Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis. Här sitter man med sjukersättning och pallar inte jobb och så klagar andra på sina jobb. Var glada att ni har jobb. Var glada att ni kan jobba. Var glada att ni får in pengar. Passar det inte så går det alltid att byta.

Fast man måste väl få ventilera sin egen situation även om andra har det "värre"? Det kan vara väldigt jobbigt att vantrivas på sitt arbete och inte alltid så lätt att bara byta heller.
 
Fast man måste väl få ventilera sin egen situation även om andra har det "värre"? Det kan vara väldigt jobbigt att vantrivas på sitt arbete och inte alltid så lätt att bara byta heller.
Jag håller med dig till 100% men känner också att man ibland måste läsa av rummet så att säga. Jag har varit i många situationer där folk gnäller och gnäller om sitt jobb där en annan i sällskapet är arbetslös och söker febrilt efter vad som helst och har gjort så under en lång tid och den som gnäller även vet om det.

Det känns som att oftast när det kommer till gnäll om ett ämne där man vet att någon annan har det svårt så har man vett att hålla käft i dennes närvaro men när det kommer just till jobb verkar den här etiketten vara som bortblåst av någon anledning.
 
Jag håller med dig till 100% men känner också att man ibland måste läsa av rummet så att säga. Jag har varit i många situationer där folk gnäller och gnäller om sitt jobb där en annan i sällskapet är arbetslös och söker febrilt efter vad som helst och har gjort så under en lång tid och den som gnäller även vet om det.

Det känns som att oftast när det kommer till gnäll om ett ämne där man vet att någon annan har det svårt så har man vett att hålla käft i dennes närvaro men när det kommer just till jobb verkar den här etiketten vara som bortblåst av någon anledning.

Ja såklart, det där är ju inte ok. Jag menade i mer generella sammanhang typ Buke :)
 
Precis. Här sitter man med sjukersättning och pallar inte jobb och så klagar andra på sina jobb. Var glada att ni har jobb. Var glada att ni kan jobba. Var glada att ni får in pengar. Passar det inte så går det alltid att byta.
Jag håller faktiskt med dig. Jag känner mig jäkligt priviligierad som har ett jobb jag trivs med, även om det är kasst betalt så får jag ändå lite mer pengar än existensminimum.
 
När folk sitter ensamma i fyrsätet på bussen och bara glor på en när man kommer med stor hund och packning.
Tycker liksom inte ens man ska behöva be dem flytta sig, borde vara självklart att det är trångt att knö in sig vid de vanliga sätena.
 
Att jag just passerade detta...

29838
 
I min lägenhet består ventilationen av tre sådana "hål" ut där det med snöre går att justera mer/mindre öppet. På en av dessa är skyddet på utsidan huset trasigt vilket lett till att fåglar byggt bo däri.

Det försämrar ventilationen, pipandet är fruktansvärt irriterande och dessutom är jag lite orolig för fågelkvalster och liknande. Tagit upp detta med vår styrelseordförande då vi har en anställd vaktmästare men fått svaret att inget går att göra för vaktmästaren är höjdrädd och vågar inte stå på stege ute.. Jaha?

Vår styrelseordförande är ett riktigt psykfall också så jag har liksom ingen lust att strida om detta men kom igen..
 
Jag bestämde mig för att undersöka hur enkelt det är att hitta konton på Instagram som säljer alkohol till ungdomar. Det var, ingen överraskning, skitenkelt och med ett knapptryck fick jag upp ett tjugotal. Jag anmälde dem alla och fick en massa jättefina meddelanden tillbaka från Instagram om att kontona inte bryter mot några regler och därför får vara kvar. Det stör jag mig på.
 
Jag bestämde mig för att undersöka hur enkelt det är att hitta konton på Instagram som säljer alkohol till ungdomar. Det var, ingen överraskning, skitenkelt och med ett knapptryck fick jag upp ett tjugotal. Jag anmälde dem alla och fick en massa jättefina meddelanden tillbaka från Instagram om att kontona inte bryter mot några regler och därför får vara kvar. Det stör jag mig på.
Känns spontant som något för polisen om du inte redan vänt dig dit.
 
Personligen stör jag mig på BYGGDAMM. Försvinner det aldrig?? Hur blir man av med skiten? Har städat typ tio timmar men det är ÖVERALLT?! Har dammtorkat bladen på blommorna, INUTI kylskåpet (japp det var där också) och fick sila rödvinet igårkväll pga alla partiklar. FYFAN är i stånd att skjuta mig själv.

Sen stör jag mig på att jag har blivit en sån där töntig medelålders person som "skojar till det". Var inne på Öob och köpte en stege (bara det liks kl 09 på morgonen). Hursom. Betalade i kassan och den mkt ungdomliga kassören bara "kvittot"? Jag bara "jo det kan ju vara lika bra om det händer något...." sen la jag till "om man ramlar ner menar jag höhöhöhöhö". Sen småskrattade jag lite åt min egen fyndighet medan kassören gav mig en hastig men mycket trött blick innan han började leka med sin mobil.

Det går inte. Jag gav upp och bokade hemstäd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 908
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 191
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 570
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp