Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lokala Facebook gruppen, en person frågar om pappersåtervinningen i byn fortfarande är full. En svarar: Vet ej, men glasåtervinningen i "by 4 mil bort" är överfull och lite till. Jaha, och vad har det med saken att göra?! 😂 Fel ort, fel material 😂 Stör mig på folk som ska svara på allt även fast de inte ens har något vettigt att tillägga 🙈
 
Jag upptäckte imorse att ett telefonnummer och mailadress som INTE tillhör mig fanns registrerade på Mina sidor där jag har mitt sparkonto. Märkvärdigt, tänkte jag, men bytte såklart ut uppgifterna och drog iväg ett mail till dem och undrade vad som pågick.

Fick svaret nyss:

"Uppgiften som fanns och var felaktig kommer från en tidigare låneansökan från förra året som skett i ditt namn men ansökan nekades."

Jag har aldrig ansökt om några lån och är nu förbannad för att de inte kontaktade mig på telefon/mailadress de hade sedan innan för att kolla att det var jag, istället för att byta ut dem med uppgifter till någon random nagelsalong. Nu plockar de förvisso adresser från folkbokföringen, så hade det gått igenom hade jag väl ändå fått hem papper, men ändå! Minns även nu att jag fick ett brev om att de hade tagit kreditupplysning på mig någon gång i höstas, men jag fick aldrig svar på varför och glömde sedan bort det. Grrrr.
 
Jag stör mig på att jag behöver ett förnyat recept till hunden men fortfarande inte fått något besked fast jag ringde förra måndagen. Ev. ville han ha ett återbesök innan vilket är helt okej men bara jag får veta det då.
 
Att jag fick den briljanta idén att äta granatäpple strax innan vi skulle gå till tåget.
Jag skar upp det lite snabbt, så snabbt att det skvätte över min vita skjorta :arghh:
Så nu är det tågvärd von skabbis som jobbar 😒
 
Lokala Facebook gruppen, en person frågar om pappersåtervinningen i byn fortfarande är full. En svarar: Vet ej, men glasåtervinningen i "by 4 mil bort" är överfull och lite till. Jaha, och vad har det med saken att göra?! 😂 Fel ort, fel material 😂 Stör mig på folk som ska svara på allt även fast de inte ens har något vettigt att tillägga 🙈
Det låter som om det är min lokala fb-grupp...
Stör mig på att jag inte går ur den, men är kvar för "plötsligt händer det" - en vettig information som jag inte vill missa O_o
 
Försöker boka till på vc. Skriver att tidiga morgnar inte funkar pga sömnstörning.
Får till svar att ringa för att boka akuttid kl 7 imorrn bitti :banghead:
Blir så jävla irriterad. Okej för att vanligt folk inte fattar, det är skitirriterande att bara avfärdas som lat och morgontrött jämt men det är som det är liksom, men jag tycker ändå att vården borde vara annorlunda och, ptja... Tillgänglig :meh:
 
Att det inte finns tider för passfotografering typ nu. Det fanns en tid redan idag som passade, och jag skulle boka den. Men sen kommer det upp ett felmeddelande och så hade någon annan bokat tiden typ en halv sekund före mig :devil:

Ja, det är mitt fel att jag inte bokat tid tidigare. Nej, jag har egentligen inte så bråttom men det vore skönt att få det gjort och inte göra det i sista sekunden liksom.
 
Folk som, på bokens sida (på Bokus, Goodreads eller liknande), börjar sina recensioner med att berätta vad boken handlar om. Har jag kommit så långt att jag klickat in mig på boken och scrollat ner till omdömena lär jag vid det laget veta vad den handlar om, eftersom det väl ändå är det man brukar börja med att ta reda på. Jag vill veta vad du tyckte, inte läsa din egen summering om bokens handling! :arghh:
 
Folk som, på bokens sida (på Bokus, Goodreads eller liknande), börjar sina recensioner med att berätta vad boken handlar om. Har jag kommit så långt att jag klickat in mig på boken och scrollat ner till omdömena lär jag vid det laget veta vad den handlar om, eftersom det väl ändå är det man brukar börja med att ta reda på. Jag vill veta vad du tyckte, inte läsa din egen summering om bokens handling! :arghh:
Ja!!!

Har sett recensioner på Adlibris där de börjar sin text med att kopiera in sammanfattningen adlibris har skrivit in om boken, det står ju liksom redan där? Sen kan flera recensioner vara så så man har liksom samma bokbeskrivning ord för ord typ 7 gånger som avslutas med någon enstaka mening typ "jättebra :) :) :)" helt stört.
 
Ja!!!

Har sett recensioner på Adlibris där de börjar sin text med att kopiera in sammanfattningen adlibris har skrivit in om boken, det står ju liksom redan där? Sen kan flera recensioner vara så så man har liksom samma bokbeskrivning ord för ord typ 7 gånger som avslutas med någon enstaka mening typ "jättebra :) :) :)" helt stört.
Gud vad skönt att det är någon annan som lagt märke till detta! Kände mig som världens surkärring där ett tag :angel: Och JA, det allra värsta är ju när de inte ens gör sig besväret att skriva en egen sammanfattning utan istället klistrar in vad som står på "bokens baksida" :banghead:
 
Gud vad skönt att det är någon annan som lagt märke till detta! Kände mig som världens surkärring där ett tag :angel: Och JA, det allra värsta är ju när de inte ens gör sig besväret att skriva en egen sammanfattning utan istället klistrar in vad som står på "bokens baksida" :banghead:
Det blir liksom på något vis ännu jobbigare när det finns typ 20 recensioner och 6-7 st är som nämnt ovan, sen är resten typ "jätte bra bok!!" "usch vad dåligt" "kul bok" osv som inte säger NÅNTING, liksom motivera er.. har man tur finns det någon enstaka recension som faktiskt tillför något.

En annan grej som är ganska sällsynt men dock existerar, är en "recension" med typ maxbetyg där det står typ "måste läsa denna" eller "den här boken kommer vara jättebra". Man kan inte recensera något man inte läst!!! Sånt här brukar dock tas bort på sidor som modereras som tur är.
 
Nu stör jag mig på att jag har på "Uppdatera automatiskt" funktionen, sen när jag öppnar en app jag inte använt på ett tag så säger den att det finns en ny version. "Va?" tänkte jag, och mycket riktigt. I App store finns det en ny version och sammanlagt 18 (!) appar som behöver uppdateras. Vad är det för mening att ha på uppdatera automatiskt om apparna ändå inte uppdateras automatiskt?

Så... nu måste jag vänta på att appen uppdaterats innan jag kan använda den. Och tills dess lär jag ju ha glömt vad jag skulle göra från första början :arghh:
 
Att jag har lyckats köpa äcklig tandkräm. Den smakar typ Bamsetandkräm, lite geléhallon-aktigt liksom, och ger inte alls den där fräscha känslan jag är ute efter när jag borstar tänderna, utan jag blir mest illamående. :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 850
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 172
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 544
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp