Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på hela denna förbannade dag.
Allt har gått fel. Allt ifrån att ha fått kaskadspya över mig två gånger på raken (ja jag vet det ingår med bebis och det är eg inte hela världen. Men idag var bara fel dag), till att mina jeans sprack när jg satte mig till bråk med en sambo som tycks ha gått tillbaka till fjortisstadiet. Skjut mig
 
Jag pluggar på distans och vi har gjort ett grupparbete. Vi delade upp arbetet mellan alla i gruppen och skulle knyta ihop säcken så att säga idag. Gruppen är helt oförmögen att diskutera och så kan det ju vara men en person ändrar i dokumentet och säger sedan "Nu har jag skrivit om din del..." så fort en fråga kommer upp. Till en person sa hen "vad refererar du det här till?" personen svarar att det stod i stycket hen suddat ut då svarar hen "ja men nu har jag ju skrivit om det så då vore det bra om vi la till det". Ingen bad personen att skriva om någonting men hen verkade mycket nöjd med sig själv.
Åh, hata grupparbete!! :wtf:
 
Skulle få hjälp att lyfta in en bal idag men upptäcker att någon gnagt hål i den så jag törs inte fodra med den utan får ringa till en handlare jag köpt av tidigare och jag får hämta där. Bokar släp på macken, åker iväg och tar mig ner till hagen. Lyckas baxa av ena balen utanför hagen, kör in med den andra och efter en del slit får jag av även den och öppnar upp jättefint hösilage till glada hästar.

När jag ska åka därifrån kommer jag halvvägs upp och får backa ner igen. Is och lera, tjälen är några cm ner i backen så det är blött, blött, blött och inget fäste. Försöker köra en annan väg som är mindre brant men där har då grannen kört två ggr under dagen med traktorn så jag hoppades hjulspåren skulle hålla. Kom drygt 50 m innan det var stopp. Kopplar loss släpet, backar ner bilen och lyckas ta mig uppför den första backen med nöd och näppe, parkerar och går sen tillbaka till släpet.

Står i en timme och drar för hand, halkar omkull i snön några gånger, ibland kommer jag ingen vart och andra gånger en, två, tre dm innan jag måste ta nytt tag. Står och pustar varje meter, försöker få tag på någon som kan hjälpa mig men inget svar utan jag fortsätter med mitt slit. Lekte med tanke om jag skulle ta shettisen till hjälp men tyckte synd om henne så jag fortsatte med matteplågeriet istället. Tog knappt en timme tills jag lyckats dra den tillräckligt långt upp för att kunna backa ner, koppla och sen åka och lämna tillbaka släpet innan jag ska lägga mig och vila lite innan nattskiftet.

När det är dags att åka till jobbet startar bilen snäll för att sedan tvärdö. Gör flera startförsök utan att lyckas trots starthjälp. Ringer jobbet förklarar läget, slutar med att jag får ta taxi in och kommer ta taxi hem i morgon. Blir bärgare och verkstad i morgon, får hoppas det är något simpelt och att jag har en bil igen tills på onsdag då jag ska vara på jobbet kl 07. :meh: :banghead:
 
Skulle få hjälp att lyfta in en bal idag men upptäcker att någon gnagt hål i den så jag törs inte fodra med den utan får ringa till en handlare jag köpt av tidigare och jag får hämta där. Bokar släp på macken, åker iväg och tar mig ner till hagen. Lyckas baxa av ena balen utanför hagen, kör in med den andra och efter en del slit får jag av även den och öppnar upp jättefint hösilage till glada hästar.

När jag ska åka därifrån kommer jag halvvägs upp och får backa ner igen. Is och lera, tjälen är några cm ner i backen så det är blött, blött, blött och inget fäste. Försöker köra en annan väg som är mindre brant men där har då grannen kört två ggr under dagen med traktorn så jag hoppades hjulspåren skulle hålla. Kom drygt 50 m innan det var stopp. Kopplar loss släpet, backar ner bilen och lyckas ta mig uppför den första backen med nöd och näppe, parkerar och går sen tillbaka till släpet.

Står i en timme och drar för hand, halkar omkull i snön några gånger, ibland kommer jag ingen vart och andra gånger en, två, tre dm innan jag måste ta nytt tag. Står och pustar varje meter, försöker få tag på någon som kan hjälpa mig men inget svar utan jag fortsätter med mitt slit. Lekte med tanke om jag skulle ta shettisen till hjälp men tyckte synd om henne så jag fortsatte med matteplågeriet istället. Tog knappt en timme tills jag lyckats dra den tillräckligt långt upp för att kunna backa ner, koppla och sen åka och lämna tillbaka släpet innan jag ska lägga mig och vila lite innan nattskiftet.

När det är dags att åka till jobbet startar bilen snäll för att sedan tvärdö. Gör flera startförsök utan att lyckas trots starthjälp. Ringer jobbet förklarar läget, slutar med att jag får ta taxi in och kommer ta taxi hem i morgon. Blir bärgare och verkstad i morgon, får hoppas det är något simpelt och att jag har en bil igen tills på onsdag då jag ska vara på jobbet kl 07. :meh: :banghead:
Vilken skitdag! O_o
 
Jag pluggar på distans och vi har gjort ett grupparbete. Vi delade upp arbetet mellan alla i gruppen och skulle knyta ihop säcken så att säga idag. Gruppen är helt oförmögen att diskutera och så kan det ju vara men en person ändrar i dokumentet och säger sedan "Nu har jag skrivit om din del..." så fort en fråga kommer upp. Till en person sa hen "vad refererar du det här till?" personen svarar att det stod i stycket hen suddat ut då svarar hen "ja men nu har jag ju skrivit om det så då vore det bra om vi la till det". Ingen bad personen att skriva om någonting men hen verkade mycket nöjd med sig själv.

Grupparbete är :devil: påfund! :rage:
 
Jag var sjuk i januari, det blev 9 dagar (sju arbetsdagar) som jag var sjuk då. Det borde ju räcka, eller hur?
Nu sitter jag här i februari och snorar. Igen. :arghh::rage: Och det är en sån där på gränsen dessutom, inte riktigt hel sjuk men ändå inte tillräckligt frisk för att gå till jobbet. Känns som att jag fuskar när jag sjukanmäler mig :arghh:
 
Jag avslutade ett fondkonto hos swedbank o det skulle föras över idag. Tydligen kan det komma när som helst under dagen, de vet inte när. Varför kan de inte ha en tid för överföring så jag vet istället för att behöva kolla flera ggr under dagen :arghh:
 
Nu har jag äntligen varit duktig och tog bussen till jobbet. Då krånglar den och stannar hela tiden! :arghh: Jag kommer att bli sen.

Undersökt möjligheten att ta tåget till en konferens i Belgrad som vi är några som ska åka till.
37 timmar och x antal byten.
2 timmar med direktflyg från Malmö.
:wtf:
 
Sambon håller på att sälja ett hus. Dom har en köpare på g, då åker mäklaren utomlands och går inte att nå? Mäklaren har skött all kontakt med köparen som ska flyga upp för att skriva kontrakt, men det är en massa grejer som måste ordnas först.
 
Jag stör mig på hysterin som råder runt smittspridning av olika hästsjukdomar.
Dels de som "jag har hört att ..." men för helvete
Dels de som hysteriskt delar travsports info som nån sorts självutnämnda budbärare.
Dels de som stänger anläggningar trots att de ligger miltals ifrån närmsta smitta - det är som att de ska brösta upp sig och visa hur ansvarstagande de är.
 
På att jag jobbar hemifrån för att undkomma bullet från vägarbetet utanför kontoret. Och så bestämmer sig min granne för att just idag är en jättebra dag att dra igång med badrumsrenoverning :arghh::arghh::arghh:

Tack, men jag hade redan huvudvärk tack. :banghead:
 
Jag stör mig på hysterin som råder runt smittspridning av olika hästsjukdomar.
Dels de som "jag har hört att ..." men för helvete
Dels de som hysteriskt delar travsports info som nån sorts självutnämnda budbärare.
Dels de som stänger anläggningar trots att de ligger miltals ifrån närmsta smitta - det är som att de ska brösta upp sig och visa hur ansvarstagande de är.
Jag stör mig också. På att jag inte har sett EN ENDA kommentar om självrannsakan. Vi i hästvärlden är så kassa på smittskydd jämfört med övriga lantbruket så att det är komiskt tycker jag. Folk åker på hingstvisningar och besöker varandras stall i sina stallkläder utan att blinka. Lånar transporter och klappar hästar hit och dit. Och nu har de panik över att några stall har fått in smitta. Jag skulle vilja att diskussionen handlade om hur vi kan förbättra smittskyddstänket i vardagen.

Och nej, jag vet, inte alla hästmänniskor.

(ingen skugga på dem som drabbats, jag tänker mer generellt)
 
Jag stör mig på att en tröja jag nyligen köpte blev helt personlighetsförändrad i tvätten, trots att jag följde anvisningarna, och nu är den helt oanvändbart ful.
 
Jag skulle gå en utbildning i april, i min uppväxtkommuns grannkommun.
Utbildningen anses som bra och jag såg dessutom fram emot att bo på hotell en vecka, ha massa fritid utan barn och hästar att ta hand om, hinna träffa gamla kompisar samt träffa min mamma.
Idag kom besked att utbildningen ställs in p.g.a. myndighetens ansträngda ekonomiska läge :mad: (Ja, jag fattar att man måste spara pengar men det är himla dumt att missa en vettig utbildning bara för det.)
 
Jag är så sjukt jävla less på att dela boende med någon som inte kan/vill/orkar städa. Jag hatar själv att städa men det måste ju göras?! Handlar liksom inte om att jag inte tål att det är stökigt för jag har saker överallt men det blir så sjukt skitigt när man bor som vi gör och vi drar dessutom in hö och halm på 2 röda så det måste hållas efter... Vår oskrivna regel är att vi städar på vår lediga dag och nu är klockan halv 2 och hon har inte ens vaknat än.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 927
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 200
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 575
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp