Bukefalos 28 år!

Stockholmsbukare

Amha

Trådstartare
Nu får det vara nog! Jag är 23 år och har bott i Stockholm med omnejd i 2 år och har fortfarande inte hittat några vänner att slå ihjäl tid med här i krokarna. Nu är jag hemma och föräldraledig så nu börjar ensamheten göra sig väldigt tydlig.

Jag saknar någon att bjuda hem på lunch, gå promenader med, ta en fika i parken med osv. Så småningom när bebis blir lite större kanske gå ut och ta någon enstaka öl men det ligger långt fram i tiden. Det är alltså helt vardagligt (och bebisvänligt) umgänge jag söker :p

Vad kan vara bättre än att finna dessa vänner med en buketräff? Finns det någon som kan tänka sig?
 
Sv: Stockholmsbukare

Är det hundvänligt umgänge så hakar jag gärna på :) Fröken voff är nämligen lite knepig att lämna hemma, men otroligt simpel att ha med lite överallt. Bor lite norr om stan men det är lätt att ta sig lite överallt med pendeltåg osv.
 
Sv: Stockholmsbukare

Ja men det kan det väl vara? Nu när sommaren verkar vara här kan man ju ses ute också :) picknicklunch kanske? Grill?
 
Sv: Stockholmsbukare

Jag behöver också träffa nytt folk! Flyttade tillbaka hit (numera söder om stan dock) i vintras.

Har hund och inga barn, men är nog ganska bebisvänlig ändå :p
 
Sv: Stockholmsbukare

Vad roligt! Då är vi fler än en i alla fall! Jag som låg och gnällde inför sambon häromdagen att jag är dömd att vara ensam resten av livet :o kommer hit, hittar en karl, skaffar barn och glömde kompisarna. Bra där!

Jag bor strax norr om stan men Solna ligger ju så pass att det är lite saksamma för min del när och var det skulle bli. Finns ju både motorvägar och bra kollektivtrafik här.
 
Sv: Stockholmsbukare

Jag är inte den som är den! Har mitt barn med mig för det mesta, men han är lättsam största delen av tiden. Jobbar skift, så är ledig vardagar också. :)
 
Sv: Stockholmsbukare

Kalas! Jag tänkte att vi väl kan vänta in fler under dagen och sen börja fila på datum och aktivitet? :)
 
Sv: Stockholmsbukare

Hej!
Det låter som att du beskriver mig!

Jag har sambo, lägenhet och barn. Men inte en ända kompis!
Jag är 25 år och har en pojke som snart fyller 1 år. Sen väntar vi vårt andra barn som beräknas komma om ca 1 månad.

Jag vill mer en gärna träffas, jag längtar efter att få kompisar :)

Jag bor på Lidingö i Stockholm, så det är lätt att ta sig kommunalt över allt.
 
Sv: Stockholmsbukare

Kl
Sådär, då blev vi ett par till i alla fall. Hur ser dagarna ut för er? Vilken dag och tid brukar passa bäst?

Jag har ju tid för det mesta både vardagar och helger. 8-15 juni är bokat här men sen är det inget mer där jag inte kan klämma in något mer på dagen.
 
Sv: Stockholmsbukare

Jag är ledig vissa vardagar, jobbar helg för det mesta däremot :)... Men bara jag kan ta med min valp är jag med på noterna :).
 
Sv: Stockholmsbukare

Det är ju en annan vovve som verkar följa med så det ska nog gå bra :) hur ser schemat ut närmsta tiden? Säg 2-3 veckor fram kanske?
 
Sv: Stockholmsbukare

Släng upp ett gäng datum och tider så hakar de som kan på. Alla kommer ju inte att kunna samtidigt iallafall, så då är det kanske smidigare att köra flera kanske lite mindre träffar? :)
 
Sv: Stockholmsbukare

Det är ju lite grejen, jag som är ledig hela tiden borde ju vara den sista som anger datumen :o det känns som om de flesta borde kunna på helgen så det känns mest natuligt att lägga en träff där men man kan ju "kolla läget" hur folk jobbar tänkte jag innan jag lägger en tid.
 
Sv: Stockholmsbukare

Äh, lägg någon/några på helgen och någon/några på en veckodag, och så ser du vilka som hakar? Om någon sedan inte kan torsdag kl 11 utan föreslår torsdag kl 14 är det väl bara att finjustera? :)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 660
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 370
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 373
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 876
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp