Stockholms Hundmässa

Malibu_Stacy

Trådstartare
Vilka ska dit? :)
Ska ni ställa ut eller tävla? Shoppa?

Min ena (Winzi) är anmäld i championklass på lördagen. Vi har inte varit tillsammans på utställning på 2 år så det ska bli superkul! Hon är precis på den nedre mankhöjdsgränsen och de flesta tikar är stora/för stora nuförtiden så jag har inga stora förhoppningar men vi är mest med för att både hon och jag tycker att det är så kul! Har vi tur föredrar domaren mindre tikar 😊

Den andra (Dahlia) är anmäld i rallylydnad mästarklass på söndagen. Vi har inte heller tävlat rally på länge så det ska bli så himla kul att komma ut på banan igen! Den brukar vara knixig och tight så jag har inga stora förhoppningar där heller utan är med för att det är kul att tävla och visa upp sig och hunden på mässan :D Hon älskar att tävla så det kommer vara myror i brallan på henne!
 
Malte ska ställas i juniorklass (welsh corgi pembroke). Själv är jag inte särskilt intresserad av utställning och har inga förväntningar, men uppfödaren önskade att han skulle ställas. Dottern och jag har gått på ringträning och ska testa en inoff veckan innan Stockholm. Lite läskigt känns det.
 
Jag och minstingen ska dit! Han ska ställas i juniorklassen. Jag har inga förhoppningar för han ser rätt anskrämlig ut så jag ångrar lite att jag anmälde honom och inte någon av de andra. Men det blir en trevlig utflykt och egentid för honom iaf :)
Ska också shoppa och kolla på en klubbkompis som tävlar SM i TTM :)
 
Kul @Dobby ! :)

Jag ska ställa minstingen och hoppas på bra resultat. Vi har ju varit på några inoff:er nu men ingen officiell så det blir premiär för honom. Lasse slipper, han visade tydligt förra året vad han tyckte om arrangemanget. :cautious:

44115365_10155431446936741_7422827403119951872_o.jpg
 
Jag ska absolut dit en eller två dagar. Ingen hund skall med, känns enbart dumt med all kennelhosta som går för tillfället även om de är en månad bort :)
 
Jag och sambon ska dit, dock utan hund. Vi ska fundera ett par varv över nästa hund (planerade till sommaren 2020) då vi har några olika raser som vi funderar mellan
 
Kul att flera ska dit! Jag glömde ju skriva att jag har två Dvärgschnauzer p/s i mitt första inlägg ifall någon inte visste :D
 
Jag kommer nog vara där hela dagen, båda dagarna. Eventuellt ska jag jobba också, vi får se hur det blir. Hundmässan är helt klart årets höjdpunkt för mig!
 
Jag ska dit! Kommer kika runt inför shopping till valpen som troligen (förhoppningsvis) föds i December, träffa trevligt folk, prata med rasfolk för Bergers och Mudi. Ska också vara runt Hrvatski Ovcar (Kroatiskt Vallhund) samt Saluki ringen då jag är lite nyfiken på dessa raser för framtiden :love:
 
Jag blir så förvirrad. Måste jag köpa biljett för Person+Hund för lördagen då vi ska stå i monter och gå rasparad? Jag har verkligen noll koll på sånt här.

Och måste jag köpa egen biljett för mig själv på söndagen då jag ska tävla? Jag antar att Tinja inte behöver en egen biljett då, hon ska ju tävla, är anmäld och betald? :confused:

Jag är inte speciellt klipsk när det kommer till sånt här. Och inte hittar jag någon tydlig information någonstans.
 

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 887
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 240
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 041
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp