Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tandvärk. Och på att jag bor i en stad, har tandläkaren i en annan och jobbar i en tredje :banghead: Lagom krångligt med andra ord...
Jag börjar 7 och tandläkaren öppnar 8 och nu sitter jag hemma för att ringa men kanske inte ens får en tid idag och min flex rinner iväg :arghh:
Men får jag en tid typ direkt och sitter på jobbet har jag ganska långt att åka och riskerar att kanske inte kunna ta erbjuden tid... Svåra val på morgonen!!
 
Jag är sjuk, sambon är sjuk och har även jobbat natt och de 3 barnen som är hemma är hur friska och pigga som helst. De två äldsta är uttråkade och antingen bråkar konstant med varandra eller far runt och lever om och gör allt de inte ska göra. Lillan är pigg och vill bäras hela tiden. Inte en rolig dag idag.
 
Har en lång och intensiv jobbdag idag som kommer kräva fokus fram till 19:30. Dagen till ära är jag helt yr i huvudet ("small till" när jag vaknade och vände mig i sängen), så där så det gungar och "flyter" lite hela tiden. Lyckat!
 
Gubbmekaniker! :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Vad jag skulle ge för att ha nära till ett serviceställe där mekanikerna är trevliga, lyssnar på en och inte är nedlåtande och dumma i huvudet.
 
Vaknar av mig själv 0730 oftast.
Idag vaknade jag 0630. Låg kvar i sängen, gick igenom alla sociala medier, betalade räkningar osv. Skulle lyssna på dom sista sju minuterna som var kvar av ljusboken. Somnade hela tiden, startade om den typ fyra gånger. Upplevde att jag sov typ 5-10 minuter varje gång.

Kollade på klockan. 9.46.
Hade tid hos veterinären 10.00 med hunden. Typ tio minuter att köra.

:cautious::cautious::cautious:
Ja, jag blev fem minuter sen. HATAR att vara sen.
Sen gick det åt helvete med hunden också, det är dags att boka en tid för avlivning.
 
Gubbmekaniker! :banghead::banghead::banghead::banghead:

Vad jag skulle ge för att ha nära till ett serviceställe där mekanikerna är trevliga, lyssnar på en och inte är nedlåtande och dumma i huvudet.
Jag vet inte var du bor men om du bor norr om Sthlm kan jag tipsa om en jättebra verkstad i Bredden. Trevliga, lyssnar och förklarar om man undrar något. :)
 
Jag vet inte var du bor men om du bor norr om Sthlm kan jag tipsa om en jättebra verkstad i Bredden. Trevliga, lyssnar och förklarar om man undrar något. :)
Söder om stan tyvärr, tack ändå! :heart En bra verkstad är verkligen guld värt att ha!
 
Stör mig på en diffus smärta på en liten punkt på nyckelbenet jag haft sedan i går som inte går bort trots att jag bråkat med den genom att trycka på och runt, kyla, värma, knacka på den. Känns ungefär som att jag har en väska med jättevass kant som skär in i nyckelbenet på ett enda ställe.
 
Mina fötter som är så smala att dom är en storlek mindre på bredden än vad dom är på längden. Skitsvårt att hitta finskor som passar.
 
Behöver nya glasögon, eftersom skalmen gett upp på de jag har och jag inte längre ser jättebra i dem, men VARFÖR är alla bågar såna här numera, stora och runda? :arghh:

58373447_2766383456712436_8781174930046713856_n.jpg


Tycker inte alls att jag passar i den formen av båge och något annat verkar hopplöst, såvida de inte är i nån gräll neonfärg eller kolsvarta och det ju ännu värre :cautious:
 
Joinar listan jag också, så jävla enerverande.
MEN - kan tipsa om att Primo Piano är lite bredare än annars och kör upp till stl 42. Jag har för första gången ever ett par damskor att använda i sommar :love:
Tack för tipset! Ett par sandaler vore ju trevligt verkligen.. Jag har ett par från crocs som alltså är sådana sandaler med kardborr och de passar ju men är inte så bekväma.

Får ofta skav på tårna. Jag har breda fötter med höga vrister och korta tår, helt hopplöst..
 
Tack för tipset! Ett par sandaler vore ju trevligt verkligen.. Jag har ett par från crocs som alltså är sådana sandaler med kardborr och de passar ju men är inte så bekväma.

Får ofta skav på tårna. Jag har breda fötter med höga vrister och korta tår, helt hopplöst..
Sandaler är guld! Jag brukar alltid få köpa för långa skor dock så sandaler är samtidigt satan med allt grus som åker in under fötterna iom att skon är typ en meter för lång. De här sitter däremot fint, ser skitlånga ut när jag sitter men inte när jag går :D
Samma problem med skavsår här. Nu klarade jag mig iaf bra länge innan jag fick en sprucken blåsa på stortån :p Har hört att nylonstrumpor ska hjälpa iom att det minskar friktionen dock, kanske värt att testa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 785
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 151
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 506
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp