Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaniljglass?

Som vaddå? Jag har nog inte bakat något alls på minst fem år.
Jag föreslår att du provar dig igenom glassortimentet och återkommer med rapport! :up:

Exet brukade göra det han själv definierade som *"smaskens". Glass, smulor av kex/kakor, kanske nån frukt och så topping av likör.

Har hittills inte stött på nån glass som inte gift sig med likör.....
 
Två mil kö på motorvägen pga vägarbete som bara pågår kontorstid på vardagar, i bästa fall. Konsten att få två dygns jobb att ta två veckor. Projektledaren på Trafikverket har väl fått bra pris av entreprenörerna som kan komma på lediga stunder mellan andra jobb, gissar jag cyniskt men inte helt orealistiskt... och det drabbar ju ”ingen”.
 
Muffins med frostig tänker jag på lutar åt choklad för mig.
Nja, bakar inte alls kakor. Jag bor själv och skulle jag baka nånting skulle jag antingen smälla i mig allt själv eller slänga in det i frysen tills det är så fullt av isbränna att jag får slänga det. Tack för tipset, men jag gillar inte det som är väldigt sött. Jag har massor med lime hemma, får testa att pressa ner saften av dem och se om det blir drickbart. :laugh:
 
Två mil kö på motorvägen pga vägarbete som bara pågår kontorstid på vardagar, i bästa fall. Konsten att få två dygns jobb att ta två veckor. Projektledaren på Trafikverket har väl fått bra pris av entreprenörerna som kan komma på lediga stunder mellan andra jobb, gissar jag cyniskt men inte helt orealistiskt... och det drabbar ju ”ingen”.
E6:an vid Varberg ungefär? Jag satt i den kön ikväll. Skitkul...
 
DN:s kundtjänst. Jag får inte bara goddag yxskaft-svar, de är dessutom formulerade såhär:

Om ni vill byta betalsätt måste jag därför känvisa dig till Klaran då dem kan hjälpa er med detta.
Om du hellre vill vara fakturerad hos oss kan vi fixa detta.
Återkom i så fall med med personnummer samt eran adress så kan vi fixa detta.


Efter det ombads jag fylla i deras kvalitetsundersökning med omdömen om handläggarens kundskap och i vilken utstäckning jag var nöjd.

Visa bifogad fil 35031
Åh. Fick just veta att DN:s kundtjänst är placerad i Barcelona och bemannas av ungdomar som gillar att vara i Spanien och parta. Där ser man.

Jag kanske skulle söka jobb där, jag kan stava hjälpligt.
 
Åh! Så det är därför deras kundtjänst fungerar så utomordentligt bra.


(Observera ironin, deras kundtjänst verkar inte fungera alls.)
Haha, du också alltså? Ja, mitt första inlägg beskrev bara stavningskatastrofen. Vad värre är, egentligen, att de överhuvudtaget inte begriper vad mitt ärende utan svarar på något helt annat.
 
Haha, du också alltså? Ja, mitt första inlägg beskrev bara stavningskatastrofen. Vad värre är, egentligen, att de överhuvudtaget inte begriper vad mitt ärende utan svarar på något helt annat.
Jodå. Jag hade problem med att jag inte kunde logga in. Kontaktade kundtjänst upprepade gånger angående detta utan framgång och försökte sedan istället avsluta min prenumeration för trots att det inte gick att logga in så fortsatte de såklart att dra pengar varje månad ändå. Jag trodde någon gång där i månad tre att prenumerationen hade avslutats men de fortsatte att dra pengar ändå. Detta pågick i totalt sex månader. De första två månaderna försökte jag få inloggningen fixad, i fyra månader försökte jag säga upp prenumerationen. När jag väl fick tag i en som klarade av att avsluta prenumerationen sa hen "hoppas vi snart får se dig som kund hos oss igen" och jag svarade att det lär ju inte hända. Då frågade hen varför jag inte var nöjd :banghead: Tja, sa jag, som jag precis har förklarat för dig så avslutar jag prenumerationen för att jag trots upprepad kontakt med er kundtjänst om att jag inte har kunnat logga in ändå inte har kunnat det för att ni inte har kunnat fixa det och jag har vettigare saker att lägga mina pengar på än att betala för en tjänst som inte fungerar.
 
Jodå. Jag hade problem med att jag inte kunde logga in. Kontaktade kundtjänst upprepade gånger angående detta utan framgång och försökte sedan istället avsluta min prenumeration för trots att det inte gick att logga in så fortsatte de såklart att dra pengar varje månad ändå. Jag trodde någon gång där i månad tre att prenumerationen hade avslutats men de fortsatte att dra pengar ändå. Detta pågick i totalt sex månader. De första två månaderna försökte jag få inloggningen fixad, i fyra månader försökte jag säga upp prenumerationen. När jag väl fick tag i en som klarade av att avsluta prenumerationen sa hen "hoppas vi snart får se dig som kund hos oss igen" och jag svarade att det lär ju inte hända. Då frågade hen varför jag inte var nöjd :banghead: Tja, sa jag, som jag precis har förklarat för dig så avslutar jag prenumerationen för att jag trots upprepad kontakt med er kundtjänst om att jag inte har kunnat logga in ändå inte har kunnat det för att ni inte har kunnat fixa det och jag har vettigare saker att lägga mina pengar på än att betala för en tjänst som inte fungerar.
Herregud vilken administrativ katastrof! 😲
 
Nja, bakar inte alls kakor. Jag bor själv och skulle jag baka nånting skulle jag antingen smälla i mig allt själv eller slänga in det i frysen tills det är så fullt av isbränna att jag får slänga det. Tack för tipset, men jag gillar inte det som är väldigt sött. Jag har massor med lime hemma, får testa att pressa ner saften av dem och se om det blir drickbart. :laugh:
Ah då kanske inte glass ör någon bra idé heller.
Då rekommenderas drinkar.
 
Kattmänniskan som inte sätter sig i väntrummet för katter utan mitt bland alla hundar som om inte veterinären är tillräckligt stressande ändå.

I ärlighetens namn, med min förra katt Nikita är det något jag skulle kunnat göra om det fanns många katter i kattväntrummet eftersom Nikita hatade och stressade över andra katter medan hon var helt ok med hundar. Men ja, i allmänhet är det idioti.
 
Jag hatar att sälja grejer till fel person.
Igår, en person säger att hon vill köpa ett schabrak. Jag kollar upp frakten, ger henne mitt nummer och ber om hennes uppgifter. Påminner nu på morgonen. "Fixar" är svaret. Påminner igen efter några timmar, om jag ska få iväg det idag. Får igen "fixar".

MEN NÄR DÅ??!!!! :meh: jag har inte lust att vänta hur länge som helst, dessutom räknar jag ingenting som sålt innan jag får betalt.

Hatar folk.
 
Men hundarna kanske inte är helt ok med katter?

Märker man att någon av hundarna triggas av en katt då skulle jag flytta på mig naturligtvis. Men i allmänhet så, eftersom katten är instängd och hunden inte är det, så är det mycket mer stressfyllt för en katt. Så kunde jag bespara Nikita lite av stressen av ett vetbesök skulle jag gjort det. Enligt min, tyvärr, alltför stora erfarenhet, så är det hundar som triggas av andra hundar och stressar.
 
Stör mig på: mig själv! Att jag får resfeber och bara vill stanna hemma fastän jag ska åka på en resa som jag planerat för, och sett fram emot, jättelänge. Alltid samma sak, förutom när jag reser med min man.

Jävla trams!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 234
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 384
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 955
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 842
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp