Stjärnholms hästar kan bli hemlösa

Först fick stallet utrymmas på grund av rasrisk och föreningsmedlemmarna fick kämpa hårt för att ta hand om hästarna i den bitande kylan. Nu riskerar de 25 hästarna hos Stjärnholms Ryttarförening att bli utan hem när tillståndet för det provisoriska tältstallet löper ut den sista juni.
 
Men sista Juni, då borde väl hästarna kunna vara på sommarbete. Då ger det dem väl tid till i September eller så innan de behöver stallas in? I värsta fall behöver man kanske stödfodra vid betet framåt sensommaren, men det bör ju gå att få dit foder likväl som man får till tältstallet?
Att hitta några beteshagar att arrendera och flytta dem till borde väl inte vara omöjligt runt Nyköping.
 
Det måste vara väldigt svårt att ha ridlektioner eller ens ridläger utan möjlighet att ens binda upp hästarna. Frågan är om föreningen har ekonomi att inte ha några inkomster från ridning under sommaren.

(Jag hade häst uppstallad på Stjärnholm runt -86, fantastisk miljö, Babben var toppen, det lilla ridhuset fungerade men det var väldigt dåligt med ridvägar, särskilt mörka kvällar)
 
Det måste vara väldigt svårt att ha ridlektioner eller ens ridläger utan möjlighet att ens binda upp hästarna. Frågan är om föreningen har ekonomi att inte ha några inkomster från ridning under sommaren.

(Jag hade häst uppstallad på Stjärnholm runt -86, fantastisk miljö, Babben var toppen, det lilla ridhuset fungerade men det var väldigt dåligt med ridvägar, särskilt mörka kvällar)
Ridlektioner brukar man väl ändå inte ha under sommarlovet? Eller brukar just Stjärnholm ha det?
Ridläger däremot kan ju bli en annan sak, jag vet inte om de brukar ha det där....

Men går alla hästar alla läger?
Tänker om man kan hyra något mindre stall och bara stalla in de hästar som behövs på just det lägret.
Eller, om några uteboxar från tältstallet kan flyttas och tjäna som skötselyta vid betet vid eventuellt ridläger?
Men de kanske tänkt på alla lösningar själva, vad vet jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 660
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 650
Senast: Takire
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter förra ridlektionen som inte gick så bra och lämnade en lite tråkig känsla efter sig, så var jag såklart tvungen att köpa en...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp