Stocksadel till häst med kort rygg

SomethingRandom

Trådstartare
Hej! Undrar om någon vet om det finns någon stocksadel med kortare anläggningsyta. Den enda som jag har provat har varit tillräckligt kort men den låg som en banan på hästen (min häst har kort, ganska rak rygg med en låg manke).

Har kollat på en Wintec men har bara sätt dom online och vet inte hur långa dom är. Har läst lite snabbt att Wintec kanske inte är den bästa sadelmodellen till rakare ryggar men jag har ingen erfarenhet så jag vet själv inget om dom. Har också läst om half breed modellerna men vet inte så mycket om dom. Är inte intresserad av western eller någon annan sadelmodell heller då det jag gillar med stocksadlarna är deras stöd med dom stöden "öronen". Vet inte exakt vad man kallar dom eller om man säger benstöd :P

Vet inte inte om den sadeln jag söker finns men då jag inte har hittat mycket info och dom jag känner inte vet något om stocksadlar så vill jag prova att se om någon annan vet något eller kan peka mig i rätt riktning :)
 
Hade köpt westernsadel och monterat ”bucking rolls”. Finns att köpa i välsorterade westernbutiker och eftermontera. Westernsadelmarknaden i Sverige är betydligt större än den för stocksadlar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 228
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Fibusen
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 722
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp