690-61AF76E0BB94.jpeg
    410,4 KB · Visningar: 12
Skulle nog säga att hur lång man är inte riktigt är ett bra sätt att gå på vilka stigläder man bör köpa, snarare försöka mäta hur långa benen är ger en bättre indikation. Så gjorde jag när det var dax för nya stigläder.
 
Skulle nog säga att hur lång man är inte riktigt är ett bra sätt att gå på vilka stigläder man bör köpa, snarare försöka mäta hur långa benen är ger en bättre indikation. Så gjorde jag när det var dax för nya stigläder.
Ja, plus att man har lite olika preferens för hur långa läder man vill ha.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
962
Senast: VincentM
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
958
Senast: Fibusen
·
Utrustning Någon som har dessa stövlar? Har breda vader så har beställt med Wide, enligt mått ska den passa precis så hoppas den går runt. Vanliga...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp