stocksadsel

S

stoffe

Är det någon som använder Börjes stocsadel på en varmblodstravare. Använder Ni vid eller normal bom? Har köpt en med normalbom, men tycket den verkar klämma. Vet nån om den sadeln är ovaligt smal. Tycker annars att ett varmblod inte skulle behöva en vid sadel. Vet inte heller huyr kt som skiljer mellan den normnala och den vida bommen på just den sdadeln.
 
Köp inte sadel efter ras, utan efter typ av häst.
Det kan mycket väl vara så att just din varmblodstravare behöver en vid bom, medan en annan varmblodstravare ska ha en normal eller kanske rentav smal bom.

Immer
 
Precis! :bow:

Mitt varmblod är (när hon inte är så väldigt musklad) drygt 110 grader över ryggen och givetvis passar ingen sadel.
Ska köpa mej en bomlös historia och kolla om det fungerar bättre :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill ha en stocksadel, så jag köpte en, den passade bättre än min dressyr sadel sa min sadelmakare/utprovare så jag blev jätteglad...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Baffa
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Finns nån duktig person som kan föreslå en sadel som passar en modell Janne Lånben ryttare och en väldigt rund och eh... rund...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Mearas
·
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 105
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp