Stockholm Hundmässa 2019.

Min mamma ställde en fråga som jag fasen inte kan svara på så frågar här.
Kan man få titeln Nordisk Vinnare 2 gånger samma år?

Ja det går, men inte exakt samma titel. Till exempel så kan en hund i Junior- eller Veteranklass bli både Nordisk Junior-/Veteranvinnare och Nordisk vinnare om samma hund även vinner över alla i bästa tik/bästa hane.
Men det sker på samma utställning så att säga, eftersom det bara finns en nordisk vinnar-utställning per år.
 
Ebbot var i rasmontern för Broholmer och det var helt klart höjdpunkten på dagen tyckte han :D
Till slut klev vi ur montern tills hans belåtenhet, han la sig raklång i gången och njöt när folk stannade och klappade och gosade. Det var roligt att få komma upp och representera sin ras, allt i från människor som aldrig hört talas om rasen till de som längtade efter en egen. Ska helt klart åka upp nästa år också!
 
Ebbot var i rasmontern för Broholmer och det var helt klart höjdpunkten på dagen tyckte han :D
Till slut klev vi ur montern tills hans belåtenhet, han la sig raklång i gången och njöt när folk stannade och klappade och gosade. Det var roligt att få komma upp och representera sin ras, allt i från människor som aldrig hört talas om rasen till de som längtade efter en egen. Ska helt klart åka upp nästa år också!

Fick ni någon lunch då? :p
Vi var åt ett helt gäng runt kl 12 på restaurangen, lugnt och skönt. Inga köer eller svårigheter att få bord!
 
Fick ni någon lunch då? :p
Vi var åt ett helt gäng runt kl 12 på restaurangen, lugnt och skönt. Inga köer eller svårigheter att få bord!
Vi skulle ha ställt kl 11 men rasen innan oss drog ut på tiden rejält så vi åt lunch först runt kl 13:45, då var det rätt långa köer. Men tycker att hamburgerställer hade väldigt bra mat!
Restaurangen var inte anpassad för stora hundar, så Ebbot fick vackert ligga utanför :angel: och ta upp halva gången.
63F00AEF-E314-4978-9C4A-41B02A99A0B2.jpeg
 
Vi skulle ha ställt kl 11 men rasen innan oss drog ut på tiden rejält så vi åt lunch först runt kl 13:45, då var det rätt långa köer. Men tycker att hamburgerställer hade väldigt bra mat!
Restaurangen var inte anpassad för stora hundar, så Ebbot fick vackert ligga utanför :angel: och ta upp halva gången.
Visa bifogad fil 41848

Det finns en restaurang (med ”vanlig mat”) precis innan C-hallen också, till höger om stora ingången. Det är den jag menar. Många hittar inte dit så därför är det väldigt lugnt där och hundar får vara med på ”uteserveringen” (den är inomhus). Men tur att det blev mat ändå!
 
Det finns en restaurang (med ”vanlig mat”) precis innan C-hallen också, till höger om stora ingången. Det är den jag menar. Många hittar inte dit så därför är det väldigt lugnt där och hundar får vara med på ”uteserveringen” (den är inomhus). Men tur att det blev mat ändå!
Den missade vi helt! Hittade bara hamburgare och asiatisk mat, men då vet vi till nästa år! :idea:
 
Jag var där utan hund båda dagarna :) Kikade på en kompis som tävlade och tittade i de flesta rasmontrar och försäljningsmontrar. Handlade lite och fick lite smakprover :D Vann även gratis inträde till nästa års hundmässa :love:
 
Ebbot var i rasmontern för Broholmer och det var helt klart höjdpunkten på dagen tyckte han :D
Till slut klev vi ur montern tills hans belåtenhet, han la sig raklång i gången och njöt när folk stannade och klappade och gosade. Det var roligt att få komma upp och representera sin ras, allt i från människor som aldrig hört talas om rasen till de som längtade efter en egen. Ska helt klart åka upp nästa år också!
Kan det ha varit dig och Ebbot som vi träffade i Broholmer-montern? :) Det var en blond tjej med en jättefin Broholmer med en vit fläck på bröstet som stod utanför montern när vi gick förbi på Söndagen. Min sambo fick en stor puss i ansiktet och är nu heeeelt såld, han vill ha en Broholmer!:D
 
Kan det ha varit dig och Ebbot som vi träffade i Broholmer-montern? :) Det var en blond tjej med en jättefin Broholmer med en vit fläck på bröstet som stod utanför montern när vi gick förbi på Söndagen. Min sambo fick en stor puss i ansiktet och är nu heeeelt såld, han vill ha en Broholmer!:D
Jag har lila hår, så det var en av mina monterkompisar! Men vad roligt att han fatta tycke för rasen :D
 

Liknande trådar

Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 850
Senast: Myzan87
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 359
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Stora Stockholm närmar sig med stormsteg! Är det några bukemänniskor som ska dit? Jag och Tinja kommer vara där. Vi kanske till och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 208
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp