Stockholm Hundmässa 2019.

Alltså det är svindyrt och milslånga köer till all mat. Ta med eget. Det är inte värt att köpa mat på mässan. Ha med en smoothie eller macka eller något annat som går att äta upp snabbt och relativt diskret.
Säger som @Fisherling. De vet att det är svårt att få tag på mat på annat sätt där och utnyttjar det till max. Jag kommer utan tvekan ha med något att äta, samt satsa på rejäl måltid innan för att hålla mig mätt länge.

+ @Sofie.S

Nja, håller inte riktigt med här. Till restaurangen brukar det inte vara några superlånga köer, och där går det dessutom fort tycker jag.
Där tar man sin bricka och väljer mellan 3-4 rätter som brukar vara goda.
Däremot brukar det vara knökat vid hamburgerstället/snabbmatställena och där upplever jag att de inte är så snabba.
Undviker man värsta lunchruschen är det inte omöjligt :) Jag har alltid ätit varm mat när jag varit där, men haft med lite fika eller handlat på pressbyrån inne på mässan om jag velat ha något lättare. Pressbyrån brukar gå fort att handla från :)
Man kan också gå upp till pendeltågsstationen och handla på Espresso House eller Pressbyrån där, det är jättenära mässan och hundingången.
 
Tack för era svar! Vore skönt om det gick hyfsat smidigt att köpa lunch på plats, vi åker hemifrån kl 6 på morgonen och har rätt mycket att släpa på - vore skönt att slippa tänka på lunch också :)
 
Jag ska tydligen dit och hänga i Royals monter några timmar på lördag. Uppfödarens order så det är väl bara att pallra sig iväg. :D
 
+ @Sofie.S

Nja, håller inte riktigt med här. Till restaurangen brukar det inte vara några superlånga köer, och där går det dessutom fort tycker jag.
Där tar man sin bricka och väljer mellan 3-4 rätter som brukar vara goda.
Däremot brukar det vara knökat vid hamburgerstället/snabbmatställena och där upplever jag att de inte är så snabba.
Undviker man värsta lunchruschen är det inte omöjligt :) Jag har alltid ätit varm mat när jag varit där, men haft med lite fika eller handlat på pressbyrån inne på mässan om jag velat ha något lättare. Pressbyrån brukar gå fort att handla från :)
Man kan också gå upp till pendeltågsstationen och handla på Espresso House eller Pressbyrån där, det är jättenära mässan och hundingången.
Håller med, restaurangen brukar vara smidig och bra!
 
Jag och sambon ska dit på Söndagen, första gången utan hund. Ska bli SÅ skönt att bara njuta utan att behöva tänka på något. Ska kolla in mina raser i ringen, klappa hundar i montrarna, shoppa o allt som hör till!
 
Ni som har bättre koll än mig:

På min inträdesbiljett står bland annat följande:
"Inpasseringen sker genomveterinärbesiktningen mellan kl. 7:00 och 11:00. Visa uppbiljetten samt vaccinationsintyg i vaccinationskontrollen. VidSupportdisken skannas din biljett och hunden får sin nummerlapp"

Betyder det att vi måste vara där senast 11? Vi ska inte sitta i montern förrän 12:45...
 
Ni som har bättre koll än mig:

På min inträdesbiljett står bland annat följande:
"Inpasseringen sker genomveterinärbesiktningen mellan kl. 7:00 och 11:00. Visa uppbiljetten samt vaccinationsintyg i vaccinationskontrollen. VidSupportdisken skannas din biljett och hunden får sin nummerlapp"

Betyder det att vi måste vara där senast 11? Vi ska inte sitta i montern förrän 12:45...
Jag läste att rasklubbarna hade egna regler för inpassering så kolla med dom. Annars måste du gå in innan kl 11 ja..
 
Jag läste att rasklubbarna hade egna regler för inpassering så kolla med dom. Annars måste du gå in innan kl 11 ja..
Sitter och försöker få svar, men känner mig mest förvirrad av allt. Kan vara lite lätt stress av att jag om ett halvt dygn ska sitta i monter och inte har full koll på allt än :p Håller just nu på och fixar det sista till själva montern.
 
En kompis unghane blev BIR och min uppfödda hane 3:e bästa hane och slog däremot sin far som blev 4:e bästa hane :) förutom bir-hunden så blev det en fin linje av släkt bland bästa hanarna, då den 2:a bästa hanen var en äldre halvbror till min uppfödda (samma pappa).
 
Igår stod jag och Viktor i rasmontern. Idag vilar vi. Hälsade på @Red_Chili när vi passerade förbi salukimontern, tror det var den enda från Buke vi träffade på i år.
IMG_20191215_103327.jpg
 
Mina fina aussierävar har visat upp agility, tiggt orimliga mängder godis, charmat folk till tusen och stått i rasmonter. Asni tyckte verkligen om miljön! Hon tyckte allt var helfestligt och Tinja är ju riktigt rutinerad vid det här laget.
De var så duktiga så, gjorde massvis med tricks, blev gosade med, Asni hade sönder en kruka när hon flög upp på det skraltiga ”bordet” (två bockar och en träskiva) för ungefär 2746281:e gången :rofl: Älskade små :love:
2D35E657-2E01-472C-B8A7-BE1489D03508.jpeg
 
Jag var på plats idag och stod i Royalmontern. Var inte runt och kollade på en enda bedömning och inte i rasmontrarna heller, tror aldrig jag har varit på en utställning och sett så lite hundar :o. Tänkte shoppa men tyckte utbudet var rätt dåligt så köpte inte så mycket som en tuggpinne :nailbiting: .
 
Min mamma ställde en fråga som jag fasen inte kan svara på så frågar här.
Kan man få titeln Nordisk Vinnare 2 gånger samma år?
 

Liknande trådar

Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 840
Senast: Myzan87
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 354
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Stora Stockholm närmar sig med stormsteg! Är det några bukemänniskor som ska dit? Jag och Tinja kommer vara där. Vi kanske till och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 208
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp