Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag pratade jag med en person som spydde galla över den obefintliga kollektivtrafiken och på allvar trodde att det inte fanns bussar som går mellan vår busstation och sjukhuset :cautious: En i vanliga fall vettig person men som nog inte tänkt på att hen nu var i en stad och inte i en by ute på landsbygden, säkert haft en dålig dag också... Jag spenderade en kvart(!) med att övertyga personen om att det går bussar från stationen till sjukhuset och de går faktiskt väldigt ofta :arghh: Mig veterligen finns det inget sjukhus dit det inte går kollektivtrafik O_o :banghead:
 
Idag pratade jag med en person som spydde galla över den obefintliga kollektivtrafiken och på allvar trodde att det inte fanns bussar som går mellan vår busstation och sjukhuset :cautious: En i vanliga fall vettig person men som nog inte tänkt på att hen nu var i en stad och inte i en by ute på landsbygden, säkert haft en dålig dag också... Jag spenderade en kvart(!) med att övertyga personen om att det går bussar från stationen till sjukhuset och de går faktiskt väldigt ofta :arghh: Mig veterligen finns det inget sjukhus dit det inte går kollektivtrafik O_o :banghead:
Jag måste gå över halva sträckan mellan mig och sjukhuset för att komma till närmsta busshållplats där jag tror det går en buss till lasarettet... den går bara att betala med kontanter dessutom :confused:
 
Jag måste gå över halva sträckan mellan mig och sjukhuset för att komma till närmsta busshållplats där jag tror det går en buss till lasarettet... den går bara att betala med kontanter dessutom :confused:
Oj :eek: Varken i förra (lilla) staden eller nuvarande stan har det behövts gå såpass(båda tillfällena har sjukhusen legat i utkanten av stan), även om närmsta busshållplats inte gått raka vägen till sjukhuset har man kunnat åka till bussnavet och där byta till rätt buss. Alla bussar är kontantfria o flera ställen att köpa/fylla på med kontanter finns, tex pressbyrån.

Men det går väl iaf bussar till sjukhuset? Annars blir det ju jättekrångligt för äldre att ta sig dit :crazy:
 
Har köpt trosor på nätet.
Så kommer de monterade på dj...a plastgalgar :rage:

Det värsta är att det säger mig att det inte skulle hjälpa om jag väntade tills jag kom i närheten av en butik heller. Då de uppenbarligen aldrig hänger upp något på de beganade galgarna som de redan har där. :arghh:
 
Köpte BH:ar på ebay och de levererade i UK och inte EU som jag trodde, framgick inte vilken klassning de använder sig av så nu måste jag returnera 6 st till tre olika säljare. :arghh:
 
Stör mig på knarkarparet som just kom in på busstationen. Dom hade nämligen med sig en jättegullig pitbull. Misstänker starkt att han kanske inte har det optimala hemmet...
 
Stör mig på knarkarparet som just kom in på busstationen. Dom hade nämligen med sig en jättegullig pitbull. Misstänker starkt att han kanske inte har det optimala hemmet...
Då stör jag mig snarare mer på det utbreda knarket som finns överallt och hur enormt tufft det är för dessa människor att ta sig ur detta och komma på fötter igen. Min uppfattning är att många missbrukare snarare sköter om sina hundar betydligt bättre än de någonsin skött sin egen hälsa.
 
Oj :eek: Varken i förra (lilla) staden eller nuvarande stan har det behövts gå såpass(båda tillfällena har sjukhusen legat i utkanten av stan), även om närmsta busshållplats inte gått raka vägen till sjukhuset har man kunnat åka till bussnavet och där byta till rätt buss. Alla bussar är kontantfria o flera ställen att köpa/fylla på med kontanter finns, tex pressbyrån.

Men det går väl iaf bussar till sjukhuset? Annars blir det ju jättekrångligt för äldre att ta sig dit :crazy:
Har nästan en halv kilometer till närmsta "stadsbuss" (och jag bor inne i stan) och ganska nära till närmsta landsbuss (men då är det bara öster ut, annars måste jag gå lika långt som till stadsbussen). Tror det går en stadsbuss till lasarettet, ingen buss går till exempelvis länsbiblioteket/universitetet :banghead:
 
Stör mig på folk som inte lyssnar (har nu fyra gånger upprepat att jag inte kan svara på frågorna förrän efter tisdag nästa vecka)...
 
Att jag inte går ut och GÖR det som jag måste ha fixat idag.
Och som inte blir enklare eller roligare för att det blir mörkt ute.
Eller för att jag får kortare tidsmarginaler ifall det inte går bra direkt.
 
Stör mig på att fritids inte hade en aning om var sonen var när jag hämtade. Han hade överhuvudtaget inte kommit ner på fritids, men personalen hann inte ringa till mig för hon var själv med barnen och de skulle baka. :meh::rage: Man kollar väl för helvete var barnen är först!
Sonen hade gått hem till en kompis utan att någon personal på skolan såg det! Dock var sonen själv ansvarsfull nog att meddela mig var han var någonstans, men fritids har fortfarande brustit rejält i sina rutiner. Jag hämtade 7 åringen och gick upp på storfritids och låtsades helt ovetandes om var sonen var.
 
Har nästan en halv kilometer till närmsta "stadsbuss" (och jag bor inne i stan) och ganska nära till närmsta landsbuss (men då är det bara öster ut, annars måste jag gå lika långt som till stadsbussen). Tror det går en stadsbuss till lasarettet, ingen buss går till exempelvis länsbiblioteket/universitetet :banghead:
Helt plötsligt känner jag mig väldigt priviligierad trots bra trafik med stadsbussar borde va överallt, iaf i städer :crazy:

------------
Idag stör jag mig på att det inte är fredag. Jag o större delen av kollegerna dividerade om det är torsdag el fredag idag... också visade det sig va onsdag :down:
 
Jag stör mig på att jag ska flytta hem idag igen. På att det är så jävla komplicerat med klädbyten i frysen och att vissa grejer får vänta med att tas hem osv och på att jag knappast kommer kunna sova inatt :(
 
Jag stör mig på att frisörer idag verkar kunna klippa två-tre frisyrer. Eller så vägrar dom bara helt enkelt att göra något som inte är precis som alla andra frisyrer..
Jag var till frisören häromdagen, gav frisören fria händer och sa "Gör gärna något kul, annat än bara klippa topparna"
Hennes version på det var att klippa 5cm på längden (jag har går åtminstone nedanför axlarna så det gör inte stor skillnad) och så klippte hon upp håret minimalt.
Så himla tråkigt.
Såhär har det varit varje gång jag gått till (olika varje gång) frisör senaste fem åren :rage:
Och så stör jag mig på att jag inte sa något utan stör mig i efterhand
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 319
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 477
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 355
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 646
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp