Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gladde mig åt Frankrikes bidrag till Eurovision, pga representationen och budskapet, som var på "sitta och böla med världens bredaste leende"-nivå.
Pratade med en snubbe om det och fick som respons höra att han gillade det för att han gillar feta tjejer. För det var ju hans jävla smak som var det viktiga här :meh:
 
Jättesurt! De är så goda och jag hade längtat!! :cry:
Superenkla att göra också: riv chilihalloumi, morötter, gul lök och vitlök. Blanda med ett ägg och ev majsstärkelse. Krydda med lite chili och salt. Klicka ut på oljig plåt och in i ugnen. Mums! :love:
Kan tipsa om samma recept, men ersätta morötterna med sötpotatis istället för lite variation :) passar super som hamburgare om en vill det med!
 
Personligen stör jag mig på BYGGDAMM. Försvinner det aldrig?? Hur blir man av med skiten? Har städat typ tio timmar men det är ÖVERALLT?! Har dammtorkat bladen på blommorna, INUTI kylskåpet (japp det var där också) och fick sila rödvinet igårkväll pga alla partiklar. FYFAN är i stånd att skjuta mig själv.

Byggdamm, man blir inte av med det, någonsin. Det bara avtar lite i mängd för tiden som går. En dag tror man att det tagit slut, så går man och rör i något som man inte rört i på länge, så faller det ner mera damm ur någon springa. :cautious:
 
Jag stör mig på att min hästs hagkompis/boxgranne skall flytta. De har fungerat perfekt tillsammans i hagen, och nu funderar jag förstås på hur det skall bli med någon annan häst.

Jag stör mig också på att det har varit litet för stor omsättning i stallet för min smak, min häst är den som stått längst i stallet av totalt ca 12 inhyrningar, och det är bara 18 månader.
 
Fyfan hade det på känn :banghead::arghh::nailbiting:

Ja, alltså, för att inte göra dig helt modlös, det blir bättre ;) men det känns som ett helvetes evighetsprojekt när man är mitt i det.
Ett litet tips är att använda ett svagt surt rengöringsmedel när man torkar byggdamm, det binder det bättre. Det gör ju tyvärr inte så att det magiskt försvinner, men man slipper lättare undan den där grådassiga hinnan som annars lätt lämnar efter :)
 
Tror det finns någon typ av stoftavskiljare som man kan hyra där alla dammpartiklar sugs upp under tiden man renoverar :idea:

Inte till mycket hjälp förstås förrän till nästa gång du renoverar :)

Kanske i första hand tänkt för damm som är farligt att andas in förstås...

Grymt att veta, även i efterhand :D
 
Jag tycker ändå att det är en verklighetsanpassning när de är fler än EN som går in i ett skarpt läge. :D

Men när de springer in två poliser efter någon galning förstår jag ju ändå att det är fiktion eftersom det är så verklighetsfrånvänt. Men just det där när de ändå har en insatsstyrka men det är ändå någon av utredarna som ska knacka på dörren/springa först och stå som första anka. Filmskaparna har ju ändå har försökt men når inte hela vägen fram. Blir lika delar irriterad och road varje gång. :p
 
Men när de springer in två poliser efter någon galning förstår jag ju ändå att det är fiktion. Men just det där när de ändå har en insatsstyrka men det är ändå någon av utredarna som ska knacka på dörren/springa först och stå som första anka. Blir lika delar irriterad och road varje gång. :p
Kan bero på att insatsstyrkan måste komma efter och meja ner alla de kan så att en av genrens klyschor uppfylls: alla är idioter utom huvudpersonerna, utredarna, som är hjältar :D (Idioter förutom insatsstyrkan är mediekåta polischefer som bara vill sola sig på presskonferenserna)
 
Tror det finns någon typ av stoftavskiljare som man kan hyra där alla dammpartiklar sugs upp under tiden man renoverar :idea:

Inte till mycket hjälp förstås förrän till nästa gång du renoverar :)

Kanske i första hand tänkt för damm som är farligt att andas in förstås...
Nä, det är tänkta att användas under alla typer av renovering som alstrar damm för att slippa det problem som @tornblomma nu har. Det finns ett bra utbud av diverse sugar som man sätter på det verktyg man använder så man slipper damm överallt.
 
Stör mig på att jag varken har tvättmedel hemma, eller en egen tvättmaskin i lägenheten. Vill tvätta, men vill inte gå och köpa tvättmedel eller behöva springa fram och tillbaka i tvättstugan..
 
Tror det finns någon typ av stoftavskiljare som man kan hyra där alla dammpartiklar sugs upp under tiden man renoverar :idea:

Inte till mycket hjälp förstås förrän till nästa gång du renoverar :)

Kanske i första hand tänkt för damm som är farligt att andas in förstås...
En sån grej låter underbar! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 988
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp