Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att min annars rätt platta mage bestämt sig för att blåsa upp sig just den dagen då jag har en ganska figurnära klänning på mig. Tack för det liksom!
Och jag stör mig på alla jävla skitnormer som är så starka att uppblåst mage är ett bekymmer om man har tajta kläder på sig. Att vi ska se ut på ett visst sätt och att så många mår dåligt på grund av detta.

Och att det inte spelar någon roll hur mycket jag än anstränger för att komma undan att läsa om triggande vikt- och kroppsprat för det dyker bannemig upp överallt.
 
Vad fin & smal du blivit 😊👌



- En kommentar jag fick innan idag. Det är nedvärderande så jag fan kräks!
Jag har varit fin precis hela tiden oavsett antal kilon på kroppen. Men tack för den liksom.

Jo tack, den fick jag höra konstant första sommaren på ICA när jag hade gått ner från 92 till typ 63. Sedan blev jag ordentligt anorektiskt men det gjorde väl inget? Jag var ju smal :yuck:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Att när jag är ledig från jobbet, typ måste redo göra för alla varför jag ska vara ledig. Ska göra en sak imorgon som jag inte vill berätta om på jobbet.
 
Ja vi har haft - 17 som varmast senaste veckan. Det är normala temperaturer för årstiden men det är så jäkla rå kyla så det går inte att klä sig mot den
Usch. Här har det pendlat mellan -6 och -20 typ. Jag eldar för fullt från morgon till kväll.

Vad fin & smal du blivit 😊👌



- En kommentar jag fick innan idag. Det är nedvärderande så jag fan kräks!
Jag har varit fin precis hela tiden oavsett antal kilon på kroppen. Men tack för den liksom.
Såg den och fattar inte hur man kan kläcka ur sig nåt sånt.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Vad fin & smal du blivit 😊👌



- En kommentar jag fick innan idag. Det är nedvärderande så jag fan kräks!
Jag har varit fin precis hela tiden oavsett antal kilon på kroppen. Men tack för den liksom.
Fick höra en variant av den rätt nyligen (inte just smal då, har låååångt kvar till något som kan liknas vid smalt, men relaterat till viktminskning). Sa helt enkelt att jag har varit fin hela tiden. Lär inte få en sån kommentar igen på ett bra tag om vi säger så :p

Sensmoral: Sätt den där typen på pottan. Till slut lär även de envisaste lära sig hur urbota dumma de låter :up:
 
Irriterar mig på att jag har så mycket att göra så att jag inte ens kom ihåg varför jag ska till läkaren i morgon, som tur är så hade jag pratat med min mamma om det tidigare :cautious:
 
Fick höra en variant av den rätt nyligen (inte just smal då, har låååångt kvar till något som kan liknas vid smalt, men relaterat till viktminskning). Sa helt enkelt att jag har varit fin hela tiden. Lär inte få en sån kommentar igen på ett bra tag om vi säger så :p

Sensmoral: Sätt den där typen på pottan. Till slut lär även de envisaste lära sig hur urbota dumma de låter :up:

Jag har faktiskt inte svarat för jag vet inte vad jag ska säga. Men det som stör mig mest är att jag inte verkade vara värd något när jag var större och nu, nu när jag är smal så duger jag. Så jäkla snedvridet!
Men börjar bli trött på det där nu. Har hänt ungefär 4-7 ggr nu sista tiden att jag fått såna kommentarer. En från ett butiksbiträde i en butik jag handlar i ofta, personal från barnens skolor, inom vården från såna jag träffar ofta...
Dom är verkligen överallt O_o
 
Jag har faktiskt inte svarat för jag vet inte vad jag ska säga. Men det som stör mig mest är att jag inte verkade vara värd något när jag var större och nu, nu när jag är smal så duger jag. Så jäkla snedvridet!
Men börjar bli trött på det där nu. Har hänt ungefär 4-7 ggr nu sista tiden att jag fått såna kommentarer. En från ett butiksbiträde i en butik jag handlar i ofta, personal från barnens skolor, inom vården från såna jag träffar ofta...
Dom är verkligen överallt O_o
Ja det är så jävla sjukt. Och vad som gör det än värre - om du går upp i vikt igen, hur kommer din självkänsla se ut efter en massa såna kommentarer liksom?
 
Ja det är så jävla sjukt. Och vad som gör det än värre - om du går upp i vikt igen, hur kommer din självkänsla se ut efter en massa såna kommentarer liksom?
Får också sådana kommentarer, speciellt nu när jag är gravid. När någon säger att jag gått ner får jag bara känslan av att jag måste ha varit brutalt stor innan. Senaste jag har hört är "du ser inte gravid ut i den jackan, bara tjock", "ja men med sonen hade du ju arsel som en hel ladugårdsvägg" Sagt med ett överlägset skratt. Av min mor :meh:.
 
Får också sådana kommentarer, speciellt nu när jag är gravid. När någon säger att jag gått ner får jag bara känslan av att jag måste ha varit brutalt stor innan. Senaste jag har hört är "du ser inte gravid ut i den jackan, bara tjock", "ja men med sonen hade du ju arsel som en hel ladugårdsvägg" Sagt med ett överlägset skratt. Av min mor :meh:.
Men för helvete! :banghead:
 
Av någon anledning tycks det ses som en allmän rättighet att kommentera ens utseende när man är gravid. Säger man ifrån så är man bara känslig. Så tröttsamt
Har ingen erfarenhet på området själv men det verkar ju som att gravidas kroppar överlag är lite allmän egendom? Tänker på främlingar som kliver fram och lägger handen på magen tex, och alla kommentarer då. Begriper inte hur en gravidmage kan göra folk så jäkla gränslösa O_o
 
Ja det är så jävla sjukt. Och vad som gör det än värre - om du går upp i vikt igen, hur kommer din självkänsla se ut efter en massa såna kommentarer liksom?

Precis, det lär ju knappast få mig att må bättre om jag skulle lägga på mig igen! Då kommer jag bara minnas hur fin och smal jag var innan enligt andra och att folk äcklas av mig med extra hull på kroppen.

En nära anhörig lider av grav fetma. Jag har varit med då folk pekar på henom och flinar. Hen vågar inte ens gå ut och äta själv för att alla glor på henom och har jag varit med så har jag gett dem fingret eller stirrat på dem som att "om blickar kunde mörda". Och hen kämpar med vikten. Inte för att bli smal och snygg utan för att hen har ett hjärtfel och hen blev beordrad av läkare förra våren att hen måste gå ner i vikt om hen vill leva ett långt liv (hen får säkert en viktop men jag tror inte hen är mentalt inställd på vad det innebär och kan genomföra de förändringar som krävs just nu).
 
Precis, det lär ju knappast få mig att må bättre om jag skulle lägga på mig igen! Då kommer jag bara minnas hur fin och smal jag var innan enligt andra och att folk äcklas av mig med extra hull på kroppen.

En nära anhörig lider av grav fetma. Jag har varit med då folk pekar på henom och flinar. Hen vågar inte ens gå ut och äta själv för att alla glor på henom och har jag varit med så har jag gett dem fingret eller stirrat på dem som att "om blickar kunde mörda". Och hen kämpar med vikten. Inte för att bli smal och snygg utan för att hen har ett hjärtfel och hen blev beordrad av läkare förra våren att hen måste gå ner i vikt om hen vill leva ett långt liv (hen får säkert en viktop men jag tror inte hen är mentalt inställd på vad det innebär och kan genomföra de förändringar som krävs just nu).
Just! SÅ inte okej.

Känner igen det där alltför väl som fet själv. Bara att gå och köpa en sketen sallad blir skitjobbigt. Har ofta följt med en kaffesugen in på McDonalds och herregud, DET är skitjobbigt - jag köper inte ens nånting och ändå allt stirrande!
Hoppas att det löser sig till slut. Fick op själv i oktober och det har hittills hjälpt jättebra (högt blodtryck är ett minne blott bland annat) men det innebär ju en del förändringar ja.
 
Jag har faktiskt inte svarat för jag vet inte vad jag ska säga. Men det som stör mig mest är att jag inte verkade vara värd något när jag var större och nu, nu när jag är smal så duger jag. Så jäkla snedvridet!
Men börjar bli trött på det där nu. Har hänt ungefär 4-7 ggr nu sista tiden att jag fått såna kommentarer. En från ett butiksbiträde i en butik jag handlar i ofta, personal från barnens skolor, inom vården från såna jag träffar ofta...
Dom är verkligen överallt O_o

Min mamma gjorde en vikt-op för några år sedan. En tid efteråt då hon hade tappat mycket i vikt var vi på begravning och en anhörig kommer fram till henne och berättar "hur fin hon blivit". Det stack något överjävligt. Hade lust att rycka tag i henom och väsa att min kära mor faktiskt varit fin hela tiden. Dessutom stod ju jag bredvid, lika tjock som vanligt. Inte fick jag höra hur fin jag var, liksom. :meh:
 
Stör mig också på sådanna kommentarer. Men får sällan höra hur fin jag är utan mest, ”men oj vad smal du är” ”du är ju bara ben” eller ”du är så mager”

Och nej jag är inte MAGER :rage:!
 
Har ingen erfarenhet på området själv men det verkar ju som att gravidas kroppar överlag är lite allmän egendom? Tänker på främlingar som kliver fram och lägger handen på magen tex, och alla kommentarer då. Begriper inte hur en gravidmage kan göra folk så jäkla gränslösa O_o
Nej det är helt obegripligt, ens integritet tycks upphöra att existera när man blir gravid.
 
Jag stör mig på detta: la in fordonsskatten på bilen på betalning. 2264kr.(feb19-jan20) Av en slump kollade jag "mina utgifter" på banken och ser en post 181220 - fordonsskatt 1746kr.
Jag förstår det inte och det driver mig till vansinne.
Stör mig mer på att jag måste vänta tills imorgon innan jag ringer.
(Äger bara en släp över bilen, med skatt på typ 400kr.)

VAD ÄR DETTA? O_oO_o
Mvh obegripligt nyfiken och störd
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 579
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 888
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 846
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 664
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp