caradan

Trådstartare
Vilken stl på täcken har troligtvis en häst som är ca 170cm i mkh? (varmblod/hbl)Kan 145 räcka eller kommer de att vara jätte små??
 
Det där med täckesstorlek hänger inte alltid ihop med mankhöjden! Kolla in rygglängden istället.

Mitt halvblodssto var 172 cm i mkh och hon hade 155 i täcken. Samma täcken ligger nu på min kallblodstravare - 159 i mkh.

Immer
 
Kan fungera. Jag skulle tippa på 145-155 beroende lite på hur hästen ser ut i kroppen. Lång rygg, smal bog?
 
mät med ett måttband från manken till svansen så får du storleken på ett ungefär.... ta närmaste storleken =)
 
våran treåring på 170 i mank höjd har just nu 135 på sitt utetäcke hon ligger mitt emellan 135 och 145. men då han är rätt tunn och väldigt smäcker i kroppen funkar detta.
 
Min pålle på 1,74 har 155 i sina täcken men då har han normallång rygg. Jag har försökt använda de gamla täckena som var 145 och en del går n ä s t a n på, fast då sitter de lite tight och ser lite urväxta ut. ThermoMaster är lite större och även Shiretäcken.
 
Min bjässe som är 170+ och har l å n g rygg drar 155, men i en del täcken drar han även 150 eller 160. Mät ryggen :)
 
Täcken med bogveck=155 cm och täcken utan=165 cm annars blir den för "tight" över bogarna.
Har en häst med mkh ca 169 och grov i modellen.
 
Nu har jag testat samt mätt hans rygg och han var 135 cm lång!! Men mina 145 täcken sitter perfekt. Lite små i bogen är några men lagoma i längden!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
240
Senast: vilde
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
451
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
987
Hästvård Funderar på att köpa filttofflor/waterboots till hästarna att sätta på hovarna innan hovslagaren kommer eller som nu när det är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
1 411
Senast: janna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp