Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter säkert bättre än det är men yes, let's! Min ser jag alldeles för sällan och trivs äckligt bra med när vi väl ses. Lär väl bryta men vill inte :(
Trivs man bra med så är det sjukt jobbigt.
Jag vet iaf precis vad jag skulle störa mig på å det är inte bara en sak å då känner jag han inte jätte bra.
 
Folk som klagar på att de har så mycket att göra, men tar varje chans att "lata" sig och klaga istället för att bara ta tag i och göra sakerna. Börja i tid på morgonen så behöver du inte sitta så jäkla sent på kvällen, eller faktiskt få en 8 timmars arbetsdag :mad::cautious:
 
Jag stör mig på min pappas nya fru.

Vi har alltid i familjen (i alla fall vi vuxna) haft en deal att en present (julklapp, födelsedag) bör vara värd runt 500kr. Någon sorts standard, typ. Förra året, när pappa fyllde 60, betalade jag och brorsan dock 1000kr var till pappas present (besök på jättefancy restaurang), för att han fyllde jämt. Samma år fyllde min bror jämt, av pappa och pappas fru fick brorsan en present värd ca 200kr*. Samma summa för presenten i år, vilket jag kan tycka är lite snålt, men ja ja.

Så har pappas fru kommit på den excellenta idéen att vi skall gå till fancy restaurang igen på pappas födelsedag, för det blev ju så bra förra året! Och 1000kr var kan man ju ge för fira någon, liksom!

Jag stör mig något otroligt på olikheten i vad som antas vara lämpligt att lägga på någon som fyller år, beroende på vem det är som är mottagare. Sen stör jag mig också på att jag inte ens blivit tillfrågad om jag vill eller har råd (vilket jag inte har, och inte heller orken) utan bara antas att jag skall punga ut ca 1000kr för att hon skall få en trevlig stund på pappas födelsedag.

*nej, de saknar inte inkomster att disponera.
 
Jag stör mig på min pappas nya fru.

Vi har alltid i familjen (i alla fall vi vuxna) haft en deal att en present (julklapp, födelsedag) bör vara värd runt 500kr. Någon sorts standard, typ. Förra året, när pappa fyllde 60, betalade jag och brorsan dock 1000kr var till pappas present (besök på jättefancy restaurang), för att han fyllde jämt. Samma år fyllde min bror jämt, av pappa och pappas fru fick brorsan en present värd ca 200kr*. Samma summa för presenten i år, vilket jag kan tycka är lite snålt, men ja ja.

Så har pappas fru kommit på den excellenta idéen att vi skall gå till fancy restaurang igen på pappas födelsedag, för det blev ju så bra förra året! Och 1000kr var kan man ju ge för fira någon, liksom!

Jag stör mig något otroligt på olikheten i vad som antas vara lämpligt att lägga på någon som fyller år, beroende på vem det är som är mottagare. Sen stör jag mig också på att jag inte ens blivit tillfrågad om jag vill eller har råd (vilket jag inte har, och inte heller orken) utan bara antas att jag skall punga ut ca 1000kr för att hon skall få en trevlig stund på pappas födelsedag.

*nej, de saknar inte inkomster att disponera.
Tala om för henne vad du kan lägga ut tex ”jag lägger ut 200 kr det är rimligt”

Säger hon något DÅ påpekar du att hon lagt ut den summan tidigare.
 
Grannen som skaffat fågel som aldrig kan hålla tyst :banghead:
Bor i lägenhet i lugnt område och har aldrig reagerat på att det varit speciellt lyhört innan.
 
Jag stör mig på min pappas nya fru.

Vi har alltid i familjen (i alla fall vi vuxna) haft en deal att en present (julklapp, födelsedag) bör vara värd runt 500kr. Någon sorts standard, typ. Förra året, när pappa fyllde 60, betalade jag och brorsan dock 1000kr var till pappas present (besök på jättefancy restaurang), för att han fyllde jämt. Samma år fyllde min bror jämt, av pappa och pappas fru fick brorsan en present värd ca 200kr*. Samma summa för presenten i år, vilket jag kan tycka är lite snålt, men ja ja.

Så har pappas fru kommit på den excellenta idéen att vi skall gå till fancy restaurang igen på pappas födelsedag, för det blev ju så bra förra året! Och 1000kr var kan man ju ge för fira någon, liksom!

Jag stör mig något otroligt på olikheten i vad som antas vara lämpligt att lägga på någon som fyller år, beroende på vem det är som är mottagare. Sen stör jag mig också på att jag inte ens blivit tillfrågad om jag vill eller har råd (vilket jag inte har, och inte heller orken) utan bara antas att jag skall punga ut ca 1000kr för att hon skall få en trevlig stund på pappas födelsedag.

*nej, de saknar inte inkomster att disponera.
Jag hade nog bara sagt till henne att vi har haft som standard att ge för ca 500 kr men eftersom att pappa fyllde 60 just då så tyckte vi att det var lite extra speciellt och gav för mer just den gången och att en så dyr gåva inte riktigt passar i min ekonomi varje år.

Ibland är folk dumma utan att fatta eller mena det, så jag hade nog utgått ifrån att hon bara var lite dum i det här läget innan man "konfronterat" så att säga :)
 
26561
 
Se över sin försäljningsprognos och börja beställa mer, nu pratar vi alltså inte varor med kort datum som det är en risk att de får svinna, och skylta upp i butiken så varorna hittas när de finns
Fast ibland är varorna slut hos leverantören och går inte att beställa trots att varan är i annonsbladet under veckan. Trist, men svårt att påverka tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 243
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 393
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 969
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp