Sto som nedärver nån, öh defekt??

Sv: Sto som nedärver nån, öh defekt??

KickiH: tack!!! :bow: intressant...

Ena halvan blev drygt dubbelt så stor och mjölken skiftade till vaniljsås och hon ömmade mycket så då ringde jag vetten, hon fick aldrig feber men det gick ner efter 2 dagar med Penovet.
 
Sv: Sto som nedärver nån, öh defekt??

Som jag frågade ovan, vilken stam har ditt sto? Nyfiken då vi själva har fullblodsston. Antar att du har ditt sto i ridhästavel, och alltid kul att veta om stam som ger bra ridhästar ;)
 
Sv: Sto som nedärver nån, öh defekt??

Att hon har bra stam baserar jag på att hon har samma blodslinjer som många mycket framgångsrika topp hästar/hingstar. Bara att kolla på vad som finns för återkommande xx-linjer i världstoppen.

Hon har för övrigt ingen tokig stam för galopp heller och jag hade mycket gärna kunnat tänka mig att göra en ren xx på henne också.
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
896
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 496
Senast: Masse
·
Hästhantering Min häst vill inte bli lastad längre och jag förstår inte varför. Jag har haft hästen i 4 år och hon har alltid varit lättlastad och...
2
Svar
31
· Visningar
4 826
Senast: ygenda
·
Avel Historik: 2010 Betäcktes som fyraåring, dräktig i andra brunsten 2011 Fölade på ganska exakt utsatt datum, en normal förlossning...
2
Svar
22
· Visningar
3 295
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp