Stockholms Hundmässa

Här var det 59 anmälda Dvärgschnauzer p/s. Min ska inte in förrän som nr 54 så kommer inte behöver vara där prick 9:00 i alla fall! Kan gå dit på 20 min eller åka kollektivt, men är det blött/snö ute får jag skjuts då jag inte vill få dom nybadade, nyfönade benhåren förstörda på vägen dit 🙈
 
60 cardigan anmälda. Helt galet, tror det är rekord. Blir väldigt oroad för att vi närmar oss en rasboom, det har fötts/ska födas många kullar under hösten och vinter.

7 juniorhanar anmälda, ska bli spännande. :)
 
Jag oroar mig fortfarande över det här med att komma in på mässan på söndagen. Har fortfarande inte kommit ut något PM för Rallylydnad Mästarklass. Jag blir så nervös av mig, kanske ska köpa en biljett för person + hund bara för att vara på säkra sidan? :nailbiting:

Lördagen har rasklubben lovat att fixa, så det borde inte vara några problem.. Men saker brukar aldrig fungera smärtfritt för mig, så lär väl bli problem ändå :cautious:
 
Jag oroar mig fortfarande över det här med att komma in på mässan på söndagen. Har fortfarande inte kommit ut något PM för Rallylydnad Mästarklass. Jag blir så nervös av mig, kanske ska köpa en biljett för person + hund bara för att vara på säkra sidan? :nailbiting:

Lördagen har rasklubben lovat att fixa, så det borde inte vara några problem.. Men saker brukar aldrig fungera smärtfritt för mig, så lär väl bli problem ändå :cautious:

Står att din nummerlapp är din entrébiljett i inbjudan
 
Jag oroar mig fortfarande över det här med att komma in på mässan på söndagen. Har fortfarande inte kommit ut något PM för Rallylydnad Mästarklass. Jag blir så nervös av mig, kanske ska köpa en biljett för person + hund bara för att vara på säkra sidan? :nailbiting:

Lördagen har rasklubben lovat att fixa, så det borde inte vara några problem.. Men saker brukar aldrig fungera smärtfritt för mig, så lär väl bli problem ändå :cautious:

PM för tävlingar brukar ju komma senare, oftast en vecka innan. Du behöver inte oroa dig. Du är anmäld och står i katalogen och då får du gå in både på lördagen och söndagen.
 
Jag ska dit på lördagen åtminstone. Ställer inte ut, ska säkert handla nått, träffa folk och försöka se vänner tävla. Själva utställningsbiten intresserar mig inte speciellt mycket.
 
Tack för hjälpen! Jag blir alltid så nervös och stressad över nya erfarenheter. Jag har ju varit på mässan förut med hund, men nu när jag ska tävla känns allt så främmande :o
 
Men varför måste tikar vara så krångliga och sabotera tilltänkta planeringar :banghead: :p
Ska ju ställa Skalman och hans lillasyster Stina - sen stå i montern med båda......trodde vi. Stina har börjat löpa och kommer väl vara i höglöp lagom till mässan :arghh: hoppas, hoppas hon höglöper tidigt så det är över tills vi ska dit. Storebror Skalman kommer vara lagom k*t tills vi är framme annars genom att ligga i buren bredvid på vägen dit och något monterjobb blir det inte för Stina - inga löptikar i montern. Hon får hålla sig med sin matte på andra platser på mässan under tiden - typ i bilen eller nåt :cautious::D
 
Eva Bodfäldt ska tydligen köra Stand-Up på söndagen innan finaltävlingarna, det kan inte bli annat än bra tror jag! :D
 
Hej, jag hade tänkt att åka ner till mässan själv, utan hund den här gången. Tänkte dock att det kunde vara bra att ta med bilen ifall jag köper en massa:angel:
Finns det någon som vet när man bör vara där för att få en parkeringsplats i garaget och om man kan/bör lämna bilen över natten om man tänker vara på mässan båda dagarna? Finns det lixom någon chans att få parkering dag 2?
 
Hej, jag hade tänkt att åka ner till mässan själv, utan hund den här gången. Tänkte dock att det kunde vara bra att ta med bilen ifall jag köper en massa:angel:
Finns det någon som vet när man bör vara där för att få en parkeringsplats i garaget och om man kan/bör lämna bilen över natten om man tänker vara på mässan båda dagarna? Finns det lixom någon chans att få parkering dag 2?
Men gud det hoppas jag! Jag och vuxna dottern åker till Stockholm redan på lördagen för att shoppa och gå på rastorget och titta på alla duktiga tävlande. Det har blivit tradition att ha en mor/dotterhelg i samband med Sthlm mässan och bo över på hotell och äta och dricka gott. Mannen kommer med hunden och plockar upp oss på söndag morgon. Hans klass börjar kl 9 på söndag morgon och finns det inte parkeringar är vi rökta...
 
Mässprogrammet har kommit! Eva kör sin Stand-Up kl 14.50 på söndagen i finalringen!
Kommer nog försöka komma till mässan kring halv nio för att se mässan vakna och titta på lydnad och freestyle. Chester följer inte med, han hade inte gillat miljön alls och ska inte tävla så då känns det väldigt onödigt att ens fundera på att ta med honom.
 
Men gud det hoppas jag! Jag och vuxna dottern åker till Stockholm redan på lördagen för att shoppa och gå på rastorget och titta på alla duktiga tävlande. Det har blivit tradition att ha en mor/dotterhelg i samband med Sthlm mässan och bo över på hotell och äta och dricka gott. Mannen kommer med hunden och plockar upp oss på söndag morgon. Hans klass börjar kl 9 på söndag morgon och finns det inte parkeringar är vi rökta...

Det brukar finnas parkering men man kan få gå en bra bit. Man ska inte räkna med att få plats i mässgaraget om man inte kommer jättetidigt.
 
Programmet för SBK Arena är här och det ser asbra ut! :love::love::love: De kommer presentera alla brukshundraserna under dagen wihooo!
Och mondioring som jag saknade förra året samt massa annat kul.
Dock är nog schemat inte klart än, stackars rottisen och den vita herdehunden visar de bara i 3 minuter haha, på konstiga klockslag dessutom.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 883
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 191
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 031
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp