Sto som suger luft.

Sv: Sto som suger luft.

så hade en i itt gamla sall gjort till sin valack som sög fast en halv tennisboll under hahaha..

jag har ett annat ptoblem med in igensydda fladdermus" använder stosusp och blöthanduk + massa vaselin men ÄNDÅ får hon skav :( vad fasen ska man göra? hon får skav av allt iofs men ändå..
 
Sv: Sto som suger luft.

ja tennisbollen har jag åxå sett. den ska vara bra om de suger genom rumpan.

men har du provat med ett sämsskinn närmast huden, ett blött - de brukar vara milt och bra.
 
Sv: Sto som suger luft.

nej för jag vet inte vars man köper sånt? är det bättre än en blöt handuk? unrar om de thar att göra med att stosuspen blir för bred? hae en annaninnan och r hade jag plastat in en svamp under men minn inte om den var smalare? provade göra samma med denn autan att få resultatet jag ville :(

lobyalice: snuskhummer hahah
 
Sv: Sto som suger luft.

en handduk kan skava. jag tror inte sämsskinnet gör det för det blir som halt och nästan ingen friktion. sämsskinn köper du på en bilmack. kostar inte så mycket. man har det egentligen när man polerar bilar men är jättebra till luftsugande hästar.

om du tar en svansgaffel så är det perfekt bredd på den när man trycker in den mellan låren. ta två vanliga svampar (eller en om hon bara suger från ett hål) och tejpa fast dem med ett veck så de putar innåt mot hålet.

19978405.jpg
 
Sv: Sto som suger luft.

Det ser ut som något som kan fungera bra. Fast tyvärr inte på mitt sto:(. På henne måste jag ha svansen fäst i svansgaffeln. Ska dock pröva en ny sak nästa gång hon går fort. Fäster en svamp och ett sämskskinn på stosuspen och ser om det funkar.
 
Sv: Sto som suger luft.

jag har en variant som åxå funkar som är liknande din. jag hade en märr som var grönjävlig med sitt luftsugande.

jag tog en svansgaffel - men satt inte fast svansen i den. för då tappar man ju effekten när de lyfter på svansen. tejpade fast 2 stora svampar så att de putar innåt mot slidan. trädde över ett blött sämsskin och sen så där bindningen till svansen finns på svansgaffeln trädde jag istället över ett bensnöre som är elastiskt och fäste i bukgjorden. satte slimmat som fasen.

Vi gjorde ungefär lika fast utan bensnöret, det gick bra om svansgaffeln var böjd. Annars så tror jag att det finns färdiga prylar av gummi med gummislangar att köpa. *vet inte vad de heter..*
 

Liknande trådar

Träning Jag har börjat hjälpa en stallkompis med hennes ganska unga islandshäst (7 år i år). En på alla sätt mjuk, trevlig och vänlig häst, dock...
Svar
7
· Visningar
1 647
Senast: moonstruck
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 386
Ridning Hej! Jag är medryttare på än äldre ridtravare som för det mesta är en helt underbar häst. Innan jag blev medryttare på henne hade hon...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Lager
·
Träning Hej, jag har en 10 årig valack som jag snart haft i 3 år. Han har i hela sitt liv åkt transport och de senaste 3 åren åkt ganska mycket...
Svar
10
· Visningar
1 663
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp