Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag har sån himla beslutsångest jobbmässigt. Är tjänstledig från ett bra jobb och är på ett annat bra jobb - nu ska jag mycket snart bestämma mig för om jag ska gå tillbaka till mitt gamla jobb eller släppa det och stanna på det nya. Och jag vet inte! Inget av valen är självklart.
Sätt dig och gör en lista på för- och nackdelar.

Äldsta och tråkigaste tipset jag vet, men det funkar faktiskt förvånansvärt ofta :)
 
På att handdukstorken inne på min toalett börjat låta dropp dropp idag... ska/kan man göra nåt åt det eller kommer det sluta av sig själv? Vaktmästaren var här för ett par månader sen och luftade den...
 
Störigt då (i morse), men nu kan jag skratta åt det. Jag sitter i receptionen, klockan är 10 och en man lufsar in, han har inte badat på minst två veckor...

Han: Jag ska på intervju!
Jag: Så trevligt, vem ska du träffa? och vilken tid?
Han: Jag ska träffa X, Klockan 11.
Jag: Ja... du är ju här i god tid, jag tror det bästa är om du sätter dig där och väntar *pekar och håller på att storkna av stanken*
*Han går iväg. Kommer tillbaka fem minuter senare*
Han: Det är IT tjänsten.
Jag: Jaha ja.
Han: Jag är en riktig hacker. Jag är känd.
Jag: Okej... Ja det låter ju bra. *håller på att storkna av stanken igen*
Han: Alltså. *Han lutar sig över mitt skrivbord så stanken blir värre och kollar på min mobil och min dator* Alltså, allt det där kan jag hacka hur lätt som helst för det är osäkert.
Jag: Okej... ???
Han: Ser du den här? *Tar fram en mobiltelefon*
Jag: Mmm
Han: Det här är min mobil och den går INTE att hacka!
Jag: Nähe, ja det är ju bra.
Han: *lutar sig mot skrivbordet så stanken blir ännu värre* Det gäller att veta vad man gör nuförtiden, det är inte säkert i den här digitala världen. Jag kan hacka mig in varsomhelst men jag kan också stänga ut vilken hacker som helst för jag är bra på att hacka.
Jag: Nä ja det är ju jättebra att man är medveten *håller på att få panik* Om du vill kan du gå upp en trappa och ta kaffe medan du väntar DÄR UTE *pekar igen, vill kunna andas igen*
Han lufsar iväg och sedan ser jag att han sätter sig med en kaffekopp utanför. 20 minuter går utan att han dricker kaffet, och sedan häller han ut det i en blomkruka... I samma veva kommer kollegan han ska träffa, och tar med sig honom till sitt kontor. Fem minuter senare kommer de ut och han lufsar iväg, tar med sig papperskoppen?
Tydligen hade han noll och inga av de kunskaper han påstått sig ha på telefon och i cv och hade sagt att "Det är ju inte det som räknas"

Alltså what? :confused:
 
Att paketet jag beställde med kattmat kommer med postnord trots jag valde schenker. Sist det kom med postnord kom det först inte alls och sen kom båda paketen. 😠
 
Att paketet jag beställde med kattmat kommer med postnord trots jag valde schenker. Sist det kom med postnord kom det först inte alls och sen kom båda paketen. 😠
Har du beställt från Zooplus? Det de skickar med Schenker tas alltid över av Postnord när det kommer till Sverige nämligen. Vill du ha det levererat av Schenker får du välja GLS, då är det alltid Schenker som tar över.
 
Har du beställt från Zooplus? Det de skickar med Schenker tas alltid över av Postnord när det kommer till Sverige nämligen. Vill du ha det levererat av Schenker får du välja GLS, då är det alltid Schenker som tar över.

Ja precis, från Zooplus. Jag brukar välja GLS men denna gången var alternativen bara Schenker och Postnord och jag väljer aktivt bort Postnord när jag kan.
 
Störigt då (i morse), men nu kan jag skratta åt det. Jag sitter i receptionen, klockan är 10 och en man lufsar in, han har inte badat på minst två veckor...

Han: Jag ska på intervju!
Jag: Så trevligt, vem ska du träffa? och vilken tid?
Han: Jag ska träffa X, Klockan 11.
Jag: Ja... du är ju här i god tid, jag tror det bästa är om du sätter dig där och väntar *pekar och håller på att storkna av stanken*
*Han går iväg. Kommer tillbaka fem minuter senare*
Han: Det är IT tjänsten.
Jag: Jaha ja.
Han: Jag är en riktig hacker. Jag är känd.
Jag: Okej... Ja det låter ju bra. *håller på att storkna av stanken igen*
Han: Alltså. *Han lutar sig över mitt skrivbord så stanken blir värre och kollar på min mobil och min dator* Alltså, allt det där kan jag hacka hur lätt som helst för det är osäkert.
Jag: Okej... ???
Han: Ser du den här? *Tar fram en mobiltelefon*
Jag: Mmm
Han: Det här är min mobil och den går INTE att hacka!
Jag: Nähe, ja det är ju bra.
Han: *lutar sig mot skrivbordet så stanken blir ännu värre* Det gäller att veta vad man gör nuförtiden, det är inte säkert i den här digitala världen. Jag kan hacka mig in varsomhelst men jag kan också stänga ut vilken hacker som helst för jag är bra på att hacka.
Jag: Nä ja det är ju jättebra att man är medveten *håller på att få panik* Om du vill kan du gå upp en trappa och ta kaffe medan du väntar DÄR UTE *pekar igen, vill kunna andas igen*
Han lufsar iväg och sedan ser jag att han sätter sig med en kaffekopp utanför. 20 minuter går utan att han dricker kaffet, och sedan häller han ut det i en blomkruka... I samma veva kommer kollegan han ska träffa, och tar med sig honom till sitt kontor. Fem minuter senare kommer de ut och han lufsar iväg, tar med sig papperskoppen?
Tydligen hade han noll och inga av de kunskaper han påstått sig ha på telefon och i cv och hade sagt att "Det är ju inte det som räknas"

Alltså what? :confused:
Det låter som att han är sjuk.
 
Jag får bara in mix megapol, P-kanalerna, någon lokalradio och nån skum kanal som jag inte vet vad det är. Så jag är glad om det öht spelas låtar och inte bara babbel och vädret över hela landet sagt med en oerhört monoton och trist röst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 819
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 525
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp