Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att en tröja jag nyligen köpte blev helt personlighetsförändrad i tvätten, trots att jag följde anvisningarna, och nu är den helt oanvändbart ful.
Jag tycker du ska prova reklamera! Du har ju följt råden som följde med, då ska den klara en tvätt!
 
Vi ska ha tre campusdagar v15. V16 eller 17 får vi välja två dagar till VFU. Två saker stör mig med det här
1. Jag har Min vfu placering i samma kommun som skolan, 50 mil hemifrån. Jag skulle kunna bo kvar hos min mamma och ta vfu dagarna måndag och tisdag v.16 men...
2. V.16-17 är påskveckor, årets två mest hektiska dagar på jobbet INGEN får beviljad ledighet då. V.15 är förberedelse veckor inför påsken. Att antingen ta ledig 1,5 vecka eller ett par dagar i två perioder under de veckorna är väldigt opassande :(
Det är inga problem, mina chefer vet att studierna kommer först och vet att jag säger upp mig om inte jobbet anpassar sig efter skolan, det är dessutom jag som lägger schemat för hela personalen. MEN det känns sjukt respektlöst att ta ledigt när all annan personal blir nekad och inget jag är speciellt sugen på 😑🔫
 
Jag har alltså en deal med cheferna om att skolan alltid måste komma först för att jag ska kunna jobba kvar. Jag är ingen superbitch som hotar med uppsägning så fort jag inte får som jag vill ;)
 
Nu har dom äntligen fått tag på mäklaren, han har gjort något räknefel, som sambon och hans kompisar kommer förlora 75k på. Jag har absolut inget att säga till om och är inte delaktig i affären, men mäklaren är fan helt värdelös. Och killarna vill bara få sålt och orkar inte bråka..
 
Eftersom jag hade pms och var förklarligt skitsur på grannen så övervägde jag att slänga dem i soptunnan men bestämde mig för att ta ut dem ur torken och ställa dem mitt på golvet med en nerkörd lapp i där det stod att de inte skulle ställa blöta skor i torken bland rena kläder när det inte ens var deras tvättid. Min första tvättstugelapp :devil: någorlunda pedagogisk med förtryckt vrede. Efteråt belönade jag mig med choklad och kattgos i soffan :bump:
 
Kommer upp en reklambanner på facebook då och då på en tröja som är så fruktansvärt snygg! Men också fruktansvärt dyr och jag har redan mängder med tröjor så det är helt onödigt att köpa den. Men satan i gatan vad snygg den är!
 
Jag ska sluta köpa popcorn med cheddarsmak. Dom smakar ingenting länge. På sin höjd lite sött :yuck: det var jättelänge sedan som jag fick en påse där dom smakade som dom skulle
 
Stör mig på att jag igår spydde. Detta stör mig på två plan; jag spydde antagligen pga jag åt nötkött (äter mest vegetariskt eller vegansk framförallt inte nötkött) och att jag än en gång bevisar att läkarna har fel, jag kan visst spy efter operationen jag genomgått...
 
Jag stör mig på att folk inte kan läsa - samma jävla info postas om och om igen, hur svårt är det att läsa i gruppen och se att det redan är postat
 
Stör mig på att efter jag lämnat en kommentar på en bekants inlägg, där tjuvar varit i farten och jag erbjöd hjälp med saker jag själv har (men inte har någon användning av), fick jag direkt ett pm från folk som frågar om jag säljer sakerna.

Nä, det var ingen salu kommentar det var först och främst till hjälp för den bekanta som blivit bestulen. Suck..
 
Hittade tröjan jag skrev om förut på rea, i herrmodell :meh:
Men dammodellen som är mycket snyggare är såklart inte på rea :cautious::arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 175
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 338
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 774
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 723
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp