Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säger som Athena.
att i kontakter med myndigheter ha kukjävel@ eller gullekisssematte@ som avsändare känns sådär...

att söka jobb på kyrkogården med det första är kanske inte så lämpligt 😂

Kommer osökt att tänka på...

7F1B6399-5B95-43CF-B00E-D46C5B90F5C9.jpeg
 
När det kommer till mailadresser... Jag skaffade en ordentlig adress för att kunna lämna ut utan att skämmas. Men kommer jag ihåg den? Nepp. Så det spelar ingen roll om jag bara ska gå med i nån kundklubb eller lämna ut mailadressen när jag suttit och diskuterat fonder på banken. Det är lik förbannat "michelingumma" jag får lämna ut och sen står jag där och försöker skämta bort det och så blir det sådär superawkward. Lika pinsamt varje gång :o
 
När det kommer till mailadresser... Jag skaffade en ordentlig adress för att kunna lämna ut utan att skämmas. Men kommer jag ihåg den? Nepp. Så det spelar ingen roll om jag bara ska gå med i nån kundklubb eller lämna ut mailadressen när jag suttit och diskuterat fonder på banken. Det är lik förbannat "michelingumma" jag får lämna ut och sen står jag där och försöker skämta bort det och så blir det sådär superawkward. Lika pinsamt varje gång :o

rnamn.efternamn@gmail.com ...? ;) Om vanligt namn kanske en bokstav ala mellannamn i mitten där? Den borde du ej glömma om du inte blir typ dement!
 
Men det beror ju på vad du använder den till och vad adressen består av. Att skicka ett mail till ett företag (tex för att söka jobb) från snopp(namn)@något.com ger ett oseriöst intryck. Jag har flera olika mailadresser för olika syften.
Jag använder den till allt. Den består av två namn. Inga snuttifierade eller snuskiga eller trams. Bara två normala djurnamn.
Snuttifierat eller köns/sexrelaterat eller alkoholrelaterat t ex, det köper att det känns oseriöst. Men min adress känns okej i alla fall och jag ids inte hålla reda på flera olika.
 
När det kommer till mailadresser... Jag skaffade en ordentlig adress för att kunna lämna ut utan att skämmas. Men kommer jag ihåg den? Nepp. Så det spelar ingen roll om jag bara ska gå med i nån kundklubb eller lämna ut mailadressen när jag suttit och diskuterat fonder på banken. Det är lik förbannat "michelingumma" jag får lämna ut och sen står jag där och försöker skämta bort det och så blir det sådär superawkward. Lika pinsamt varje gång :o
Alltså, exakt så har jag också gjort! :rofl:
 
Jag använder den till allt. Den består av två namn. Inga snuttifierade eller snuskiga eller trams. Bara två normala djurnamn.
Snuttifierat eller köns/sexrelaterat eller alkoholrelaterat t ex, det köper att det känns oseriöst. Men min adress känns okej i alla fall och jag ids inte hålla reda på flera olika.

Ja, en sådan adress signalerar ju inte direkt att man är oseriös :)

En annan observation är att det rätt ofta är män som har snuskiga mailadresser... :cautious: Personligen har jag aldrig oavsett ålder känt ett behov av att ha en adress i stil med jagvillhakuk@ :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 242
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 391
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 966
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp