Stipendiepengar

Tagliabue

Trådstartare
För 2 år sedan fick jag i samband med våra största tävlingar på hemmabanan, ett stipendium som jag då skulle använda pengarna till något inom travets väggar som då ska ge mig något utav värde tillbaka. Alltså typ studiebesök, utbildning eller dylikt som jag förstod det.

Jag ska sedan redovisa resultatet, alltså vad jag har gjort med pengarna. Summan det handlar om är 5000 kronor, vet inte om jag måste använda upp allt eller hur jag nu ska göra.

Men vad F'N ska jag göra med pengarna? Det är sjukt svårt att göra av med pengarna på något vettigt. Jag har 2 månader på mig att komma på något, tro mig jag har försökt att fundera ut på vad tusan jag ska göra men det är svårt.

Visst jag köpte en häst förra året, men jag kan ju inte direkt se hästen som något som gynnar travsporten, hästen gynnar ju enbart mig. (och nej jag köpte inte hästen för de pengarna).

Ge mig tips och idéer! Jag vill gärna inte vara borta länge då jag har en fölunge och en starthäst att ta hand om, kusen måste vara tipptopp då vi förhoppningsvis ska ut på hemmaplan sista helgen i augusti ;)

Studiebesök hos tränare? Veterinär? Resa?
 
Sv: Stipendiepengar

Om du känner att du kan vara borta en vecka tycker jag att du ska åka till Frankrike och praktisera hos en tränare som du tycker verkar bra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 806
Senast: Juli0a
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 617
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 745
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp