Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
På mig själv för jag var klantig så jag ramlade med cykeln. Hoppas cykelstyret som blev snett går lätt o fixa och att jag inte får ont nånstans!
 
ont i ljumsken, tror det är artros.
Störigt att inse att jag antagligen har artros i höftled också, och att det som hjälper faktiskt är att träna.
Så jag kommer att ignorera det hela ett bra tag till och låtsas som om jag inte har ont. Den strategin brukar fungera ganska länge.
Värdelös strategi, tycker jag! Har kört den sen slutet av förra sommaren. Nu har jag börjat träna med hjälp av sjukgymnast.
 
Insåg just att den här tråden finns! Det betyder ju att jag får prata om det jag stör mig på! En fristad!

Jag stör mig som fan på att nästan hela mitt kvarter sedan några år består av bostadsrätter! Grannarna blir mer och mer bostadsrätt-i-centrala-stan-ish. Och de uppför sig allmänt illa, är helt inkapabla när det gäller att hantera gemensamma utrymmen. Skräpar ner som fan i återvinningsrummet, sprider sina svindyra cyklar och barnvagnar i trapphusen, med mera. Egotrippade och bortskämda!

Ja, jag stör mig!

Så var det aldrig innan husen ombildades.

Jag vill i hyrerättsområde!
 
Insåg just att den här tråden finns! Det betyder ju att jag får prata om det jag stör mig på! En fristad!

Jag stör mig som fan på att nästan hela mitt kvarter sedan några år består av bostadsrätter! Grannarna blir mer och mer bostadsrätt-i-centrala-stan-ish. Och de uppför sig allmänt illa, är helt inkapabla när det gäller att hantera gemensamma utrymmen. Skräpar ner som fan i återvinningsrummet, sprider sina svindyra cyklar och barnvagnar i trapphusen, med mera. Egotrippade och bortskämda!

Ja, jag stör mig!

Så var det aldrig innan husen ombildades.

Jag vill i hyrerättsområde!

Den skillnaden har jag också upplevt. Vi ombildade och gick från barnfamiljer och pensionärer till hipsterpar i 25-års åldern som blivit miljonärer på dataspel och frånskilda 40+plus som hatade barn. Samtliga ansåg källsortering vara ett larvigt påhitt. Jobbigt att bära glas till återvinning. Blööööö.
 
Den skillnaden har jag också upplevt. Vi ombildade och gick från barnfamiljer och pensionärer till hipsterpar i 25-års åldern som blivit miljonärer på dataspel och frånskilda 40+plus som hatade barn. Samtliga ansåg källsortering vara ett larvigt påhitt. Jobbigt att bära glas till återvinning. Blööööö.
Nu ska balkongerna byggas ut. Det är jag iofs för. Jag älskar balkonger!

Men ett möte med alla i kvarteret, visade tydligt att bostadsrättsinnehavarna ville ha STÖRST balkong. Samtidigt som de INTE vill ha minsta skugga från grannarnas.

Det verkar vara uselt för karaktärsdaningen att äga sin bostad.
 
Nu ska balkongerna byggas ut. Det är jag iofs för. Jag älskar balkonger!

Men ett möte med alla i kvarteret, visade tydligt att bostadsrättsinnehavarna ville ha STÖRST balkong. Samtidigt som de INTE vill ha minsta skugga från grannarnas.

Det verkar vara uselt för karaktärsdaningen att äga sin bostad.

Och sen vill de reglera vad man får ha på sin balkong... och om man får röka där eller ej.
 
Nu ska balkongerna byggas ut. Det är jag iofs för. Jag älskar balkonger!

Men ett möte med alla i kvarteret, visade tydligt att bostadsrättsinnehavarna ville ha STÖRST balkong. Samtidigt som de INTE vill ha minsta skugga från grannarnas.

Det verkar vara uselt för karaktärsdaningen att äga sin bostad.
Detta med balkonger verkar vara ett gissel verkligen när de byggs i efterhand :crazy:
Antingen får alla lika stora balkonger eller så får de som får större balkonger även en högre månadshyra.
Ingen som äger sin bostad helt utan bara en andel i en förening så det finns ingen extra rättighet i jämförelse med en hyresrätt i just det avseendet.
 
Detta med balkonger verkar vara ett gissel verkligen när de byggs i efterhand :crazy:
Antingen får alla lika stora balkonger eller så får de som får större balkonger även en högre månadshyra.
Ingen som äger sin bostad helt utan bara en andel i en förening så det finns ingen extra rättighet i jämförelse med en hyresrätt i just det avseendet.
Det vet jag.

Ska jag hårddra, så består kvarteret av gröna vänsterslashasar som jag, privilegierade nog att ha råd med höjd hyra för nya/större balkonger. Och vi fattar att andras balkonggolv är ens eget balkongtak.

Och så då uppåtsträvande sprättar som har ett enda intresse: höja priset på sin bostadsrätt. Andra människor är enbart ivägen för den strävan.

På mötet kändes det som att 80% var näringslivskarriärister, och 20% socialarbetare och arkivarier. Gissa vilka som äger och vilka som hyr.

Fan, vad jag stör mig!

Och så regnar det!
 
Det vet jag.

Ska jag hårddra, så består kvarteret av gröna vänsterslashasar som jag, privilegierade nog att ha råd med höjd hyra för nya/större balkonger. Och vi fattar att andras balkonggolv är ens eget balkongtak.

Och så då uppåtsträvande sprättar som har ett enda intresse: höja priset på sin bostadsrätt. Andra människor är enbart ivägen för den strävan.

På mötet kändes det som att 80% var näringslivskarriärister, och 20% socialarbetare och arkivarier. Gissa vilka som äger och vilka som hyr.

Fan, vad jag stör mig!

Och så regnar det!
I mitt hyreshus fick vi nya balkonger för ett par år sedan, de gamla bedömdes ha tjänat ut. Vi är 17 lägenheter, vi som har de större tvåorna fick våra balkonger utbyggda till samma storlek som de mindre tvåornas.

Det blev jättefint. När jag träffade vd:n vid nåt tillfälle sa han att några hade tyckt att det skulle bli för stor insyn med den nya designen (galler). Men det är också allt i klagomålsväg jag hört talas om. Själv blev jag jättenöjd.

Hyran ökade med 200 kr/mån pga upprustning, men den tas inte ut förrän på nästa hyresgäst.

Så enkelt kan det också vara ;)
 
I mitt hyreshus fick vi nya balkonger för ett par år sedan, de gamla bedömdes ha tjänat ut. Vi är 17 lägenheter, vi som har de större tvåorna fick våra balkonger utbyggda till samma storlek som de mindre tvåornas.

Det blev jättefint. När jag träffade vd:n vid nåt tillfälle sa han att några hade tyckt att det skulle bli för stor insyn med den nya designen (galler). Men det är också allt i klagomålsväg jag hört talas om. Själv blev jag jättenöjd.

Hyran ökade med 200 kr/mån pga upprustning, men den tas inte ut förrän på nästa hyresgäst.

Så enkelt kan det också vara ;)
Hyreshus rules!
 
DN:s intervju med Renke. Efter Chernobylserien vill han visst bara göra Meningsfulla saker och ifrågasätta konsumtionssamhället. Detta berättas efter en halvsida om hans skjorta som är inköpt i New York för 7000 kronor - och han har en i varje färg.

Nu kommer jag att ägna alltför mycket tid åt att undra om DN:s journalister är A) dumma på riktigt så de inte fattar vad de skriver B) väldigt skickliga och infama med ett önskemål att få sitt "objekt" att framstå som en skämt-hipster. Ni vet en sådan där skäggig ordning som gnäller på att folk bilpendlar när de flyger till New York för att dricka biodynamiskt, miljövänligt te odlat i en hemlig dalgång i Nepal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 916
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 194
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 571
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp