Stockholm Hundmässa 2019.

Red_Chili

Trådstartare
Så, nästa helg är det dags för hundmässan i Älvsjö igen!

Vilka bukefalister kommer dit? Ska ni tävla något, sitta i monter eller "bara" vara besökare?

Som det är nu verkar det som att jag och mina damer ska dit båda dagarna, vi ska sitta i rasmontern för saluki och planen är att vara i den under lördag eftermiddag och söndag förmiddag. Vill ni träffa mig, mina damer eller se saluki från ursprungsländerna så är det en god idé att svänga förbi montern då :)
 
Jag hade tänkt att gå som publik och då hade lördagen varit mest intressant - rasgrupp 1, 5 och 10 (inte så mycket för utställningen, men för att träffa folk och tjöta lite). Men nu ska jag på nya äventyr med träningsgruppen på lördagen, ska se om jag åker på söndagen
 
Jag kommer troligen gå dit på lördagen då en kompis ska kolla på lite olika raser nu när hon vill skaffa hund. Jag har däremot sagt ifrån att gå bägge dagarna så söndan får hon gå med någon annan.
 
Jag ska ställa på söndagen :) Dvärgschnauzer peppar och salt, går i C-hallen.
Hade gärna tävlat rally i år igen men den gick precis samtidigt i år och då hade jag redan anmält till utställningen.
 
Jag och Tinja ska visa upp agility på Söndagen kl 11, sen ska jag, Asni och Tinja stå i rasmontern runt.. 17? Sista passet iallafall. Kanske att vi går i rasparaden, får se om de behöver oss.

Så vi kommer ha en del tid till att bara strosa omkring :D
 
Jag kommer tyvärr inte detta år - har inget att ställa :)
Jag kommer dock följa med spänning, då Skalmans lillebror/helbror ska visas och så även deras far - det ska bli intressant att se om den knappt 2,5 åriga championkillen kommer slå sin far som är veteran (och champion samt förra årets vinnare på mässan) :nailbiting: :D Båda är supersnygga och trevliga, så det kommer bli en rysare :love:Båda ägs av samma person/kennel. Önskar jag kunnat åka dit, men tyvärr - jag får följa på hemmaplan denna gång. 19 heeler är anmälda och det är en skaplig siffra ändå för en så pass liten ras på mässan. Många bra hundar kommer dit.
Klubben ska ha rasmonter som vanligt med flertalet trevliga hundar :)
Några heeler ska dit för annat än utställning. Någon för att tävla i rally och en annan för gympa med hund :p
 
Jag ställer ut en av familjens ungtikar på lördagen. Ska även gå runt och chilla lite, kanske handla något, kika på tävlingarna/uppvisningarna etc.
 
xilla_pinglan_albus_190402.jpg

Jag ska ställa ut de här tre på lördag.
 
Ställer Nano och Nessie lördag fm och sen ska jag väl stå i corgimontern en stund, vill hinna mingla med @Fruentimber , Nanos uppfödare och ägaren till Nanos syster + träffa ägarna till en av Nessies valpar och hinna se lite av resten av mässan.. Känns som om jag skulle behöva klona mig för att hinna med att vara överallt samtidigt :p. Det blir ju inte lättare av att hundarna ska ställas i olika hallar samtidigt men Nessie släpper jag till @Fruentimber att visa så får jag fokusera på ful-hunden :rofl:.
 
Ska ställa på söndagen och stå morgonpasset i rasmontern för Broholmer - premiär för mig! Är lite nervös :angel: :D
Ni som vart där förut, hur ser matmöjligheter ut? Finns det dagens lunch att köpa eller är det mer år hamburgarehållet?
 
Ska ställa på söndagen och stå morgonpasset i rasmontern för Broholmer - premiär för mig! Är lite nervös :angel: :D
Ni som vart där förut, hur ser matmöjligheter ut? Finns det dagens lunch att köpa eller är det mer år hamburgarehållet?
Alltså det är svindyrt och milslånga köer till all mat. Ta med eget. Det är inte värt att köpa mat på mässan. Ha med en smoothie eller macka eller något annat som går att äta upp snabbt och relativt diskret.
 
Ska ställa på söndagen och stå morgonpasset i rasmontern för Broholmer - premiär för mig! Är lite nervös :angel: :D
Ni som vart där förut, hur ser matmöjligheter ut? Finns det dagens lunch att köpa eller är det mer år hamburgarehållet?
Säger som @Fisherling. De vet att det är svårt att få tag på mat på annat sätt där och utnyttjar det till max. Jag kommer utan tvekan ha med något att äta, samt satsa på rejäl måltid innan för att hålla mig mätt länge.
 

Liknande trådar

Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 840
Senast: Myzan87
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 353
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Stora Stockholm närmar sig med stormsteg! Är det några bukemänniskor som ska dit? Jag och Tinja kommer vara där. Vi kanske till och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 208
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp