Stökig inspelning av dokusåpa: ”Hästar har målats med tusch”

Inspelningen av dokusåpan "Ex on the beach" utanför Stenungsund har dragit till sig ungdomar som går in i hagar och försöker klappa hästarna. Grindar har lämnats öppna och hästar har även blivit målade med tusch.
 
Kan man inte släppa in lite herdehundar i hagen? :angel:;)

Tyvärr olagligt med vakthund, men lamor är kända för att kunna ha lite temperament och skydda "flocken", så kanske några lamor i hagen hos hästarna vore på sin plats ;)
Ge lamorna pellets, så blir dem som små kulsprutor, så kanske ungdomarna håller sig borta ifrån hagen.
 
Senast ändrad:
Tyvärr olagligt med vakthund, men lamor är kända för att kunna ha lite temperament och skydda "flocken", så kanske några lamor i hagen hos hästarna vore på sin plats ;)
Ge lamorna pellets, så blir dem som små kulsprutor, så kanske ungdomarna håller sig borta ifrån hagen.
Har det blivit borttaget med att kunna söka tillstånd om herdehundar i hagarna? VG regionen var ju förut den regionen med flest tillstånd om att ha arbetande herdehundar.
 
Har det blivit borttaget med att kunna söka tillstånd om herdehundar i hagarna? VG regionen var ju förut den regionen med flest tillstånd om att ha arbetande herdehundar.

Såvit jag vet så gäller väl allemansrätten, och att vakthundar riskerar att hindra allemansrätten. Man kan få tillstånd om man har problem med rovdjur, men inte som skydd emot jobbiga ungdomar.
 
Såvit jag vet så gäller väl allemansrätten, och att vakthundar riskerar att hindra allemansrätten. Man kan få tillstånd om man har problem med rovdjur, men inte som skydd emot jobbiga ungdomar.
Då är det ju tillåtet med tillstånd. Inte så långsökt att söka tillstånd i stenugsund då en genetisk viktig hane håller sig runt svartedalen och gjort så i minst 3 år.

För övrigt så får inte hundarna vakta mot folk utan bara mot djur men själva synen av en herdehund får dom festa att inte gå fram till djuren. Varje hund testas innan godkänande
 
Då är det ju tillåtet med tillstånd. Inte så långsökt att söka tillstånd i stenugsund då en genetisk viktig hane håller sig runt svartedalen och gjort så i minst 3 år.

För övrigt så får inte hundarna vakta mot folk utan bara mot djur men själva synen av en herdehund får dom festa att inte gå fram till djuren. Varje hund testas innan godkänande

Dem där raserna är avlade att skydda emot allt, så det är lite svårt att garantera att dem inte kommer ge sig på en främmande människa som går in i hagen.
 
Senast ändrad:
Då är det ju tillåtet med tillstånd. Inte så långsökt att söka tillstånd i stenugsund då en genetisk viktig hane håller sig runt svartedalen och gjort så i minst 3 år.

För övrigt så får inte hundarna vakta mot folk utan bara mot djur men själva synen av en herdehund får dom festa att inte gå fram till djuren. Varje hund testas innan godkänande

Skit, deltagarna i dokusåpan kan nog inte säkert klassas som "genetiskt viktiga hanar".
 
Tyvärr olagligt med vakthund, men lamor är kända för att kunna ha lite temperament och skydda "flocken", så kanske några lamor i hagen hos hästarna vore på sin plats ;)
Ge lamorna pellets, så blir dem som små kulsprutor, så kanske ungdomarna håller sig borta ifrån hagen.
Jag föreslåt gäss. De är väldigt bra på att skrämma människor för de kan ju vara lite på dåligt humör :nailbiting: och de för ett fasligt liv om de blir upprörda. Jag tror att Karolinerna hade gäss som larmade.
 
Jag föreslåt gäss. De är väldigt bra på att skrämma människor för de kan ju vara lite på dåligt humör :nailbiting: och de för ett fasligt liv om de blir upprörda. Jag tror att Karolinerna hade gäss som larmade.
Jag tänkte också på gäss. Har för mig att det finns nåt svenskt fängelse som hade gäss mellan inre och yttre staketen för att förhindra rymningar. :D
 
Jag föreslåt gäss. De är väldigt bra på att skrämma människor för de kan ju vara lite på dåligt humör :nailbiting: och de för ett fasligt liv om de blir upprörda. Jag tror att Karolinerna hade gäss som larmade.

Ja jag har hört att vissa har gäss som "vakthundar" på gården då dem kan ha lite humör om okända kommer in på marken. Så dem skulle ju passa perfekt i denna hage, skulle säkert skrämma skiten ut dessa ungdomar som målar på djuren :D
 
Men om folk inte kan uppföra sig får ju produktionsbolaget var det Meter produktion :confused: faktiskt hyra in vakter som håller koll på deltagarna eller flytta inspelningen

Som jag fattade det är det inte deltagarna som målat på djuren, det är folk som åker ditt för att smyga och titta på deltagarna, och kanske försöka smyga så dem hamnar med på film.
 
Fortfarande produktionsbolagets ansvar anser jag
Anordnar man en tillställning/evenemang/spektakel/inspelning får man se till att ordningen upprätthålls

Jag ville mest att inte deltagarna skulle får skulden, det är inte dem som är skyldiga och behöver vaktas. Det är alla respektlösa ungdomar som åker dit.

Ja, absolut att produktions bolaget kan hyra in fler vakter, de har redan några som vaktar vid huset, men de kan hyra in fler som håller koll i området.
Dock är det svåra att hittar de några i en häst hage kan ju person säger att de är hästägarna eller liknande, eller att dem nyttjar allemansrätten. Produktionsbolaget har ju inte rätt att förbjuda folk att vistas i området runtomkring huset. De har bara rätt att förbjuda folk att vara på husets mark. Så tror tyvärr inte fler vakter är någon garanti, för dem kan ju bara agera om de ser att ungdomarna gör något olämpligt, dem kan inte göra något åt att ungdomarna rör sig i området.
 
Jag ville mest att inte deltagarna skulle får skulden, det är inte dem som är skyldiga och behöver vaktas. Det är alla respektlösa ungdomar som åker dit.

Ja, absolut att produktions bolaget kan hyra in fler vakter, de har redan några som vaktar vid huset, men de kan hyra in fler som håller koll i området.
Dock är det svåra att hittar de några i en häst hage kan ju person säger att de är hästägarna eller liknande, eller att dem nyttjar allemansrätten. Produktionsbolaget har ju inte rätt att förbjuda folk att vistas i området runtomkring huset. De har bara rätt att förbjuda folk att vara på husets mark. Så tror tyvärr inte fler vakter är någon garanti, för dem kan ju bara agera om de ser att ungdomarna gör något olämpligt, dem kan inte göra något åt att ungdomarna rör sig i området.
Om man stör djuren så har man inget i en hage att göra, man har rätt att passera så länge man inte stör betande djur. Att gå fram och klappa är att störa, att rita på dem är att störa.
 
Om man stör djuren så har man inget i en hage att göra, man har rätt att passera så länge man inte stör betande djur. Att gå fram och klappa är att störa, att rita på dem är att störa.

Jo men då ska personerna göra det just när vakterna passerar förbi, och det ska vara synligt för vakterna att på avstånd se vad som sker.
Om vakterna ser några i en hage och frågar "vad gör ni?" och de säger "passerar bara genom hagen" kan vakterna inte avvisa de. Fler vakter skulle kanske göra att ungdomarna höll sig mer i schack, men de har nog svårt att hindra ungdomarna från att göra dumheter, och inte rätt att avvisa folk från området utanför tomten hur som helst.
 
Jo men då ska personerna göra det just när vakterna passerar förbi, och det ska vara synligt för vakterna att på avstånd se vad som sker.
Om vakterna ser några i en hage och frågar "vad gör ni?" och de säger "passerar bara genom hagen" kan vakterna inte avvisa de. Fler vakter skulle kanske göra att ungdomarna höll sig mer i schack, men de har nog svårt att hindra ungdomarna från att göra dumheter, och inte rätt att avvisa folk från området utanför tomten hur som helst.
Jag tror att om det står en eller flera vakter vid hagen så kommer det inte finnas några som "bara passerar".
 
Jag tror att om det står en eller flera vakter vid hagen så kommer det inte finnas några som "bara passerar".

Fast vakterna behövs ju inte bara vid hagen, dem behövs i hela området runt huset, grannarna har klagar på att ungdomarna rör sig över deras trädgård och för oväsen och besvär i området. Så vakterna kan inte anställas för att sitta vid hagen 24/7, dem behövs i hela området i såntfall.
Sedan vet jag inte om man måste söka tillstånd innan man anställer vakter att röra sig i ett område runt olika bostäder/hagar/marker? eller får dem som helst anställa vakter som får åka runt överallt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Vad tror ni?Hur smart är en häst?Jag tillhör skaran som tror att hästar är smartare än vi tror. Jag har en egenuppfödd 7-årig valack som...
Svar
7
· Visningar
1 995
Senast: Karoliten
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 900
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 423
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp