Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syrran (25) som, när jag bett henne chilla lite med hårsprayen då jag inte klarar av att andas i molnet som går ända ner på våningen under, bara svarar nej. Jag har rentav fått sätta som regel att hon inte får använda hårspray om hon ska åka med mig nånstans för att hela jävla bilen stinker hårspray av de mängder hon drar på. Och det är samma visa med parfym, är det inte en dimma av parfym så har hon för lite.
Ofta ska hon inte ens ut utan ska bara sitta på sitt rum och spela med sin fula jävla mössa på huvudet, liksom wtf?!
Men jävlar om jag råkar stimma lite när hon ser, för det är störigt :meh:
 
Men alltså ska det inte vara ljud man mår bra av? Vem fan mår bra av såna ljud?! O_o
Jo men det är ju precis det folk gör! De tycker det är mysigt och avslappnande med en viskande människa som rör sig runt mikrofonen så ljudet " rör" sig och är levande och mjukt.
Mig ger det bara rysningar när de viskar så nära micken för man gör ALLT! :arghh:
 
Men för sjutton. Igår ringde det ett okänt nummer på mobilen. Jag svarade och då var det bara porrljud som hördes. Idag ringer det på ett ryskt nummer? Jag svarade inte.
 
Stör mig på ryggont, blir ju lite nojig när det gör ont på bara en punkt, alltid samma ställe och blir värre när jag ligger på höger sida.
 
Jo men det är ju precis det folk gör! De tycker det är mysigt och avslappnande med en viskande människa som rör sig runt mikrofonen så ljudet " rör" sig och är levande och mjukt.
Mig ger det bara rysningar när de viskar så nära micken för man gör ALLT! :arghh:
Men what, det är ju bara obehagligt O_o Det är ju äckligt nog när man intervjuar nån som inte sväljer på tv liksom :cautious:
 
Stör mig på att min kära sambo envisas med att ha kokhett i sovrummet. Vi har en sådan här "fuskkamin" som egentligen bara är en vanlig värmefläkt, som han envisas med att ställa så den blåser in i sovrummet. Han tycker att det blir kallt om benen och är kallt i sovrummet, när det är han själv som hela tiden vrider täcket åt fel håll och drar upp det så han inte har någonting på benen :arghh::banghead:
Så nu är det så jäkla varmt i sovrummet att jag inte ens kan gå in där, än mindre sova i det. Sedan klagar han på att han sover dåligt och vaknar hela tiden :meh: Konstigt...

Han får fasen skaffa sig en pyjamas om han tycker det är så kallt. Det går inte att ha sådär varmt i sovrummet, varken jag eller hunden får någon sömn och sedan ska bebis ligga där också. Nej, han får klä på sig helt enkelt
Tipsa honom om strumpor i sängen! Jag sover helst naken/med endast trosor och har blivit frusen senaste åren. Ville verkligen inte börja med pyjamas och efter att min man tvingade mig att testa strumpor för att han ska slippa hämta två extrafiltar medan jag ligger och gnäller så är jag helt frälst. Strumpor är magiska! Är det extra kallt så kan man ha ullstrumpor. :D (Ja ja oattraktivt etc. men det är det faktiskt värt. De går ju att ta av också.)
 
Mig. Tror jag. Inte enligt mig själv förvisso men enligt mitt sällskap. Försöker trösta med att jag tystnar inom en halvtimme, jag ska bara ta ett glas vin till innan jag somnar.

Och nu måste jag googla skillnaden mellan ”mig” och ”jag”.
 
Mig. Tror jag. Inte enligt mig själv förvisso men enligt mitt sällskap. Försöker trösta med att jag tystnar inom en halvtimme, jag ska bara ta ett glas vin till innan jag somnar.

Och nu måste jag googla skillnaden mellan ”mig” och ”jag”.

Ja alltså inte att jag stör mig på mig själv egentligen. Mer på att jag nog anses vara störningsobjektet. ;)
 
Trafikanter. Allmänt.

-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!:nailbiting:" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...
 
Stör mig på att jag måste jobba idag, även om jag egentligen skulle vara ledig. Kunde inte lasta upp i fredags då jag var tvungen att sluta i tid, det sura var att de flesta av de andra kollegorna hade redan gått hem tidigt men jag riskerade övertid om jag hade lastat, i och med att jag skulle iväg var jag tvungen att sluta i normal tid. Så nu tyckte de jag skulle offra tid på min helg för att lasta upp... jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.. det är så komplicerat alltihopa och börjar överväga att ringa facket igen bara för att ha någon som har koll att bolla med (för det är så mycket mer som händer just nu än bara detta).
 
Trafikanter. Allmänt.

-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!:nailbiting:" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...
Vardagsmat för mig och det är lika störigt varje gång.
Rondeller är ett spännande koncept, vet inte hur många gånger jag muttrat "hade varit bra om du hade blinkat, så hade jag sluppit stanna och stoppa upp trafiken bakom mig", några är duktiga på att blinka, men de glömmer den viktigaste att blinka höger när man ska ut ur rondellen..
 
Att jag fick stänga av veckans avsnitt av min podd för det handlade om ASMR (?) och jag fixar det inte! Fine, intressant att veta mer om men det freaks me out!!! :nailbiting: Alla dessa munljud man får höra när de viskar! Smackande med läppar och tunga och andetag. Nooooo nopetinopenope:wtf:

Ja, alltså, det där är något jag aldrig förstått mig på. Jag kan för mitt liv inte förstå att det ska vara avkopplande. Tror en gång var det en som åt banan, fruktansvärt vidrigt :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 322
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 478
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 360
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 646
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp