Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag skulle behöva gå ut och köpa lunch, men har noll aptit och ännu mindre inspiration. Att det dessutom regnar och blåser isande kalla vindar ute hjälper inte. Det finns popcorn, sanslöst äckliga isländska fisk-snacks samt proteinpulver på jobbet. Kan man överleva på det till klockan 17 tro?
 
Jag stör mig på att min svenska har blivit så dålig. Jag vare sig pratar eller skriver på svenska särskilt ofta längre men tycker att ens förstaspråk borde stanna kvar och inte försämras sådär :meh:
 
Jag stör mig på att min svenska har blivit så dålig. Jag vare sig pratar eller skriver på svenska särskilt ofta längre men tycker att ens förstaspråk borde stanna kvar och inte försämras sådär :meh:
Plus ett på den.. skrämmande hur fort det gick för mig att tappa språket.
 
Jag stör mig på att min svenska har blivit så dålig. Jag vare sig pratar eller skriver på svenska särskilt ofta längre men tycker att ens förstaspråk borde stanna kvar och inte försämras sådär :meh:
+ @Jocelyn
Jag har haft som nyårslöfte i år att bara läsa på svenska och har lyckats hålla det sånär som på 1-2 böcker. Tycker att det hjälpt jättemycket! Att skriva & läsa mycket här är ju också toppen :)
 
+ @Jocelyn
Jag har haft som nyårslöfte i år att bara läsa på svenska och har lyckats hålla det sånär som på 1-2 böcker. Tycker att det hjälpt jättemycket! Att skriva & läsa mycket här är ju också toppen :)

Bra tips! Går det att beställa svenska böcker hit, eller har du någon i Sverige som skickar åt dig?
 
Bra tips! Går det att beställa svenska böcker hit, eller har du någon i Sverige som skickar åt dig?
Jag brukar köpa med mig ett gäng när jag är i Sverige faktiskt. Akademibokhandeln har alltid "ta 4 betala för 3" på sina pockets så ett par sådana inköp om året brukar det bli, och så får jag ofta en bok eller två i present när jag fyller år eller vid jul. Kan gärna skicka ner böcker till dig om du vill, jag har ändå ingenstans att göra av dem när de är utlästa! PM:a om det vore intressant :)
 
Jag brukar köpa med mig ett gäng när jag är i Sverige faktiskt. Akademibokhandeln har alltid "ta 4 betala för 3" på sina pockets så ett par sådana inköp om året brukar det bli, och så får jag ofta en bok eller två i present när jag fyller år eller vid jul. Kan gärna skicka ner böcker till dig om du vill, jag har ändå ingenstans att göra av dem när de är utlästa! PM:a om det vore intressant :)

Just nu har jag en rätt stor hög med böcker hemma som jag hade tänkt läsa innan jag samlar på mig fler, men tack så mycket för erbjudandet! :)
 
På mitt hår! Kan det inte bara sluta trilla av?! Det blir tunnare och tunnare och svårare och svårare att sätta upp, extremt irriterande.
 
Att musiken och slagen med böckerna (som ska föreställa att ge takten) i Babels intro inte stämmer överens! :mad:
 
Skrivkramp...
Jag har aldrig skrivkramp i vanliga fall men just den här veckan när det är mycket både i skolan och på jobbet klarar min hjärna inte ens av att sammanfatta ett kapitel från en bok :banghead:
 
Stör mig på att resåren på flera av mina favoritplagg är helt slut. :banghead: tur att jag ändå inte har några bröst, så min halterneck-BH får väl fortsätta hänga där den hänger. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 321
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 478
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 359
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 646
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp