Stocksadel

Baffa

Trådstartare
Jag vill ha en stocksadel, så jag köpte en, den passade bättre än min dressyr sadel sa min sadelmakare/utprovare så jag blev jätteglad. Hon skulle stoppa om den och det visade sig att den var sne.. Bara att kasta. Till min fråga, det är svårt att hitta en 17 tum med smal bom, de flesta är för stora till varmblod. Finns massor på Ebay, men törs man? Dom är tillverkade i Indien.. Får inte fram om det är billiga kopior eller om dom lejt ut tillverkningen till Indien? Någon som vet?
 
Wintec har en stocksadel. Utbytbara järn. Är väldigt nöjd med min.

Köpte en billig från Indien först, men fick slänga den efter att sadelgjorden gick av under ritt :nailbiting:
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 507
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi har varit hos sadelmakaren med våran fjording idag. Tyvärr hittade vi inte en enda sadel som passade, trots att han provade säkert...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Ricco
·
Utrustning Med ny häst så är jag tillbaka till sadelträsket igen.. suck! Har läst runt på olika trådar här på buke och fått en hel del nya...
Svar
13
· Visningar
12 673
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny på 1,20 som på senaste tiden har ändrat väldigt mycket. Han är 17 år och vi tror han är någon sorts welsh...
2
Svar
21
· Visningar
3 770
Senast: Ricco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp