Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
SJ
Det går inte att åka nattåg om man använder rullstol och har hund med sig.
Jag och maken kan inte sitta med varandra större delen av resan pga han tar sig inte till djurtillåtna platser och hunden får inte vara vid rullstolsplatserna.
Vi ska åka Umeå - Eskilstuna tur och retur. två helger i rad. Jag lyckades boka första helgens resor idag tack vare att vi kan åka bil till Stockholm på hemresan.
Nu är jag rädd att biljetterna till helg nr två ska hinna ta slut innan måndag
 
Jag stör mig på att jag varit på en utbildning idag som fått mig att känna mig totalt imbecill och obegåvad. Jag fattade verkligen ine vad vi höll på med i våra många övningar med varann.

Hoppas det känns bättre imorgon. Ikväll vill jag mest bara gråta.

Well dels är du ju ABSOLUT inte varken imbecill eller obegåvad. Och sen kan jag trösta dig med att jag kände ungefär sådär men upphöjt till 100 när jag hade min första lektion i hebreiska ;) Jag har alltid haft MVH/A i allt i skolan, inklusive språk men här kände jag mig verkligen helt sjuk i huvudet. För mig berodde det nog på att jag verkligen hade NOLL förkunskap. Många påstår ju att de har just det men sen kryper det fram tex "jo men vi pratar ju lite hebreiska då och då hemma med barnen" typ så. Klart som fan att de ligger steget före då liksom. Kan det ha varit samma sak för dig? Att folk liksom fuskat sig till lite förkunskaper i ett ämne du själv var helt grön på?
 
Personligen stör jag mig på BYGGDAMM. Försvinner det aldrig?? Hur blir man av med skiten? Har städat typ tio timmar men det är ÖVERALLT?! Har dammtorkat bladen på blommorna, INUTI kylskåpet (japp det var där också) och fick sila rödvinet igårkväll pga alla partiklar. FYFAN är i stånd att skjuta mig själv.

Sen stör jag mig på att jag har blivit en sån där töntig medelålders person som "skojar till det". Var inne på Öob och köpte en stege (bara det liks kl 09 på morgonen). Hursom. Betalade i kassan och den mkt ungdomliga kassören bara "kvittot"? Jag bara "jo det kan ju vara lika bra om det händer något...." sen la jag till "om man ramlar ner menar jag höhöhöhöhö". Sen småskrattade jag lite åt min egen fyndighet medan kassören gav mig en hastig men mycket trött blick innan han började leka med sin mobil.
 
Allt.

(men kanske framförallt min chef, min kollega, Instagrams senaste uppdatering och det faktum att idag verkar vara en sådan där dag som allt går fel. Jag orkar inte.)
 
Well dels är du ju ABSOLUT inte varken imbecill eller obegåvad. Och sen kan jag trösta dig med att jag kände ungefär sådär men upphöjt till 100 när jag hade min första lektion i hebreiska ;) Jag har alltid haft MVH/A i allt i skolan, inklusive språk men här kände jag mig verkligen helt sjuk i huvudet. För mig berodde det nog på att jag verkligen hade NOLL förkunskap. Många påstår ju att de har just det men sen kryper det fram tex "jo men vi pratar ju lite hebreiska då och då hemma med barnen" typ så. Klart som fan att de ligger steget före då liksom. Kan det ha varit samma sak för dig? Att folk liksom fuskat sig till lite förkunskaper i ett ämne du själv var helt grön på?
Well well. Samma kurs. Som avslutning fick vi idag rita av varandra med fel hand. (japp, en sån kurs)
Sedan gå runt i rummet och samla positiva omdömen om personen på teckningen. När jag fick se mina stod där bl.a. "modemedveten"
Hade tio år gamla byxor på mig...... :rofl:
 
Stör mig på att jag inte var smart och gick på toa hos svärmor innan vi åkte. Väldigt opraktiskt att vara kissnödig på motorvägen, går ju inte att stanna direkt. Får hitta någonstans där vi kan svänga av
 
Jättesurt! De är så goda och jag hade längtat!! :cry:
Superenkla att göra också: riv chilihalloumi, morötter, gul lök och vitlök. Blanda med ett ägg och ev majsstärkelse. Krydda med lite chili och salt. Klicka ut på oljig plåt och in i ugnen. Mums! :love:
Måste testas, halloumi är ju jättegott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 417
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 938
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 328
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
13 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp