Stockholms Hundmässa

Malte blev 5 av 11 juniorer med excellent. Han skötte sig så himla bra och allt var jättekul! Nu är det så skönt att allt är över.
 
Har suttit och glott på webbsändningarna på jobbet och väntat på gruppfinalen i grupp 1. Givetvis det enda jag missar när jag väntat hela helgen... så j-la less :rage:
 
Såg igår med, tänkte på dig när jag såg bedlington terrier ;)

För egen del var det kul att en schipperke blev grupp-3a i grupp 1. Trist att min nuvarande ras blev oplacerad.
Jag tror inte jag sett en enda gruppfinal med placerad bedlington förut, så det var jättekul. :love:
Irländarna är dock alltid med! :D
 
Över 45 000 steg (skryt) senare är det över! Så mysig helg, mycket folk och mycket hundkiss på golvet men jag är nöjd. Snackat hund med både nytt och ”gammalt” folk och sett i princip hela mässan. Kul BIS-vinnare tycker jag. Vad tycker ni om BIS-finalen?
 
Jättenöjd över dagen. Skalman tog sitt andra CERT och blev 3:e bästa hane. Slagen av sin far och sin äldre halvbror :love: Skalmans lillasyster Stina blev 4:e bästa tik med CK så även där är jag supernöjd med tanke på konkurrensen.
Skalman är dock trött nu. Han skötte sig bra i rasmontern, men ville egentligen hellre kuta iväg och leta efter den väldoftande löpande lillasystern som precis typ under natten före klivit ur höglöpet.....
Själv är jag dödstrött. Jag är inte gjord för dessa tillställningar med så mycket folk att man får armbåga sig fram. Jag blir hjärntrött, förutom extra ont knä :cautious:
 
Här har vi en till hjärntrött person, som dessutom redan haft extra hjärntrötthet innan helgen av någon anledning, jag har haft en sämre period nu.. Men det har varit en trevlig helg och så himla roligt att träffa lite buke-kändisar! :love:
Sid fick excellent och blev 4a av 7 juniorer, han hamnade efter de 2 jag trodde att han skulle komma efter, men slog då några jag inte trodde han kunde slå, så det var kul! Uppfödaren var nöjd, sa att han inte är värd mer i dagsläget och det kan jag ju hålla med om.
Jag är så nöjd att han som är så spökig/fjompig just nu skötte sig toppen i ringen, inte ett spår av det där!
Det var bara när vi gick där det var så himla trångt runt montrarna som jag såg att han fick det jobbigt. Det är nu en mycket trött liten pyssling här hemma!
 
Gibbs blev andra bästa juniorhane med excellent och CK! Oplacerad i bästa hane. Nöjd med tanke på konkurrensen, tror vår ras slog rekord i antalet anmälda. Missnöjd för att vi var ett lite bättre påskjut i bakbenen från titeln. :p

Det var Gibbs första officiella och han betedde sig så himla fint. Glad och nöjd, tyckte allt var spännande. Absolut noll skall, låg i sin bur och spana på alla som gick förbi och skötte sig så jäkla bra när vi gick bland alla montrar och försäljningsstånd. Han trodde förmodligen att han hade kommit till himmelriket, han blev klappad av säkert 15 ungar och ett antal vuxna och godis fick man också! Heaven. :D
 
En puli vann, welsh corgi pembroke 2:a, sen minns jag inte mer :)

+ @snurra!
Vet inte hur det såg ut igår men Leonbergern som blev BIS-3 var halt när den vann gruppfinalen i lördags. Hur kan man placera en uppenbart halt hund? Flera som reagerade.
Enligt utsago hade hunden på världsutställningen inte fått springa i finalen då den var halt, så verkar ju vara ett konstant/återkommande hältproblem.
 
+ @snurra!
Vet inte hur det såg ut igår men Leonbergern som blev BIS-3 var halt när den vann gruppfinalen i lördags. Hur kan man placera en uppenbart halt hund? Flera som reagerade.
Enligt utsago hade hunden på världsutställningen inte fått springa i finalen då den var halt, så verkar ju vara ett konstant/återkommande hältproblem.

Oj! Min icke särskilt hundkunniga pappa reagerade också på det.

Hoppas även att vinnaren i grupp 6 har jaktmeriter, brukar de ha det på så stora utställningar? Det var iaf en vilspårshund (bayersk tror jag) som blev BIS-placerad (?) och hade var viltspårschampion samt något annat om jag ej minns fel.
 
+ @snurra!
Vet inte hur det såg ut igår men Leonbergern som blev BIS-3 var halt när den vann gruppfinalen i lördags. Hur kan man placera en uppenbart halt hund? Flera som reagerade.
Enligt utsago hade hunden på världsutställningen inte fått springa i finalen då den var halt, så verkar ju vara ett konstant/återkommande hältproblem.
Men det är ju förskräckligt! Jag förstår ju att hälta inte syns på veterinärbesiktningen som göra när man går in (hunden står ju still då) men domarna måste ju ha sett det? Har inte dom en plikt att avvisa en hund med skada (tex hälta)?
 
Men det är ju förskräckligt! Jag förstår ju att hälta inte syns på veterinärbesiktningen som göra när man går in (hunden står ju still då) men domarna måste ju ha sett det? Har inte dom en plikt att avvisa en hund med skada (tex hälta)?

Ja alltså den har ju gått igenom en rasbedömning, en gruppfinal och en BIS-final. Dvs tre olika domare. Någon borde ju ha reagerat?
 

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 878
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
35 825
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 003
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp