Stökig inspelning av dokusåpa: ”Hästar har målats med tusch”

Inspelningen av dokusåpan "Ex on the beach" utanför Stenungsund har dragit till sig ungdomar som går in i hagar och försöker klappa hästarna. Grindar har lämnats öppna och hästar har även blivit målade med tusch.
 
Fast vakterna behövs ju inte bara vid hagen, dem behövs i hela området runt huset, grannarna har klagar på att ungdomarna rör sig över deras trädgård och för oväsen och besvär i området. Så vakterna kan inte anställas för att sitta vid hagen 24/7, dem behövs i hela området i såntfall.
Sedan vet jag inte om man måste söka tillstånd innan man anställer vakter att röra sig i ett område runt olika bostäder/hagar/marker? eller får dem som helst anställa vakter som får åka runt överallt?
De får väl anställa fler? Om det är ett problem får produktionsbolaget lösa det helt enkelt eller flytta inspelningsplatsen.
 
Jag tror att om det står en eller flera vakter vid hagen så kommer det inte finnas några som "bara passerar".
Det går inte att hålla folk borta från hagen. Det går en väg rakt genom den och den är ett populärt promenadstråk för folk i området. Det ligger en dansbana och badplats som man bara kan ta sig till genom att passera hagen.
 
De får väl anställa fler? Om det är ett problem får produktionsbolaget lösa det helt enkelt eller flytta inspelningsplatsen.

Fast det spelar ingen roll om dem anställer 200 vakter, vakterna får ju inte agera om dem stöter på ungdomar i området? så du får ju ändå inte bort ungdomarna ifrån området, oavsett hur många vakter du har
 
Som jag skrev i inlägget du svarade på, då får de byta inspelningsplats.

Är nog inte lätt att hitta ett hus att hyra med pool och väldigt nära till strand, där det inte finns grannar eller djur inom fler kilometer.

Varför kan du inte lägga ansvaret på ungdomarna som åker ditt och ställer till besvär istället när dem egentligen inte har något där att göra över huvud taget?
 
Är nog inte lätt att hitta ett hus att hyra med pool och väldigt nära till strand, där det inte finns grannar eller djur inom fler kilometer.

Varför kan du inte lägga ansvaret på ungdomarna som åker ditt och ställer till besvär istället när dem egentligen inte har något där att göra över huvud taget?
Det är produktionsbolagets problem, vad är din lösning egentligen annat än att gnälla?
 
Är nog inte lätt att hitta ett hus att hyra med pool och väldigt nära till strand, där det inte finns grannar eller djur inom fler kilometer.

Varför kan du inte lägga ansvaret på ungdomarna som åker ditt och ställer till besvär istället när dem egentligen inte har något där att göra över huvud taget?
Fast dokusåpakändisfanatiska ungdomar i flock kan inte uppföra sig har aldrig kunnat kommer aldrig att göra det
 
Det är produktionsbolagets problem, vad är din lösning egentligen annat än att gnälla?

Tycker mer det är du som gnäller...
Du tycker produktions bolaget ska ta ansvar för beteende hos andra människor i omgivningen som dem inte ens ser eller känner.
Du tycker att dem ska anställa så många vakter att dem är exakt överallt 24/7 och ser exakt allt som händer över allt i området (vilket är orimligt).
Du tycker produktions bolaget ska hitta ett nytt hus i ett perfekt område vilket inte finns (en fantasi och inte realistisk)

Jag tycker människor ska ta ansvar för sina egna handlingar, men det tycker inte du.
Produktions bolaget kan göra vad dem kan, tex anställa fler vakter som patrullerar området (om det ens är lagligt att göra så?), men dem kan inte garantera att dem ser exakt allt som sker i området runt omkring, och dem har ingen laglig rätt att förbjuda att folk rör sig i området.
 
Fast dokusåpakändisfanatiska ungdomar i flock kan inte uppföra sig har aldrig kunnat kommer aldrig att göra det

Jo, men om dessa B kändisar samlas för att träffa sina fans, har då dem som anordnade träffen ansvar för vad fansen gör efter att dem lämnar området?
 
Tycker mer det är du som gnäller...
Du tycker produktions bolaget ska ta ansvar för beteende hos andra människor i omgivningen som dem inte ens ser eller känner.
Du tycker att dem ska anställa så många vakter att dem är exakt överallt 24/7 och ser exakt allt som händer över allt i området (vilket är orimligt).
Du tycker produktions bolaget ska hitta ett nytt hus i ett perfekt område vilket inte finns (en fantasi och inte realistisk)

Jag tycker människor ska ta ansvar för sina egna handlingar, men det tycker inte du.
Produktions bolaget kan göra vad dem kan, tex anställa fler vakter som patrullerar området (om det ens är lagligt att göra så?), men dem kan inte garantera att dem ser exakt allt som sker i området runt omkring, och dem har ingen laglig rätt att förbjuda att folk rör sig i området.
Eftersom de här gängen är där pga inspelningarna är det produktionsbolagets problem. Tonåringarna skiter i vilket så trots att jag själv tycker att man ska ta eget ansvar så görs det inte här.

Vad exakt är din lösning på det existerande problemet, hur får du de här ungdomarna att sluta? Hittills har du bara klagat på allt men inte presenterat några egna förslag.
 
Eftersom de här gängen är där pga inspelningarna är det produktionsbolagets problem. Tonåringarna skiter i vilket så trots att jag själv tycker att man ska ta eget ansvar så görs det inte här.

Vad exakt är din lösning på det existerande problemet, hur får du de här ungdomarna att sluta? Hittills har du bara klagat på allt men inte presenterat några egna förslag.

Dem är där för att dem valt att åka ditt självmant, det är inte produktions bolaget som bett dem komma ditt.

Det är ett komplicerat problem och finns ingen enkel lösning.
Du har också bara klagat och du har inte heller lagt fram en enda lösning som faktiskt går att genomföra.
 
Dem är där för att dem valt att åka ditt självmant, det är inte produktions bolaget som bett dem komma ditt.

Det är ett komplicerat problem och finns ingen enkel lösning.
Du har också bara klagat och du har inte heller lagt fram en enda lösning som faktiskt går att genomföra.
Var har jag klagat? Jag har skrivit att det är produktionsbolagets problem, det är inte klagomål utan fakta. Om de inte kan lösa problemet på plats får de byta inspelningsplats.

Vad har du bidragit med annat än gnäll?
 
Var har jag klagat? Jag har skrivit att det är produktionsbolagets problem, det är inte klagomål utan fakta. Om de inte kan lösa problemet på plats får de byta inspelningsplats.

Vad har du bidragit med annat än gnäll?

Jag har sagt att vakthund som någon föreslog är olagligt att skaffa och ha hur som helst.
Jag har poängterat att det inte var deltagarna som målade på djuren då någon misstolkade artikeln.
Och förklarat varför dina förslag inte funkar. Att förklara varför dina förslag inte kommer funka är inte att gnälla, det är bara fakta

* Jag har föreslagit gäss som vakthundar i hagen (funkar dock inte om folk behöver gå igenom hagen för att ta sig till en badstrand som någon annan skrev)
* Att fler vakter kan vara en ide, men att jag inte vet om det är lagligt att låta vakterna patrullera vart som helst utan tillstånd. Jag har även sagt att vakternas närvaro kanske kan lugna lite, även om det inte är någon 110% garanti att inget mer sker
 
Jag har sagt att vakthund som någon föreslog är olagligt att skaffa och ha hur som helst.
Jag har poängterat att det inte var deltagarna som målade på djuren då någon misstolkade artikeln.
Och förklarat varför dina förslag inte funkar, vilket verkar göra det irriterad...
Att förklara varför dina förslag inte kommer funka är inte att gnälla, det är bara fakta

* Jag har föreslagit gäss som vakthundar i hagen (funkar dock inte om folk behöver gå igenom hagen för att ta sig till en badstrand som någon annan skrev)
* Att fler vakter kan vara en ide, men att jag inte vet om det är lagligt att låta vakterna patrullera vart som helst utan tillstånd. Jag har även sagt att vakternas närvaro kanske kan lugna lite, även om det inte är någon 110% garanti att inget mer sker
Så ditt förslag är gäss. I övrigt har du inte kommit med några förslag på lösningar.
 
Så ditt förslag är gäss. I övrigt har du inte kommit med några förslag på lösningar.

Om du börjar läsa hela mina kommentarer så slipper jag upprepa mig?
Det står "fler vakter kan vara en ide...även om det inte är någon 110% garanti att inget mer sker"

Eftersom du inte längre verkar intresserad av att läsa mina kommenterar och svara på det jag skriver, utan du verkar bara vara ute efter att tjafsa så väljer jag att avsluta diskussionen nu med dig :)
 
Om du börjar läsa hela mina kommentarer så slipper jag upprepa mig?
Det står "fler vakter kan vara en ide...även om det inte är någon 110% garanti att inget mer sker"

Eftersom du inte längre verkar intresserad av att läsa mina kommenterar och svara på det jag skriver, utan du verkar bara vara ute efter att tjafsa så väljer jag att avsluta diskussionen nu med dig :)
Vakterna var inte din idé så du har fortfarande bara kommit med ett förslag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Vad tror ni?Hur smart är en häst?Jag tillhör skaran som tror att hästar är smartare än vi tror. Jag har en egenuppfödd 7-årig valack som...
Svar
7
· Visningar
2 020
Senast: Karoliten
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 975
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 431
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp