Stödfodra

Nästa fråga 😆
Nu börjar betet bli skralt, börjar ge hösilage. Och lusern. Men fram tills installning om ett par veckor så måste vi fodra själva vilket innebär att jag bara kan ge en gång per dag.
Eftersom han fortfarande går på gräs (och det finns absolut att pilla med och lite till men inte tillräckligt för att täcka hans behov) så borde det väl vara ok? Han står ju inte m tom mage hela dagen m tanke på gräset? 🤔
Absolut, så länge han kan äta och inte står på tom mage så är det lugnt.
 
Nästa fråga 😆
Nu börjar betet bli skralt, börjar ge hösilage. Och lusern. Men fram tills installning om ett par veckor så måste vi fodra själva vilket innebär att jag bara kan ge en gång per dag.
Eftersom han fortfarande går på gräs (och det finns absolut att pilla med och lite till men inte tillräckligt för att täcka hans behov) så borde det väl vara ok? Han står ju inte m tom mage hela dagen m tanke på gräset? 🤔

Det är inget problem ur tugg och magperspektiv. Dock kan det vara mindre effektivt att just få upp dem i hull med så koncentrerad giva vid bara ett tillfälle/dygn istället för flera.

Om det bara handlar om att bibehålla nuvarande hull - inte att öka på det, funkar det oftast alldeles utmärkt .
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 291
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 136
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp