Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra att ha. Det går ju typ åt två paket för att få en matsked glasyr :cautious:
Detta är på riktigt något jag alltid stör mig på de få gånger jag ska bara. Man måste ju seriöst köpa mer än ett paket, och otympliga är de också med små papplådor ett decilitermått inte går ner ordentligt i. Fattar inte varför inte florsocker kan säljas på en sån 2kg påse som mjöl och socker?
 
Detta är på riktigt något jag alltid stör mig på de få gånger jag ska bara. Man måste ju seriöst köpa mer än ett paket, och otympliga är de också med små papplådor ett decilitermått inte går ner ordentligt i. Fattar inte varför inte florsocker kan säljas på en sån 2kg påse som mjöl och socker?
Instämmer så jävla hårt här!
Har mitt florsocker i en glasburk istället, så mycket bättre. Men sen ska jag iväg och baka på jobbet och, well... Florsocker är fan sämst! :arghh:
 
Samma här i finland, dessutom är det en papperskrans i paketet som ställer till det ännu mera (kanske lika i sverige?). Säkert har den ju någon sorts funktion, annars vore den väl inte där, men den är ivägen :arghh:
20190809_183322.jpg

Så är det lite ketchupeffekt på det också, om man försöker att hälla ur paketet. Först inget, och så inget, sen ännu inget,
men så kommer halva paketet på en gång och sveper in köket i vitt damm.
 
Samma här i finland, dessutom är det en papperskrans i paketet som ställer till det ännu mera (kanske lika i sverige?). Säkert har den ju någon sorts funktion, annars vore den väl inte där, men den är ivägen :arghh:
Visa bifogad fil 34606

Så är det lite ketchupeffekt på det också, om man försöker att hälla ur paketet. Först inget, och så inget, sen ännu inget,
men så kommer halva paketet på en gång och sveper in köket i vitt damm.
Ja vi har samma paket i Sverige. Dessutom är ju inte den där papperskransen bara vikt som i t.ex potatismjöl utan den är limmad så man måste riva upp den, och det blir alltid snett och jävligt.

Borde seriöst maila dansukker eller vilket företag det nu är som har hand om detta.
 
Just nu stör jag mig på att jag känner mig som det svarta fåret i familjen. Har ont i ryggen och kan inte göra vad som helst och känner mig som ett hinder, sen ville de andra äta på någon specifik restuarang, de läste upp hela menyn och det var ingenting jag åt, det verkade som gärna ville äta där. Sa att de kan göra det jag behöver inte följa med. Nä då skulle det bytas restuarang helt istället.
Sen vet ja inte varför, men jag känner mig mer och mer utanför gemenskapen i min egen familj och det stör mig. Börjar längta tillbaka till min ensamhet hemma i lägenheten. :(
 
Dom kan inte vara felmärkta?

Nej jag tittade på fler. Pratade faktiskt med tjejen i butiken om att ”visst är det märkligt att samma storlek kan skilja så?”. Enligt henne har de mindre byxornas modell ”mer” utrymme över lår och rumpa men man har tagit in midjan då det tidigare hade kunnat bli en glipa på ryggen. Sen var de en hög midje-modell så man kunde inte mäta så som jag gjorde...
Men som jag sa; det där extra utrymmet på lår och rumpa har man ju inte mycket för om midjan är så tight att de inte går att få högre än halva låren, och aldrig blir aktuella att få över rumpan...
Och de andra byxorna var också high-waist. Så det så!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 168
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 338
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 767
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 722
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp