Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det begriper jag. Jag själv koller verkligen inte mailen hela tiden.

Det var mera hela upplägget. Inte skriva sitt namn och ha en fjantadress (vilken vuxen människa har det?) som fick mig skeptisk.

Vi fick in en mailadress en gång från en kund, som han använde seriöst till olika företag.... litensnopp(årtalet)@.....

VARFÖR vill man använda en sån Mail i seriös kommunikation med företag O_o?!
 
Att det bara ligger 10/16 avsnitt av Suits säsong 7 på Netflix och ingen info om varför inte dom andra finns eller när dom kommer.
 
Det begriper jag. Jag själv koller verkligen inte mailen hela tiden.

Det var mera hela upplägget. Inte skriva sitt namn och ha en fjantadress (vilken vuxen människa har det?) som fick mig skeptisk.
Tro mig. Det finns fortfarande många vuxna människor med en "fjantadress". Jag har sett många exempel på detta när vi har frågat efter föräldrars mejladresser......
 
Tro mig. Det finns fortfarande många vuxna människor med en "fjantadress". Jag har sett många exempel på detta när vi har frågat efter föräldrars mejladresser......
Jag hade en elev med en märklig mailadress. Frågade varför och hon sa att hon inte ville vara spårbar.... Med en adress :banghead:

Frågade om hon hade fejkadress till sin vanliga post också. Den frågan begrep hon inte.

Eller avkommans småskolefröken. En rultig kvinna i 50-årsåldern. Med adressen queen69. Och nej hon var definitivt inte född 69.
Drottningen av 69. Okeeeeej....
 
Stör mig på min matlagning. Den är så ...spontan :meh:

Behöver lunch så jag tar fram ett fruset isterband. Hyvlar potais i samma form och ställer in i ugnen. Potatisen verkar klar tidigare än korven så jag häver på kokt mangold över potatisen.
Få se hur det smakar.

Såhär ser lejonparten av min mat ut. Jag tar fram nåt, kombinerar med nåt annat och så visar det sig om det är OK. Suck.
Jag HAR kokböcker.
 
Har en råtta som tuggar på plastbotten.
Nu är det inget akut men jag ser ju helst att det inte behöver bli akut heller... Så bara att skrapa ihop pengar jag inte har och köpa en ny bur, med plåtbotten. HELT fel månad för sånt :arghh:
 
Tro mig. Det finns fortfarande många vuxna människor med en "fjantadress". Jag har sett många exempel på detta när vi har frågat efter föräldrars mejladresser......
Jag har kvar min gamla hotmail (inte den äldsta dock) släkt och vänner skickar till mig via den. Verkar vara undantaget, de flesta har sina egna namn som mailadress :D
Men har två andra adresser också mer seriösa.
 
Jag har kvar min gamla hotmail (inte den äldsta dock) släkt och vänner skickar till mig via den. Verkar vara undantaget, de flesta har sina egna namn som mailadress :D
Men har två andra adresser också mer seriösa.
Jag har också kvar min gamla hotmailadress. Den är inte jätteknepig på något vis egentligen utan den består av mitt gamla efternamn och året vi skaffade mejladressen. Så den är ju inte fjantig och tramsig, men den säger inte heller så mycket om vem avsändaren är i och för sig.......
 
Jag har också kvar min gamla hotmailadress. Den är inte jätteknepig på något vis egentligen utan den består av mitt gamla efternamn och året vi skaffade mejladressen. Så den är ju inte fjantig och tramsig, men den säger inte heller så mycket om vem avsändaren är i och för sig.......
I mina ögon kvalar den in som skapligt seriös.
Den innehåller i alla fall inte svordomar...
 
Jag har också kvar min gamla hotmailadress. Den är inte jätteknepig på något vis egentligen utan den består av mitt gamla efternamn och året vi skaffade mejladressen. Så den är ju inte fjantig och tramsig, men den säger inte heller så mycket om vem avsändaren är i och för sig.......
Min består av mina djurs namn. Skiter fullständigt i om nån tycker det är löjligt och oseriöst. Skulle aldrig få för mej att byta bara för att nån annan tycker. Alldeles för bökigt.
 
Min består av mina djurs namn. Skiter fullständigt i om nån tycker det är löjligt och oseriöst. Skulle aldrig få för mej att byta bara för att nån annan tycker. Alldeles för bökigt.

Men det beror ju på vad du använder den till och vad adressen består av. Att skicka ett mail till ett företag (tex för att söka jobb) från snopp(namn)@något.com ger ett oseriöst intryck. Jag har flera olika mailadresser för olika syften.
 
Min består av mina djurs namn. Skiter fullständigt i om nån tycker det är löjligt och oseriöst. Skulle aldrig få för mej att byta bara för att nån annan tycker. Alldeles för bökigt.

Men det beror ju på vad du använder den till och vad adressen består av. Att skicka ett mail till ett företag (tex för att söka jobb) från snopp(namn)@något.com ger ett oseriöst intryck. Jag har flera olika mailadresser för olika syften.


Säger som Athena.
att i kontakter med myndigheter ha kukjävel@ eller gullekisssematte@ som avsändare känns sådär...

att söka jobb på kyrkogården med det första är kanske inte så lämpligt 😂
 
Jag stör mig på att det är första gången i år jag är sugen på att bada, (älven i Skellefteå kommer från fjällen, så det brukar vara för kallt innan nu) och kommunen har något fel och släpper ut orenat avloppsvatten i enorma mängder precis ovanför oss. Och ska inte börja laga förrän imorgon. Allt avsloppsvatten har gått rakt ut i älven sen i fredags. Stör mig mest på att det är katastrofalt att det får ske såklart, men det blev värre när jag faktiskt ville bada.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 201
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 365
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 920
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 734
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp