Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag beställt en massa kläder som sitter skitdåligt och måste returneras.
Stör mig ytterligare på att jag ska byta en jacka och enligt hemsidan finns bara en kvar i rätt storlek, så alternativen jag har är att a) göra ett byte på retursedeln och kanske bli utan, eller b) göra en nybeställning och betala mer.
Jag valde a då det är en jacka jag hoppas kunna ha i vår och, ehm... Jag har redan behållit en och tänkte mest gardera upp med en storlek till då den var sjuuuukt billig :p Men fan vad sur jag blir om jag blir utan nu.
 
Stör mig förresten även på dåliga bhar.
Beställde en ny bh. Bästa köpet EVER, har fan aldrig haft en så underbar bh och herregud jag älskar den!
Beställde därefter en ny sportbh. Samma storlek. Tuttarna får inte ens plats alls och allting bara hänger. Jag har för fan mer stöd i en Icakasse :banghead:

 
Plin plin pling plingeling pling pling... Fortfarande det jag stör mig på.
5 sekunders slingan har nu loopat utanför receptionen i tre dagar. Jag har knappt sovit i natt, och hör slingan i huvudet 24 timmar om dygnet nu. :arghh::cry:
 
Har 14 grader om nätterna i lägenheten... Idag, nästan en vecka efter felanmälan, skulle elementen kollas/fixas. Dyker snubben som skulle göra det upp? Nej. Hör han av sig? Nej. Går han att få tag på? Nej. Är det samma snubbe som tar månader på sig att få saker gjorda? Ja. Har jag suttit och väntat i två timmar helt i onödan? Ja.
Ska jag gå till kontoret imorrn och begära att någon annan kommer och fixar elementen? Eh, JA!
 
Har 14 grader om nätterna i lägenheten... Idag, nästan en vecka efter felanmälan, skulle elementen kollas/fixas. Dyker snubben som skulle göra det upp? Nej. Hör han av sig? Nej. Går han att få tag på? Nej. Är det samma snubbe som tar månader på sig att få saker gjorda? Ja. Har jag suttit och väntat i två timmar helt i onödan? Ja.
Ska jag gå till kontoret imorrn och begära att någon annan kommer och fixar elementen? Eh, JA!
Gud så irriterande!
Dålig stil att varken höra av sig eller dyka upp. Hoppas du får det fixat snart
 
Gud så irriterande!
Dålig stil att varken höra av sig eller dyka upp. Hoppas du får det fixat snart
Eller hur! Hjälper inte direkt att gå och klaga på honom heller - syrran har försökt förr, det blev lite eld i baken i två dagar typ och så samma visa igen. Lat jävel som borde få sparken.
Hoppas det jag också, har bott på mammas soffa sen augusti/september och vill bara kunna flytta hem nu :arghh:
 
Har 14 grader om nätterna i lägenheten... Idag, nästan en vecka efter felanmälan, skulle elementen kollas/fixas. Dyker snubben som skulle göra det upp? Nej. Hör han av sig? Nej. Går han att få tag på? Nej. Är det samma snubbe som tar månader på sig att få saker gjorda? Ja. Har jag suttit och väntat i två timmar helt i onödan? Ja.
Ska jag gå till kontoret imorrn och begära att någon annan kommer och fixar elementen? Eh, JA!
Jag hoppas du inte betalar full hyra när det är så där.
 
Jag hoppas du inte betalar full hyra när det är så där.
Nej temperaturen är ett nytt problem (och består problemet ger det tydligen rätt till 100% hyresreducering när tempen är så pass låg). Innan var problemet vägglöss - och där är ytterligare ett störande moment, för jag har rätt till 15% reducering för det men inte en jävel på hyresbolaget vet vem som ska kontaktas om det :meh: Men det ska ordnas. Nu vill jag bara kunna flytta in, sova kasst en period medan jag agerar lockbete och se om de fått bort fanskapen eller inte.
 
På min arbetsplats finns en pool. Den används främst för rehab men personal får också använda den som friskvård. Skattepliktig förmån förstås, som berörda betalar för.

Av hävd sedan forntiden har personal fått ta med sina barn, det har utnyttjats av ett fåtal på kvällar och helger. Det har inte stört verksamheten, inte stört annan personal och inte på något annat väsentligt sätt belastat arbetsgivaren.

Men nu är det slut med det. Att ta med sitt barn innebär en större skattepliktig förmån än att bara simma själv, och för att lag och rätt skall råda förbjuds nu medföljande barn.

Dessa byråkrater. :banghead:
 
Jag stör mig något enormt på människor som röker i sina bilar och sen helt sonika slänger ut ciggen genom rutan, utan att släcka den först. 🤬

Såg två stycken göra så nu idag när det var mörkt, glöden från ciggen syntes rätt bra i mörkret. Inte undra på att det startar skogsbränder, tror inte direkt de ändrar sitt beteende bara för att det ändrar årstid. 🙄
 
Människor som slickar på fingrarna innan de plockar fram ett papper ur en pappersbunt, bläddrar i en tidning eller plockar fram en sedel.
🤧🤒🤮
Håller med om det, otroligt äckligt.

@TheRedLightning
Sanslöst oansvarigt, om man nu måste röka i bilen så kan ju en färdigrökt cigg inte ta mer plats än en orökt.

Stör mig på att jag har ont i halsen.
 
Stör mig på: folk som inte svarar på mail, folk som frågar trots att informationen tydligt redan finns i ursprungsmejlet, min telefon har gått sönder, mitt flyg i morgon är en timme försenat, jag är trött, allt på jobbet går åt skogen och att alla saker är inne på typ lösning D eller E istället för att lösningen gick igenom på typ plan B...
 
Jag stör mig på att jag är för tjock för att rida en ponny i stallet där jag är medryttare. Hon hade nog varit rolig att rida.
 
Jag stör mig något enormt på människor som röker i sina bilar och sen helt sonika slänger ut ciggen genom rutan, utan att släcka den först. 🤬

Såg två stycken göra så nu idag när det var mörkt, glöden från ciggen syntes rätt bra i mörkret. Inte undra på att det startar skogsbränder, tror inte direkt de ändrar sitt beteende bara för att det ändrar årstid. 🙄
Vidrigt beteende! I Spanien får man avdrag från sina körkortspoäng för det (de har ett poängsystem där) plus att man får böter. Många bränder i Spanien startar just pga fimpar nämligen, och där är dessutom problemet med bränder långt större än här.
 
Vidrigt beteende! I Spanien får man avdrag från sina körkortspoäng för det (de har ett poängsystem där) plus att man får böter. Många bränder i Spanien startar just pga fimpar nämligen, och där är dessutom problemet med bränder långt större än här.
Kan tänka mig detta, tyvärr är polisen ute alltför sällan på vägarna här som det är, men det är en tragisk syn att se.

Jag reagerade på det då jag fick se något studsa till på vägen och såg hur glöden flög runt, föstod först inte att de va en cigg utan undrade först va det var för fel på bilen lämgre fram innan mina lysen fångade ciggen i ljuset. 🤦🏻‍♀️
 
Stör mig på att det är ett skrapande ljud i bakgrunden hela tiden i datorn. Låter som om det satt en stor fluga i högtalaren. Mycket irriterande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 322
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 480
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 361
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 646
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp