Stockholm international horse show

ufot

Trådstartare
Jag ska åka till Stockholm international horse show för första gången. Trots att jag har ridit i långt över 20 år har jag aldrig lyckats ta mig dit :o
Nu vill jag ha alla tips jag bara kan få :)
Just nu funderar jag mest över biljetter. Hur mycket orkar man egentligen se när man är där? Jag funderar på torsdag kväll, fredag em och kväll, lördag heldag samt eventuellt söndag fm. Ni som har varit där tidigare, orkar man med allt detta, eller är det bättre att se mindre? Dressyren och de största hoppklasserna är jag mest intresserad av. Showerna hoppar jag gärna över.
Angående mässan. Hur mycket tid tar det att gå runt där? Det är inte mycket jag behöver köpa, egentligen bara en ny hjälm.
 
Jag ska åka till Stockholm international horse show för första gången. Trots att jag har ridit i långt över 20 år har jag aldrig lyckats ta mig dit :o
Nu vill jag ha alla tips jag bara kan få :)
Just nu funderar jag mest över biljetter. Hur mycket orkar man egentligen se när man är där? Jag funderar på torsdag kväll, fredag em och kväll, lördag heldag samt eventuellt söndag fm. Ni som har varit där tidigare, orkar man med allt detta, eller är det bättre att se mindre? Dressyren och de största hoppklasserna är jag mest intresserad av. Showerna hoppar jag gärna över.
Angående mässan. Hur mycket tid tar det att gå runt där? Det är inte mycket jag behöver köpa, egentligen bara en ny hjälm.

Gå på mässan när det är show så hittar du lätt :)
 
Jag går torsdag kväll och söndag heldag sedan det flyttade till friends. Det tycker jag är lagom. Jag älskar att strosa på mässan och gillar både show och tävling. Tidigare i Globen har jag haft en heldag. Det var jag nöjd med då.
 
Vi ska ha utbildning där uppe på lördagen så kommer ev gå på kvällshowen efteråt. Sedan är jag egentligen mest sugen på att se fredag förmiddag (dressyr med framtidsekipagen ;) ) men har föreläsning då så får se om det känns som att jag kan skippa den. I så fall tar jag kanske tors kväll också eftersom jag slutar kl 12 på torsdagen.
 
Tack för alla svar :)
Nu är biljetterna beställda. Jag tog faktiskt till alla fyra dagarna, torsdag kväll, fredag superdeal (em och kväll), lördag heldag och söndag fm. Blev inte jättedyrt i alla fall. Jag ser mest fram emot dressyren lördag och söndag med topekipagen . Inomhusfältävlan ska också bli rolig att se.

Vad ska man tänka på när man åker till Frends? Hur varmt/kallt är det? Vilka kläder är lämpliga? Hur är ljudnivån? Ska jag ta med öronproppar (jag är relativt ljudkänslig)? Hur är det med stölder, är ryggsäck lämplig, eller ska man ha magväska? Vad ska man tänka på när det gäller mässan? Jag ska egentligen bara köpa en hjälm, men det lär bli nog så svårt eftersom i princip inga hjälmar passar mitt huvud, i alla fall inte i prislappen under 1500.
 
Vad ska man tänka på när man åker till Frends? ta pendeln dit.
Hur varmt/kallt är det? varmt, normalt inomhusklimat
Vilka kläder är lämpliga? vanliga kläder som du har på stan typ
Hur är ljudnivån? Ska jag ta med öronproppar (jag är relativt ljudkänslig)? Ja det tycker jag, särskilt under fälttävlan var det riktigt hög ljudnivå förra året.
Hur är det med stölder, är ryggsäck lämplig, eller ska man ha magväska? Ingen större fara skulle jag säga
Vad ska man tänka på när det gäller mässan? Jag ska egentligen bara köpa en hjälm, men det lär bli nog så svårt eftersom i princip inga hjälmar passar mitt huvud, i alla fall inte i prislappen under 1500
Mycket folk i pauserna, det är rätt litet och trångt område så gå heller under nån klass.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hela fyra världsettor kommer till Friends Arena när Sweden International Horse Show ska avgöras. Världseliten inom hoppning, dressyr...
Svar
1
· Visningar
517
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 651
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 942
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 538
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp