Stjärnhimmel-lampa

Otherside

Trådstartare
Vi har köpt en Plåtis :love: och ett önskemål från en familjemedlem är en sån där nattlampa som förvandlar taket (och väggarna??) till en stjärnhimmel. Nån här som har en sån? Det finns ju TUSEN att välja på. Den ska inte vara en för småbarn, utan en med lite magisk känsla. Nog borde väl en sån fungera även i ett mindre utrymme som sängplatsen i en van/husbil...? Tips?? Den ska alltså inte rotera eller nåt sånt utan bara göra utrymmet till en magisk plats i rymden..... Tror de kallas Galaxy-lampor också.
 
Senast ändrad:
Jag har varianten som är som norrsken, och den funkar utmärkt i ett mindre utrymme (och man kan ställa in om man vill ha den stilla eller rörlig). De flesta som är norrskenslampor eller ska likna nebulosor har dock grön laser som stjärnor, vill man ha en finare stjärnhimmel ska man nog välja en variant som inte har det.

(Jag stänger ofta av stjärnhimlen, och har bara norrsken och månskära.)
 
Jag har varianten som är som norrsken, och den funkar utmärkt i ett mindre utrymme (och man kan ställa in om man vill ha den stilla eller rörlig). De flesta som är norrskenslampor eller ska likna nebulosor har dock grön laser som stjärnor, vill man ha en finare stjärnhimmel ska man nog välja en variant som inte har det.

(Jag stänger ofta av stjärnhimlen, och har bara norrsken och månskära.)
Vilket märke är din lampa och var köpte du den? :)
 
Jag beställde en galax-projektor för några dagar sedan, kan återkomma med recension så snart den är hemma 🙂 Valet föll på en Encalife Atmosphere Galaxy Star Projector, valde mellan den och en liknande från Galaxy Lamps. De gröna eller blåa laserstjärnorna går att stänga av på alla modeller jag sett hittills!

Först tittade jag på en liknande, lite billigare, modell som finns på Kjell & company men ville ha fler funktioner än vad den hade. Det kanske kan vara något för er om ni inte är ute efter alla extra-grejer?
 
Jag beställde en galax-projektor för några dagar sedan, kan återkomma med recension så snart den är hemma 🙂 Valet föll på en Encalife Atmosphere Galaxy Star Projector, valde mellan den och en liknande från Galaxy Lamps. De gröna eller blåa laserstjärnorna går att stänga av på alla modeller jag sett hittills!

Först tittade jag på en liknande, lite billigare, modell som finns på Kjell & company men ville ha fler funktioner än vad den hade. Det kanske kan vara något för er om ni inte är ute efter alla extra-grejer?
Varifrån beställde du den? Jag behöver få hem den inom 2 veckor, max, då den är en födelsedagspresent.
 
Varifrån beställde du den? Jag behöver få hem den inom 2 veckor, max, då den är en födelsedagspresent.

Encalifes egen hemsida, vet inte hur lång tid det tar att få hit den mer än att de uppskattar det till 6-10 arbetsdagar. Postnord har dock en fenomenal förmåga att förlänga såna cirka-tider när jag beställer saker från utomlands :cautious: Kan vara jag som har obotlig otur men börjar bli tveksam.

Kanske värt att satsa på en svensk butik om det är så pass bråttom ändå? Det finns en variant i form av en astronaut, jag tycker den verkar helfestlig men födelsedagsbarnet behöver nog vara i rätt ålder då, dvs under 10 eller över 30 😂.
 
Vi har köpt en Plåtis :love: och ett önskemål från en familjemedlem är en sån där nattlampa som förvandlar taket (och väggarna??) till en stjärnhimmel. Nån här som har en sån? Det finns ju TUSEN att välja på. Den ska inte vara en för småbarn, utan en med lite magisk känsla. Nog borde väl en sån fungera även i ett mindre utrymme som sängplatsen i en van/husbil...? Tips?? Den ska alltså inte rotera eller nåt sånt utan bara göra utrymmet till en magisk plats i rymden..... Tror de kallas Galaxy-lampor också.
Vi har denna till dottern. Den känns inte så barnslig, kan kopplas till telefonen via bluetooth så man kan spela musik osv och ställa in hur man vill ha belysningen. Den roterar inte men kan skifta i färg om man vill.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230523_194046_Chrome.jpg
    Screenshot_20230523_194046_Chrome.jpg
    137,7 KB · Visningar: 34
Jag har en Rossetta Star Projector i sovrummet för barnen, köpt från Amazon, och den är inte dum alls. Precis som @Sassy säger utgörs stjärnorna av grön laser och ger inte så väldigt autentiskt intryck även om de är litet kul - men de går att stänga av. Färgerna går att blanda och styra, och även intensiteten och hastigheten (i rörelsen hos de moln/fält som rör sig).
Lampan har också inbyggd högtalare med blåtandskoppling men den biten är bara skräp, det låter katastrofalt illa.
Själva lampan i sig är i stort sett ljudlös, inget störande ljud från motor eller liknande.

Minns inte exakt leveranstiden från Amazon men runt en vecka tror jag.
 
Senast ändrad:
Vilket märke är din lampa och var köpte du den? :)

Jag har köpt två på amazon, båda två kom på mindre än en vecka (jag tycker att de leveranstider amazon anger brukar funka). Den ena är en Bociks, verkar inte finnas att köpa längre. Den andra köpte jag därför en Zozanel. Båda funkar bra, och vi (där flera i gänget jobbar med ljudteknik i teater/klubbsammanhang :cool:) är faktiskt imponerade av hur bra den är för en femhundring (vi jämför ju med ljuseffekter för tusenlappar, och i normalstora rum eller om man inte ska köra den hela nätter i sträck är de likvärdiga). Tysta vid drift, fina effekter. Går att köra från usb-laddare om man inte har elnät. Har aldrig testat ljudet dock, utgår ifrån att det är helt värdelöst. :D

Ska se om jag har något filmklipp i mobilen, det är ju lite ljust för att se något nu.

IMG_20230524_100413.jpg
 
Jag har köpt två på amazon, båda två kom på mindre än en vecka (jag tycker att de leveranstider amazon anger brukar funka). Den ena är en Bociks, verkar inte finnas att köpa längre. Den andra köpte jag därför en Zozanel. Båda funkar bra, och vi (där flera i gänget jobbar med ljudteknik i teater/klubbsammanhang :cool:) är faktiskt imponerade av hur bra den är för en femhundring. Tysta vid drift, fina effekter. Går att köra från usb-laddare om man inte har elnät. Har aldrig testat ljudet dock, utgår ifrån att det är helt värdelöst. :D

Ska se om jag har något filmklipp i mobilen, det är ju lite ljust för att se något nu.

Visa bifogad fil 119729
Den på högra bilden ser ut att vara precis samma som de Rossetta jag köpt - finns säkert under en hel massa olika namn.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp