Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här brukar jag störa mig på det motsatta. Möter ofta folk med hund där det lilla djuret ser ut som en julgran. Det blinkar och lyser och det är reflexväst och hela köret, ibland är tom kopplet som en liten ljusslinga. Själva är de däremot svartklädda utan en endaste reflex. Tänker de att det liksom räcker med hunden? uppriktigt nyfiken. De verkar ju vara väldigt måna om att djuret ska synas så de fattar ju uppenbarligen grejen.
Detta låter bekant med min stadsdel.
 
Som forstättning på den sista punkten; Fotgängarna som i P1s undersökning om varför så få har på sig reflexer svarade med att det inte var deras ansvar att synas, utan bilisternas ansvar att stanna.
Men alltså... Hur tänker man att det ska hjälpa en att nån annan är ansvarig när man dött eller blivit förlamad eller vad som? :confused:

Här brukar jag störa mig på det motsatta. Möter ofta folk med hund där det lilla djuret ser ut som en julgran. Det blinkar och lyser och det är reflexväst och hela köret, ibland är tom kopplet som en liten ljusslinga. Själva är de däremot svartklädda utan en endaste reflex. Tänker de att det liksom räcker med hunden? uppriktigt nyfiken. De verkar ju vara väldigt måna om att djuret ska synas så de fattar ju uppenbarligen grejen.
Skyldig :angel: Jag är inte ut på bilvägar när vi promenerar helt enkelt, och antingen är det dagsljus eller stendött ute. Lyset är där mest ifall hunden skulle råka komma lös.
Annat var det när jag red och var tvungen att cykla längs en hårt trafikerad byväg i mörker, då jäklar var det reflexväst på som gällde.
 
Här brukar jag störa mig på det motsatta. Möter ofta folk med hund där det lilla djuret ser ut som en julgran. Det blinkar och lyser och det är reflexväst och hela köret, ibland är tom kopplet som en liten ljusslinga. Själva är de däremot svartklädda utan en endaste reflex. Tänker de att det liksom räcker med hunden? uppriktigt nyfiken. De verkar ju vara väldigt måna om att djuret ska synas så de fattar ju uppenbarligen grejen.
Jag är mer noga med hunden än mig själv:cautious: men går oftast på en gångväg som är upplyst och skild från vägbanan. Dom få gånger jag korsar vägen gör jag det med stor marginal till trafik.
 
Han sätt, röst, allt haha. Får sånna creepy känslor bara. Tänker att han låtsas vara en sån där go kille men egentligen är helt jävla galen! Får lite liknande känsla av Ernst men Mandelmanns är som Ernst upphöjt till 100. Allt är liksom FÖR härligt bara.
Haha, jag blir glad av både Ernst och mandelmanns :D ser dock aldrig på tv, men dom snuttar som dyker upp på fb brukar jag se :D
 
Han sätt, röst, allt haha. Får sånna creepy känslor bara. Tänker att han låtsas vara en sån där go kille men egentligen är helt jävla galen! Får lite liknande känsla av Ernst men Mandelmanns är som Ernst upphöjt till 100. Allt är liksom FÖR härligt bara.
Du och jag @tornblomma , du och jag. Jag fick samma känsla av "Loket" och det visade sig ju tyvärr vara rätt :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 569
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 809
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 664
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp